عسل جنگل

خواص خوردن عسل ناشتا + عوارض

خواص خوردن عسل ناشتا + عوارض {فواید خوردن عسل هر روز چیست؟}
فهرست مطالب
3.3/5 - (25 امتیاز)

خوردن عسل ناشتا برای سلامت عمومی بدن مزایای زیادی دارد. عسل را می توان به شکل های متفاوتی مورد مصرف قرار داد. ولی بهتر است به جای عسل فرآوری شده، از عسل طبیعی و خالص استفاده شود. زیرا عسل فرآوری شده مواد مغذی ضروری کافی را ندارد.

عسل سرشار از پتاسیم، کلسیم و ویتامین است و برای بهبود سرفه و مشکلات گوارشی، می توانید از عسل استفاده کنید. اما بسیاری از افراد از فواید و خواص خوردن عسل ناشتا بی خبرند. این نوع مصرف، به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک می کند و همچنین باعث می شود روزتان را با انرژی حاصل از ماده ای مغذی و سالم شروع کنید. مصرف عسل با معده خالی فواید باورنکردنی زیادی برای سلامتی دارد که به بررسی علمی این موارد می پردازیم.

همچنین می توانید مطلب درمان رفلاکس معده با عسل را مطالعه کنید.

 

خوردن عسل ناشتا و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق

آنتی اکسیدان های موجود در عسل، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. زیرا عسل دارای خواص ضد تروملین و ضد هیپوکسی موقت است. پس غشا ها تحت تأثیر خون ناکافی (ضد ایسکمیک)، آنتی اکسیدان و اتساع عروق قرار می گیرند و احتمال لخته شدن و اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهند.

در یک مطالعه نشان داده شد که اگر 70 گرم عسل برای 30 روز توسط افراد دارای اضافه وزن مصرف شود، سطح کلسترول تام، کلسترول بد (LDL)، چربی سه گانه و پروتئین واکنشی (C) را کاهش می دهد. بنابراین مطالعه ی انجام شده نشان داد که خوردن عسل فاکتور های خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که این عوامل را دارند، بدون ایجاد افزایش وزن، کاهش می دهد.

همچنین پژوهشگران دریافتند که خوردن عسل ناشتا، کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. در نهایت، نتایج نشان داد که خوردن عسل مصنوعی (فروکتوز + گلوکز) باعث افزایش سه برابری اکسیداسیون می شود، در حالی که عسل طبیعی آن را کاهش می دهد.

در این زمینه می توانید مطلب دیگری که قبل تر در وبلاگ فروشگاه عسل جنگل قرار داده ایم را با کلیک روی عبارت زیر مطالعه کنید:

خواص عسل برای بیماری های قلبی

 

خوردن عسل ناشتا هضم غذا را بهبود می بخشد

خوردن عسل ناشتا هضم غذا را بهبود می بخشد

مصرف عسل با معده خالی برای دستگاه گوارش شما بسیار مفید است. همچنین عسل به فعال شدن روده بزرگ کمک می کند و باعث می شود معده در هضم غذا ها به درستی کار کند. خوردن عسل ناشتا سموم را از روده ها خارج می کند و از یبوست جلوگیری می کند. بنابراین با مصرف عسل با شکم خالی، سیستم گوارش شما سالم می ماند.

مطالعه
خواص عسل برای خانم ها

 

خوردن عسل ناشتا گلو را آرام می کند

عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که به کاهش مشکل سرفه و همچنین گلو درد کمک می کند. به همین دلیل است که خوردن عسل با معده خالی بسیار مفید بوده و سبب بهبود وضعیت گلو خواهد شد. از طرفی، عسل یکی از دارو های خانگی شگفت انگیز برای سرفه خشک و سرفه مرطوب به حساب می آید.

تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن یک قاشق عسل می تواند سوزش گلو را کاهش دهد. عسل یک داروی طبیعی برای درمان سرفه، به خصوص برای کودکان است. زیرا به تسکین سرفه های شبانه کمک می کند و خواب راحت تری را به ارمغان می آورد.

مطالعه
خواص عسل چهل گیاه (چندگیاه)

نرم شدن گلو از خواص و فواید مصرف عسل با معده خالی

 

پاکسازی و تغذیه پوست

خوردن عسل ناشتا مزیت های بسیاری برای پوست دارد. عسل به طور گسترده ای در محصولات مختلف مراقبت از پوست استفاده می شود. عسل به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، آکنه را درمان می کند و به دلیل خاصیت خنک کنندگی اش، خارش و سوزش پوست را کاهش می دهد و به پاکسازی پوست شما کمک می کند.

عسل به دلیل داشتن مواد مغذی و مرطوب کنندگی، برای پوست بسیار مفید است. این محصول طبیعی یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک بوده و استفاده از آن آسان است. همچنین عسل خام منافذ را باز می کند و به مرطوب شدن پوست خشک شده کمک می کند. علاوه بر این، به درمان ترک لب در طول زمستان کمک می کند.

خواص شیر و عسل برای پوست و خواص ژل رویال برای پوست از دیگر مطالب سایت ما است که در زمینه زیبایی پوست منتشر شده است.

مطالعه
خرید عسل گون عمده *قیمت عمده عسل گون*

 

مصرف عسل با معده خالی بدن را هیدراته نگه می دارد

در هنگام خواب، بدن قادر به دریافت آب نیست و این موضوع منجر به کم آبی بدن می شود. مصرف عسل با معده خالی سطح هیدراتاسیون شما را حفظ می کند و سبب می شود که کم آبی بدن در حین خواب جبران گردد.

 

سیستم ایمنی بدن و مصرف هر روز (روزانه) عسل

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی عسل به مبارزه با چندین عفونت که توسط باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها ایجاد می شوند، کمک می کند. به گفته کارشناسان و دانشمندان سلامت، عسل گندم سیاه دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن می تواند در دراز مدت برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشد.

کارشناسان مصرف عسل را هر روز صبح قبل از صبحانه یا تمرین توصیه می کنند تا یک بسته انرژی اضافی برای کل روز داشته باشید. عسل به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند و ایمنی را در کودکان تقویت خواهد کرد.

 

نتایج جدیدترین مطالعات علمی پیرامون فواید و خواص خوردن عسل ناشتا:

  • برخی از مطالعات، اثرات عسل را در زمینه مقاومت در برابر سرطان کشف کرده اند.
  • عسل طبیعی به درمان خستگی، استرس و درد قفسه سینه کمک می کند.
  • مطالعات انجام شده بر روی موارد آزمایشی، به تاثیر مثبت عسل در دوران یائسگی و برای تسکین درد سیکل قاعدگی، جلوگیری از آتروفی در گوشتخواران، بهبود تراکم استخوان و جلوگیری از افزایش وزن، اشاره دارد.
  • برخی از مطالعات اولیه نشان داده اند که استفاده از عسل به صورت ناشتا، همچنین به همراه روغن زیتون و موم زنبور عسل، درد، خونریزی و خارش مرتبط با هموروئید را کاهش می دهد.
  • برخی از مطالعات اولیه، مزیت عسل را در رسیدن فرد به وزن طبیعی و برخی علائم دیگر در کودکان با تغذیه نامناسب نشان داده‌اند.
  • برخی مطالعات اولیه نشان دهنده نقش مثبت عسل در بهبود بیماری آب مروارید است.

 

عوارض خوردن عسل ناشتا (مضرات)

عوارض خوردن عسل ناشتا

برخی از افراد برای بهره مندی از خواص خوردن عسل ناشتا، هر روز صبح با معده خالی عسل مصرف می کنند. در مطالب مطرح شده، فواید و خواص این کار مورد بررسی قرار گرفت، اما در برخی موارد ممکن است که فرد با عوارضی نظیر درد معده و یا دل پیچه روبرو شود. البته این علائم نشان دهنده این است که عسل، طبیعی بوده و بسیار مغذی و مقوی است. پس از استفاده عسل هایی که به صورت تغذیه ای و با شکر تولید می شوند، چنین حالاتی به وجود نمی آید.

پس دقت داشته باشید که عسل طبیعی را در یک مرحله و به میزان زیاد استفاده نکنید. بلکه لازم است خوردن عسل ناشتا را با مقادیر کم آغاز کرده و رفته رفته بر میزان آن بیفزایید تا معده با ساختار عسل طبیعی هماهنگ شده و به آن عادت کند. همچنین بهتر است هنگامی که می خواهید با معده خالی عسل بخورید، عسل را سریعاً قورت نداده و تا می توانید آن را در فضای دهان نگه دارید و سپس ببلعید.

بدین شکل، در فضای معده احساس درد و یا سوزش نخواهید داشت و انرژی حاصل از مواد قندی موجود در عسل، سریع تر و از طریق غدد زیر زبانی و لثه جذب خواهد شد. همچنین می توانید با حل کردن عسل در یک لیوان آب ولرم از عوارض احتمالی مصرف عسل با معده خالی جلوگیری نمایید. در نهایت لازم است دقت کنید که هیچ‌گاه عسل را با آب داغ مخلوط نکنید، زیرا ساختار مولکولی عسل تغییر کرده و خواص خود را از دست می دهد.

لینک های پیشنهادی:

سیاه دانه و عسل

خواص مصرف عسل قبل از خواب

3 دیدگاه دربارهٔ «خواص خوردن عسل ناشتا + عوارض»

  1. سلام وقتتون بخیر .
    ممنون از اطلاعات کاملتون و ارسال برای شهر های مختلف ایران دارید ؟

    1. سلام دوست عزیز. تشکر از زمانی که برای مطالعه گذاشتین.
      بله امکان ارسال عسل و تمام محصولات زنبور عسل به تمام کشور وجود داره. چه به صورت تکی و چه به صورت عسل عمده

      1. محمد رضا یوسفی

        عسل درجه یک میخوام . خدایی اگه داری پیام بده . لطفا به شماره موبایل پیاده دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن