عسل جنگل

عسل ماده طبیعی ضد سرطان

عسل ماده طبیعی ضد سرطان
فهرست مطالب
Rate this post

عسل و سرطان

یکی از بیماری های تلخی که این روزها افراد زیادی درگیر آن هستند، بیماری سرطان است. در این مطلب می خواهیم با هم تاثیر مصرف عسل طبیعی در رمان سرطان را بررسی کنیم.

از سال 1991 میزان مرگ و میر توسط سرطان تا 2016،  23 ٪ کاهش یافته است. علیرغم این پیشرفت ، میزان مرگ و میر برای سرطان های کبد ، لوزالمعده و رحم در حال افزایش است؛ و در حال حاضر سرطان ، عامل اصلی مرگ در 21 ایالت ایالات متحده است.

سرطان ریه همچنان در رتبه نخست و پس از آن سرطان پستان است. پیشرفت در درمان سرطان به تحقیقات بالینی و بنیانی بیشتری نیاز دارد.

پیشگیری از سرطان با عسل

بسیاری از دانشمندان روی خاصیت آنتی اکسیدانی عسل تمرکز کرده اند. مطالعات نشان می دهد که مصرف محصولات زنبور عسل، مانند عسل می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. از طریق استفاده از سلول های سرطانی کلیه انسان ، فعالیت های ضد تکثیری  ، مرگ برنامه ریزی شده سلولی  و فعالیت ضد توموری عسل مورد بررسی قرار گرفت. عسل بدون در نظر گرفتن غلظت و زمان ، زیست پذیری سلول  را در سلول های بدخیم کاهش داد. عسل بر اساس میزان غلظت عسل، موجب مرگ برنامه ریزی شده سلول های سرطانی کلیه انسان شد ، و مرگ برنامه ریزی شده سلولی نقش مهمی ایفا می کند.

بیشتر داروهای مورد استفاده در درمان سرطان، محرک مرگ برنامه ریزی شده سلولی هستند ، بنابراین ماهیت مرگ  برنامه ریزی شده سلولی عسل حیاتی تلقی شده است.

مطالعه
خواص عسل و گردو (*فواید و مضرات گردو با عسل چیست؟*)

فعالیت ضد سرطانی نمونه های عسل از سه منبع مختلف گل مصری استخراج شد و در برابر روده بزرگ ، پستان و تومورهای کبدی آزمایش شد.

پیشگیری از سرطان با عسل

عسل دارچین چینی (کاسیا) فعالیت سمیت سلولی کشنده متوسط ​​در برابر سرطان روده بزرگ و سرطان پستان ، با ضعیف ترین فعالیت سمیت سمی در برابر سرطان کبد را نشان داد. عسل مرکبات بالاترین فعالیت سمیت سمی را در برابر سرطان پستان به نمایش گذاشت. و عسل کنار کارآیی بالایی در برابر سرطان روده بزرگ ، کبد و پستان نشان داد.

در درمان سرطان پستان که نوعی سرطانی است که بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار داده و موجب مرگ آن ها می شود ، نوع دیگری از عسل ، عسل مانوکا مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج نشان داد که از نظر سمیت سلولی MCF-7 سلولهای سرطانی پستان در شرایط آزمایشگاهی و اثرات آن ،به طور عمده با محتوای همه فنل ها و قدرت آنتی اکسیدانی آنها در ارتباط است.

محتوای فیتوشیمیایی و فعالیت آنتی اکسیدانی عسل خربزه و عسل مانوکا و خصوصیات سمیت سمی آنها در برابر آدنوکارسینوم (سرطان بدخیم) روده بزرگ و متاستاتیک آزمایش شد. توانایی القای مرگ برنامه ریزی سلولی در سلول های سرطانی روده بزرگ علاوه بر داشتن رابطه بسیار خوبی با محتوای فنلی و بقایای تریپتوفان ، به غلظت عسل و نوع سلول نیز بستگی دارد.

عسل برای محتویات فنولیک ، فلاونوئید ، اسید آمینه و پروتئین و همچنین فعالیتهای اصلاح رادیکال آزاد آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به همان نسبت که عسل خربزه بالاترین مقدار فنلی ، فلاونوئیدها ، اسیدهای آمینه و پروتئین ها را نشان داد، ظرفیت آنتی اکسیدان در ارتباط با عسل مانوکا دیده کرد.

مطالعه
مصرف ژل رویال برای درمان ناباروری

هر دو عسل خربزه و عسل مانوکا مستقل از دوز و زمان، باعث سمیت و مرگ برنامه ریزی شده سلولی در سلولهای آدنوکارسینومای روده بزرگ و متاستاتیک شدند. عسل خربزه نشان داد که در غلظت ها مؤثرتر بود.

نتایج حاکی از آن است که عسل خربزه و عسل مانوکا می توانند باعث مهار رشد سلول و تولید گونه های اکسیژن فعال در آدنوکارسینوم روده بزرگ و سلول های متاستاتیک شوند که این ممکن است به دلیل وجود فیتوشیمیایی ها با خاصیت آنتی اکسیدانی باشد. این نتایج یک ماده شیمیایی پیشگیرانه بالقوه علیه سرطان روده بزرگ را نشان می دهد؛ علاوه بر این ، عسل می تواند عملکرد سایر موادی را که قبلاً در درمان سرطان به کار برده شده را بهبود بخشد .

تاثیر آلوئه ورا و عسل در درمان سرطان

تاثیر آلوئه ورا و عسل در درمان سرطان

تحقیقات در مورد کنترل سرطان اهمیت درمان های کمکی را نشان داده است. آلوئه ورا ممکن است توده تومور و میزان متاستاز را کاهش دهد ، و استفاده از آن در کنار درمان معمولی می تواند فوایدی برای درمان داشته باشد ، در حالی که عسل ممکن است رشد تومور را مهار کند.

تأثیر آلوئه ورا و عسل بر رشد تومور و روند آپوپتوز با ارزیابی اندازه تومور ، میزان تکثیر سلولی برای سرطان واکر 256 مورد بررسی قرار گرفت. موش های دارای تومور، روزانه دوز آلوئه ورا و عسل دریافت کردند، و گروه کنترل فقط محلول کلرید سدیم را دریافت کرد. تأثیر آلوئه ورا و عسل بر رشد تومور از طریق کاهش وزن نسبی (٪) مشاهده شد.

نتایج حاکی از آن است که آلوئه ورا و عسل می توانند رشد تومور را تعدیل کنند ، تکثیر سلولی را کاهش داده و حساسیت به آپوپتوز را افزایش دهند. مطالعات نشان داده است که عسل به دلیل توانایی آن در القای آپوپتوز ، دارای خاصیت ضد تکثیری است ، بنابراین این ترکیب یک روش کمکی درمانی محتمل است.

مطالعه
فواید خوردن عسل قبل از خواب

چندین نوع عسل به دلیل خاصیت ضد سرطانی آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. در حال حاضر ، سرطان یکی از بیماری های شایع در جهان است که نیاز به مطالعات بیشتر دارد. برخی از عسل ها قبلاً بر علیه تومورهای روده بزرگ ، پستان و کبد و همچنین سرطان کلیه انسان و رده های سلولی سرطان سلولهای آسیت (آب آوردن ارلیچ)  Ehrlich آزمایش شده اند ، که در آن اکثر آنها بسته به نوع عسل تست شده و بسته به دوز عسل فعالیت سمیت سلولی ضعیف تا قوی دارند. تأثیر آلوئه ورا بر روی عسل نیز مورد بررسی قرار گرفته است ، و این مجموعه توانایی تعدیل رشد تومور ، کاهش تکثیر سلولی و همچنین افزایش حساسیت به آپوپتوز را دارد.

در این تحقیقات اثرات ضد توموری عسل با توانایی آن در القای آپوپتوز سلولی و فعالیت آنتی اکسیدانی آن بسیار مرتبط بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن