عسل جنگل

چگونه عسل خام ارگانيک می تواند به حفاظت شما در برابر آلودگی هوا كمک كند

فهرست مطالب
Rate this post

آلودگی هوا معضل اصلی در برخی مناطق جهان است. آلودگی هوا می تواند باعث مشكلات سلامتی متنوع مانند عفونت های تنفسي، بيماری های قلبی و سرطان شود. اقدامات بسياری برای كاهش آلودگی هوا می توان انجام داد، و عسل خام ارگانيك يكی از آن ها است.

بنا به گفته صادق خان شهردار لندن، يكی از دلايل اصلی برنامه محدوده فراكاهش (ULEZ) در انگلستان، بهبود كيفيت هوايی است كه ما تنفس می كنيم كه با توجه به مشكلات سلامتی و موارد بستری بيمارستانی با آلودگی هوا ارتباط دارد.

در حالی كه ما نظر موافق يا مخالف با اين طرح نوآورانه نداريم، به شما می گوييم كه چه در لندن و چه در هر جای دنيا كه باشيد، چگونه می توانيد از خودتان در برابر آلودگی هوا محافظت كنيد.

شايد بهتر باشد محيط را كنترل نكنيم، بلكه سلامتی فردی خودمان را كنترل كنيم.

 

نتایج پژوهش ها

يك پژوهش چاپ شده در مجله «آلودگی محيطي» نشان داد افردی كه به مدت 12 هفته عسل خام مصرف می كنند نسبت به افرادی كه عسل مصرف نمی كنند سطح كم تری راديكال های آزاد و التهاب دارند. پژوهش همچنان نشان داد كه كاركرد ريه گروه عسل بهبود يافته است.

مطالعه ديگری كه در مجله «مجله تغذيه» چاپ شد نشان دادكه عسل خام ارگانيك می تواند به محافظت در برابر آثار آلودگی هوا بر قلب كمك كند. مطالعه نشان داد كه مصرف عسل، خطر حمله قلبی و سكته را در افرادی كه در معرض آلودگی هوا بودند كاهش داد.

اين مطالعات نشان می دهند كه عسل خام ارگانيك می تواند روش مفيدی برای حفاظت در برابر آثار زيان بخش آلودگی هوا باشد. با اين وجود، نكته مهم اين است كه عسل، درمان آلودگی هوا نيست. همچنان لازم است گام های ديگری برای كاهش درگيری با آلودگی هوا برداشته شود، گام هايی مانند اجتناب از سيگار كشيدن، و انجام ورزش های هوازی در نواحی با آلودگی كم تر.

مطالعه
خواص عسل عناب

 

چگونه عسل خام ارگانيك به آلودگی هوا كمك می كند

عسل خام ارگانيك حاوی آنتی اكسيدان هايی است كه به حفاظت از بدن در برابر آثار زيان بخش آلودگی هوا كمك می كند. آنتی اكسيدان ها موادی هستند كه می توانند راديكال های آزاد را خنثی كنند، راديكال هايی كه مولكول های ناپايداری هستند كه می توانند به سلول ها آسيب برسانند. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند  ايجاد راديكال های آزاد در بدن را افزايش دهد، در نتيجه آنتی اكسيدان ها به حفاظت در برابر اين آسيب كمك كنند.

علاوه بر آنتی اكسيدان ها، عسل خام ارگانيك همچنين حاوی گرده است. گرده يك منبع تغذيه ای و ساير مواد سودمند شامل فلونوئيدها است. فلونوئيدها تركيبات گياهی هستند كه خواص آنتی اكسيدانی و ضد – التهابی دارند. آن ها می توانند به كاهش التهاب، كه شيوه  ديگری است كه آلودگی هوا می تواند به بدن آسيب برساند،كمك كنند.

 

چگونه عسل خام ارگانيك را برای آلودگی هوا مصرف كنيم

چندين روش متفاوت مصرف عسل خام ارگانيك برای آلودگی هوا وجود دارد. شما می توانيد:

يك قاشق عسل بخوريد

عسل را به چای يخی يا آب بيفزاييد

عسل را به عنوان يك درمان موضعی بر روی پوست يا راه های تنفسی تان استفاده كنيد

مقدار مصرف مورد نياز شما به طور متنوعی به نيازهای فردی شما وابسته است. اما هميشه دو قاشق چای خوری در روز كافی است.

 

شيوه های ديگر دوری از آلودگی هوا

علاوه بر مصرف عسل خام ارگانيك، كارهای ديگری هم می توانيد انجام دهيد تا از آلودگی برحذر باشيد. اين ها شامل:

مطالعه
خواص عسل برای عفونت

اجتناب از قدم زدن در نواحی آلوده

استفاده از پاك كننده های هوا در خانه

كاشت درختان در حياط يا مجتمع های تان

بررسی آنلاين كيفيت هوا برای يافتن زمان مناسب برای بيرون رفتن

با رعايت اين نكات، شما می توانيد به بهبود كيفيت هوا كمك كنيد تنفس كنيد و مراقب سلامتی تان باشيد.

 

نتيجه گيری

عسل خام ارگانيك يك روش طبيعی و موثر برای كمك به حفاظت از بدن تان در برابر آثار زيان بخش آلودگی هوا است. عسل يك انتخاب سالم و مقرون به صرفه است كه می توانيد به آسانی در برنامه روزانه تان بگنجانيد. اگر شما نگران آثار آلودگی هوا بر بدن تان هستيد، شايد مايل به بررسی مصرف عسل خام ارگانيك باشيد.

 

فقط از عسل طبيعی استفاده كنيد، نه عسل تقلبی

به ياد داشته باشيد عسلی كه مصرف می كنيد بايد طبيعی باشد. عسل با فرايند تجاری ارزان مانند آن چه در سوپر ماركت ها عرضه می شود بسياری از خواص خود را از دست داده است. اين عسل برتری نسبت به شكر حل شده در آب ندارد.

فقط عسل خام ارگانيك مصرف كنيد. خام يعنی عسلی كه پاستوريزه شده نيست و حرارت نديده است. ارگانيك يعنی عسلی كه بدون در نظر گرفتن گواهی تاييد، عاری از مواد شيميايی و آنتی بيوتيك های زيان بخش برای انسان باشد.

ما به دليل وجود آنتی بيوتيك های بسيار قوي، و سطح بالای آلودگی در هوای اين روزها، مصرف عسل ارگانيك فعال + 20 عسل دانه قهوه از مكزيك خودمان را پيشنهاد می كنيم، اين سطح از حفاظت ايده آل است.

مطالعه
خواص لیمو و عسل

اگر شما به تب يونجه نيز مبتلا هستيد و به دنبال جايگزينی مقرون به صرفه تر هستيد، عسل قرمز ارگانيك گامبو ليمبو از مكزيك هم انتخاب خوبی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن