عسل جنگل

خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و عسل (معجون دوسین)
فهرست مطالب
2.8/5 - (6 امتیاز)

سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین که از دو حرف سین در سیاه دانه و عسل گرفته می شود از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد. این معجون خواص زیادی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش شیر مادر، جلوگیری از سرماخوردگی های مکرر و… دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بقیه فواید و خواص ترکیب سیاه دانه و عسل همراه این مطلب در فروشگاه عسل جنگل باشید.

 

بررسی خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه: سیاه دانه و عسل هر کدام دارای خواص مفید بسیاری هستند. سیاه دانه، در طب سنتی بسیاری از کشورها برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان سرفه، دندان درد، سردرد، آسم، بیماری های گوارشی، اختلالات قاعدگی و… از سیاه دانه استفاده می شود. در بسیاری از کشورها از سیاه دانه به عنوان دارو برای بیماری های مختلف استفاده می شود.

در مقالات علمی از خواص ضد اکسایش، ضد التهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و آنتی هیستامینی از ترکیبات متعدد موجود در روغن و عصاره دانه گیاه سیاه دانه ذکر شده است. خواص منحصر به فرد دانه گیاه باعث شده که در مطالعات مختلف از اثرات ضد سرطانی، کاهنده فشار، گلوکز و چربی خون، محافظت کبدی، کلیوی و قلب و عروق، بهبود اختلالات گوارشی و سیستم عصبی و همچنین اثرات ضد میکروبی عنوان شده است.

درمان افزایش فشار خون، دیابت و چربی خون بالا، بدون هیچ گونه عوارضی در مطالعات و آزمایش های لازم از این گیاه ثبت شده است.

مطالعه
خواص عسل کنار: درمان 17 بیماری با عسل کنار (سدر)

خواص سیاه دانه

 

خواص عسل: عسل، اثرات بسیار مطلوب و ترکیبات غنی و موثر بسیاری برای بدن دارد. عسل دارای قند طبیعی مانند، ساکاروز، گلوکز، فروکتوز و دکسترین است و عناصر طبیعی بسیاری در عسل وجود دارد. عسل برای افزایش سیستم ایمنی بدن، رفع آلرژی، تقویت حافظه و موارد مفید بسیاری قابل استفاده است.

عسل سرشار از آمینو اسید ها، قندها و آنتی اکسیدان ها است. عسل بسیار زود هضم است و سریع جذب بدن می شود خواص بی نظیر عسل بر هیچکس پوشیده نیست. در ترکیب عسل به همراه سیاه دانه، عسل نقش ارسال کنندگی و هضم زودتر این ترکیب را دارد.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید عسل طبیعی یا مطالعه کامل خواص عسل طبیعی را دارید سری به لینک های زیر بزنید:

خرید عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی

سیاه دانه و عسل

 

ترکیب سیاه دانه با عسل

بخشی از خواص عسل و سیاه دانه را به صورت جداگانه عنوان کردیم حال از خواص ترکیب این دو ماده گیاهی بسیار مفید صحبت خواهیم کرد.
ترکیب سیاه دانه با عسل را دوسین می نامند. این دو ماده طبیعی خاصیت درمانی زیادی برای بدن دارند.

از خاصیت عسل و سیاه دانه می توان به درمان، سردرد، جوش های بلغمی، تنبلی تخمدان، درمان سنگ کلیه، افزایش میل جنسی، افزایش تعداد اسپرم، از بین رفتن آلرژی، درمان اضطراب و تپش قلب، درمان زخم معده، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درمان انگل روده اشاره کرد.

ترکیب سیاه دانه با عسل، خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان موجود در این ترکیب از آن برای مقاوم سازی بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها استفاده می شود. طبق مطالعات پژوهشگران عسل خاصیت از بین بردن عفونت واژن را دارد و همچنین از عسل برای درمان تبخال استفاده می شود و این نشان دهنده خاصیت آن برای از بین بردن بیماری های ویروسی است. مصرف سیاه دانه و عسل به دلیل طبع گرمی که دارند بدن را در برابر اکثر بیماری ها محافظت می کنند.

وجود ویتامین و مواد آلی در ترکیبات عسل و سیاه دانه باعث می شود تا با خوردن ترکیب این دو محصول طبیعی، ویتامین ها و مواد آلی مورد نیاز به اندازه کافی به بدن می رسد.

ترکیب سیاه دانه و عسل، یک ترکیب قوی برای چربی سوزی و لاغری است. مصرف روزانه سیاه دانه و عسل به مرور زمان روی کاهش وزن تاثیر می گذارد. این ترکیب در کنار رژیم غذایی درست و اصولی به کاهش وزن کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی را قوی نگه میدارد.

سیاه دانه را نیم کوب کنید و آن را به عسل اضافه کنید و شربت عسل و آبلیمو با سیاه دانه نیم کوب میل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت و مرغوبیت این محصولات در کیفیت معجون دوسین تاثیر مستقیم دارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب خواص آب گرم و عسل و ماسک عسل برای جوش صورت را نیز مطالعه کنید.

خواص ترکیب سیاه دانه و عسل

 

پیشگیری و درمان سرطان با معجون دوسین

درمان و پیشگیری سرطان با معجون دوسین اثبات نشده است و تحقیقات گسترده علمی بر روی این ترکیب صورت نگرفته است. خواص سیاه دانه برای درمان و پیشگیری سرطان مورد مطالعه قرار گرفته و تحقیقات وسیعی بر روی آن انجام شده است. آزمایش های مربوط به خواص سیاه دانه بر روی سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پانکراس مطالعه و انجام شده است.

در سال 1997 آزمایشگاه تحقیقات هیلتون هیدلند عنوان کرد که سیاه دانه می تواند بدون عوارض برای جلوگیری از پیشرفت سرطان تاثیرگذار باشد. محققان دریافتند که سیاه دانه می تواند تا 50 درصد رشد تومور را مهار کند و همچنین این خاصیت را دارد تا 250 درصد رشد سلول های مغز استخوان را افزایش دهد. محافظت از سلول های بدن و تقویت آنها از خواص دیگر سیاه دانه است.

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و جذب سریع عسل در بدن و همچنین موثر بودن آن در ارسال کنندگی مواد دیگر پیش بینی می شود ترکیب سیاه دانه و عسل تاثیر بیشتری برای جلوگیری و درمان بیماری سرطان داشته باشد.

مطالعه
عسل ماده طبیعی ضد سرطان

 

درمان زخم با معجون عسل و سیاه دانه

ترمیم و درمان زخم های ناشی از جراحی، سوختگی و تومورها همیشه از دغدغه های افراد بوده است. برای درمان و ترمیم سریعتر زخم ها کافی است از عسل و سیاه دانه استفاده کنید.

امروزه افراد زیادی از محصولات طبیعی و ارگانیک برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده می کنند. علاوه بر ترمیم زخم استفاده از محصولات طبیعی و گیاهی کمک زیادی به زیبایی و سلامت پوست و مو می کنند.

به عنوان مثال ما در همین زمینه مطالب دیگری در سایت قرار دادیم که پیشنهاد می کنیم در صورتی که علاقه مند هستید سری به آن ها بزنید.

مطالبی مانند ماسک عسل برای درمان لک صورت، خواص عسل برای مو (ماسک مو با عسل) و ماسک عسل برای پوست خشک از این دست مطالب هستند که با کلیک روی هر کدام از عبارت ها به صفحه آن مطلب هدایت می شوید.

مطالعات نشان داده است که خواص ضد باکتریایی عسل در کنار آنزیم های موجود در آن برای ترمیم زخم ها موثر است و بهبود زخم را سرعت می بخشد. روغن سیاه دانه را با عسل ترکیب کنید و بر روی زخم بزنید. عسل به تنهایی با خاصیت فیزیکی و بیوشیمیایی که دارد برای ترمیم زخم و از بین بردن عفونت کافی است.

برای از بین بردن عفونت مخصوصا در کودکان ترکیب سیاه دانه و عسل بسیار موثر است. مصرف دوسین سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و باعث کاهش چشمگیر عفونت ها می شود. دوسین یک ترکیب ضد التهابی است و التهاب هایی که ممکن است در اثر واکنش های بدن در برابر ویروس و عفونت به وجود آید را درمان می کند.

عسل و سیاه دانه برای درمان زخم

 

درمان مشکلات گوارشی با عسل و سیاه دانه

عسل طبیعی، یکی از محصولات موثر برای برطرف کردن انواع مشکلات معده و روده است. مشکلاتی مانند سردی معده را می توان با مصرف عسل و سیاه دانه به راحتی بر طرف کرد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان در ترکیب دوسین، درمان کرم روده و رفع مشکلات میکروبی روده و دستگاه گوارش با مصرف مداوم عسل و سیاه دانه امکانپذیر و راحت است.

برای درمان مشکلات معده و همینطور سالم و قوی بودن سیستم ایمنی بدن از ترکیب سیاه دانه و عسل به صورت ناشتا می توانید استفاده کنید و به مرور تاثیر شگفت انگیز این ترکیب را در سلامت بدن خود احساس می کنید.

مطالعه
درمان رفلاکس معده با عسل طبیعی

 

نحوه مصرف ترکیب سیاه دانه با عسل

شاید برای شما سوال باشد که سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم؟ و یا اینکه طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل چگونه است؟

برای تهیه ی این معجون، سیاه دانه را پودر کرده و بلافاصله با عسل مخلوط کنید (توجه داشته باشید که وقتی سیاه دانه را آسیاب می کنید باید به سرعت با عسل ترکیب کنید، چون در معرض هوا سمی شده و خواص خود را از دست می دهد). نسبت مخلوط سیاه دانه با عسل بسته به مصارف درمانی مختلف، متفاوت است.

فواید و خواص دیگر عسل و سیاهدانه

 

برخی فواید و خواص دیگر عسل و سیاه دانه

 

  • موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • سرما خوردگی های مکرر را درمان می کند.
  • مصرف معجون دوسین ادرار آور است و برای درمان عفونت های ادراری مفید است .
  • برای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است .
  • ترکیب سیاه دانه و عسل موجب افزایش شیر مادر می شود.
  • سیاه دانه موجب تولید آنتی هیستامین در بدن می شود و حساسیت را درمان می کند.
  • برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است و تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده ای دارد.
  • سنگ کلیه و مثانه را از بین میبرد.
  • برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

در کنار تمام خواصی که سیاه دانه و عسل برای سلامتی دارد، عوارض جانبی نیز وجود دارد. بیشتر اوقات عوارض جانبی زمانی ایجاد می‌شوند که شما بیشتر از حد استاندارد، از این معجون مصرف کنید.

عسل را می توان با ترکیب های بسیاری مصرف کرد که هر کدام آن فواید زیادی برای سلامتی دارد. شاید علاقه داشته باشید در همین زمینه محتواهای دیگری که با عنوان خواص عسل و گردو و خواص شیر و عسل برای پوست (ماسک شیر و عسل) بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن