عسل جنگل

فواید خوردن عسل قبل از خواب

خواص خوردن عسل قبل از خواب {تاثیر عسل در کیفیت خواب} + ویدئو
فهرست مطالب
5/5 - (1 امتیاز)

خواب باکیفیت با خوردن عسل قبل از خواب

از قدیم عسل یکی از نقش های خوشمزه میز صبحانه خانه های ایرانی را به خود اختصاص داده است؛ اما در این میان فواید خوردن عسل قبل از خواب یک جورهایی دست کم گرفته شده است. در این مطلب می خواهیم کمی راجع به تاثیر عسل بر روی خواب آرام شب و همچنین فواید دیگر مصرف عسل در شب، با هم صحبت کنیم.

اکثر افراد جامعه تنها در صبح عسل مصرف می کنند و از مزایای خوردن عسل در شب خود را محروم میسازن،در حالی  که یکی از بهترین وقت هایی که می شود عسل مصرف کرد شب هنگام است. عسل طبیعی فواید شگفت انگیزی دارد و معمولا خوردن آن قبل از خواب پیشنهاد می شود.

 

ویدئو خواص مصرف عسل پیش از خواب برای بالا بردن کیفیت خواب

 

خلاصه متن ویدئو:

عسل چرا و چگونه در کیفیت خواب تاثیر می گذارد؟ اگر در حال حاضر به هر دلیلی امکان مشاهده ویدئو را ندارید، در اینجا می توانید صحبت های مطرح شده در ویدئو را مطالعه کنید:

آیا از فواید عسل اطلاع دارید؟ ما یک ویدیو ساختیم که در مورد کاربردهای آن و اینکه چرا باید آن را در خانه داشته باشید صحبت می کنیم.

اما آیا می دانستید که مصرف یک قاشق عسل قبل از رفتن به رختخواب می تواند به خواب بهتر شما کمک کند؟

در طول تاریخ از عسل به عنوان دارویی برای درمان مشکلات مختلف به ویژه مشکلات تنفسی مانند سرفه استفاده می شده است. با این حال، برخی از مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن عسل قبل از خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد، به ویژه برای مشکلات خواب مرتبط با بیماری های دیگر.

طبق یک مطالعه علمی منتشر شده توسط Current Signal Transduction Therapy، برخی غذاها به لطف تریپتوفان و توانایی تحریک سروتونین می توانند باعث خواب شوند. آیا این را می دانستید؟ اگر این قضیه برای شما جذاب است ادامه این مطلب را دنبال کنید. تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری است که در کیفیت خواب نقش دارد. سروتونین باعث آرامش می شود و هنگامی که “زمان خواب” است به مغز سیگنال می دهد.

مطالعه
مصرف عسل در دوران بارداری و مزیت‌های آن

اما این چیزها چه ربطی به عسل دارد؟ عسل ارگانیک یکی از غذاهایی است که همه این ویژگی ها را دارد. در واقع، قندهای آن اندکی انسولین را افزایش می‌دهند و اجازه می‌دهند تریپتوفان وارد مغز شود. فعالیت سروتونرژیک و تولید ملاتونین را تحریک می کند. باور نکردنی نیست؟ ملاتونین ساعت داخلی بدن و چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند که قبلاً درموردش اشاره کردیم.

افراد بی خواب یا هرکسی که از ترک سیگار دچار اضطراب می شود نیز ملاتونین مصرف می کند. در این موارد، عسل می تواند مفید باشد. این خیلی خوبه، اینطور نیست؟ همچنین این توضیح می دهد که چرا برای خواب مفید است. یک مطالعه منتشر شده در مجله Pediatrics می گوید که عسل خواب کودکان مبتلا به سرفه شبانه را بهبود می بخشد. {نکته: مصرف عسل برای کودکان زیر 1 سال اصلا توصیه نمی شود!!!}

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه خواص عسل برای کودکان کلیک کنید

البته عسل تنها درمان بی خوابی نیست. با این حال، مصرف آن در مقادیر کم – همراه با یک سبک زندگی سالم و خواب کافی – می تواند به خواب بهتر و ترمیمی کمک کند. اگر می خواهید بهتر بخوابید، نکات زیر را در نظر بگیرید. عسل باید ارگانیک باشد، ترجیحا از زنبوردار. بسیاری از برندهایی که در سوپرمارکت ها می خریم، به شدت تحت درمان و پردازش قرار می گیرند و بسیاری از خواص اصلی خود را از دست می دهند.

آنها همچنین می توانند مقدار زیادی شکر اضافه داشته باشند. طبق حکمت عامیانه، باید هر شب ۱ قاشق غذاخوری عسل مصرف کنیم. همچنین می توانید آن را در یک چای آرامش بخش یا در یک فنجان شیر گیاهی رقیق کنید. درک این نکته مهم است که عسل یک داروی شگفت انگیز برای خواب یا مبارزه با بی خوابی نیست. پیشنهاد می کنیم اگر همچنان مشکلات بی خوابی دارید حتما با پزشک نیز مشورت کنید.

کودکان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند چرا که ممکن است عسل حاوی کلستریدیوم بوتولینوم باشد، باکتری عامل بوتولیسم.

این بیماری می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، مانند دید دوگانه و تاری، فتوفوبیا، سرگیجه، خشکی دهان، یبوست و اختلال در سیستم عصبی (مشکل در بلع، صحبت کردن، یا حرکت) و ماهیچه های تنفسی. این باکتری ممکن است برای کودکان زیر یک سال مضر باشد زیرا میکروبیوتای روده آنها به طور کامل تشکیل نشده است.

برای بزرگسالان سالم، مقدار کلستریدیوم بوتولینوم موجود در عسل خطرناک نیست. عسل همچنین برای افراد دیابتی توصیه نمی شود زیرا سرشار از قند است و می تواند باعث اوج قند خون شود. زنان باردار نیز باید توجه داشته باشند و سعی کنند عسل را به یک رژیم غذایی سالم اضافه کنند تا از خطر ابتلا به دیابت بارداری جلوگیری کنند.

مطالعه
چگونه عسل خام ارگانيک می تواند به حفاظت شما در برابر آلودگی هوا كمک كند

از آنجایی که عسل بسیار کالری و سرشار از قند است، مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث افزایش وزن شود. اگر می خواهید سلامت روان خود را حفظ کنید و پر انرژی از خواب بیدار شوید، خوردن عسل در شب می تواند به شما کمک کند. حالا به ما بگویید عسل را چقدر عسل می خورید؟

همچنین پیشنهاد می کنیم اگر در خصوص قند عسل می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید، مطلب ساکارز عسل چیست را مطالعه کنید.

 

ویدئو عسل و بی خوابی

 

خلاصه متن ویدئو:

اگر در حال حاضر به هر دلیلی امکان مشاهده ویدئو را ندارید، در اینجا می توانید صحبت های مطرح شده در ویدئو را مطالعه کنید:

عسل خام نوعی عسل است که توسط زنبورهای عسل از شهد گل ساخته می شود که خالص و بدون فیلتر است و اعتقاد بر این است که حاوی خواص درمانی است که می تواند فواید سلامتی بسیار مثبتی برای سلامتی بدن داشته باشد.

این توضیح می‌دهد که چرا عسل خام در طول تاریخ به‌عنوان یک ماده مهم مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این سوال باقی می‌ماند که آیا عسل می‌تواند بی‌خوابی را درمان کند و به شما کمک کند خیلی سریع‌تر به خواب بروید؟ این دقیقاً همان چیزی است که ما در این ویدیو در مورد آن صحبت خواهیم کرد، بنابراین اگر آماده هستید، وارد بحث شویم.

اکثر مردم از دانستن اینکه یکی از مزیت های کمتر شناخته شده عسل این است که به مغز شما کمک می کند ملاتونین ترشح کند، سورپرایز می شوند. ملاتونین هورمونی است که بدن ما از آن برای تنظیم الگوهای خواب و بازیابی بدنمان در حین استراحت استفاده می کند. مطالعات همچنین نشان داده اند که داشتن مقدار کمی مصرف عسل قبل از خواب حتی می‌تواند عملکرد مغز شما را بهبود بخشد که اوج عملکرد را در هنگام بیداری بهبود می‌بخشد، بنابراین می‌توانید از مکمل‌های ملاتونین بدون نسخه خودداری کنید و مستقیماً به کابینت آشپزخانه خود بروید تا از مزایای عسل خام برای خواب استفاده کنید.

ناگفته نماند که عسل خام به دلیل چندین فایده مثبت دیگر برای سلامتی شناخته شده است:

مانند:

  • کاهش التهاب
  • تقویت سیستم ایمنی
  • حفظ فشار خون سالم
  • بهبود هضم غذا بهبود کلسترول
  • تری گلیسیرید را کاهش می دهد
  • باعث کاهش وزن می شود
  • سرفه را سرکوب می کند
  • و گلودرد را تسکین می دهد
مطالعه
طبع ژل رویال گرم است یا سرد؟

اینها تنها تعدادی از دلایل متعددی است که چرا می توانید عسل خام را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. فقط، زیاده روی نکنید زیرا عسل نسبتاً کالری بالایی دارد، کافی است روزی یک قاشق غذاخوری صبح ناشتا بخورید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. جهت آشنایی بیشتر با خواص خوردن عسل ناشتا کلیک کنید.

یادآوری: ما پزشک نیستیم این ویدیو فقط برای اهداف اطلاعاتی است، با توجه به شرایط هر کس، می توانید قبل از مصرف هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا شما هم در شب از خواب می پرید؟

برای همه ی ما گاهی پیش می آید که در میانه ی شب از خواب بیدار می شویم. علت این مسأله آن است که در حین خواب، مغز ما به ماده ای به نام گلیکوژن نیاز پیدا می کند و غدد فوق کلیوی درون کلیه ها را وادار می کند که آدرنالین و کورتیزول ترشح کنند. همین مسأله باعث بیدار شدن ما می شود.

خوشبختانه، عسل حاوی گلیکوژن است، بنابراین مصرف آن قبل از خواب به شما کمک می کند تا جلوی بالا رفتن سطح آدرنالین را بگیرید و از یک خواب خوب و راحت شبانه برخوردار شوید.

عسل و بی خوابی

 

با عسل در خواب هم چربی سوزی داشته باشید

عسل به داروی طلایی طبیعت معروف است، نتایج مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که مصرف عسل و به ویژه یک قاشق چای خوری قبل از خواب، موجب چربی سوزی و کاهش وزن می‌شود پس اگر میخواهید لاغر شوید قبل از خواب عسل بخورید. پیشنهاد می شود که مطلب خواص عسل و دارچین برای لاغری را نیز مطالعه کنید.

 

برخی از فواید مصرف عسل در شب

خوب دیگه وقت آن رسیده است با هم با خواص بیشتری از مصرف عسل قبل از خواب آشنا شویم.

  • مصرف عسل قبل از خواب باعث آرامش بیشتر در شب و بهبود فرآیند خوابید می شود.
  • عاملی برای شادابی بیشتر بدن و پوست و پر انرژی بودن در روز بعد
  • از جرم گرفتن دندان جلوگیری می‌کند
  • کمک به باز شدن عروق و رگهای قلب و تنظیم بهتر قند خون
  • به درمان آلرژی کمک می‌کند
  • درمان و التیام مشکلات معده و گوارش به ویژه ه کودکانی که دچار رفلکس اسید معده هستند
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و باعث بازیابی نیروی ازدست داده شده می شود.
  • درمان گلو درد و سرما خوردگی
  • افزایش طول عمر و بالا بردن عملکرد بسیاری از اندامهای حیاتی بدن

امیدواریم این مقاله از عسل جنگل به شما کمک کند تا اندامی متناسب و خوابی آرام را تجربه کنید.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04207281

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن