عسل جنگل

خواص عسل و گردو (*فواید و مضرات گردو با عسل چیست؟*)

خواص عسل و گردو [گردو با عسل چه خاصیتی دارد؟] فواید و مضرات
فهرست مطالب
4.3/5 - (3 امتیاز)

طبیعتا اگر در مورد خواص گردو و خواص عسل به صورت مجزا در اینترنت جست و جو کنید با نتایج بی شماری مواجه خواهید شد! حال این را در نظر بگیرید که این دو ماده عذایی اعجاب انگیز با یکدیگر ترکیب شوند. می توان حدس زد که فواید و خواص گردو و عسل نیز شگفت انگیز خواهد بود، خواصی مانند: کاهش فشار خون، جبران کردن کم خونی، بهبود عملکرد مغز، تیروئید و…

البته علاوه بر خواص این ترکیب پرفایده به معرفی دستور العملی کامل برای طرز مصرف و اثرگذاری این ترکیب جادویی خواهیم پرداخت. همچنین پیشنهاد می کنیم که اگر به مطالعه خواص عسل علاقه مند هستید، مطلب خواص عسل کنار، خواص عسل گون را نیز مطالعه کنید.

در این مقاله از وب سایت عسل جنگل همراه ما باشید.

 

ترکیبات گردو

درخت گردو گياهي است بزرگ و يك پايه كه در مناطق معتدل به خوبي رشد مي كند. گردو درخت زيبايي است كه ارتفاع آن مي تواند به 20 متر برسد در ايران به طور خودرو در جنگل هاي شمال ايران و مناطقي نظير آستارا، طالش، رودبار و بندر گز وجود دارد و در باغ هاي ساير مناطق كشور نيز كاشته مي شود.

گردو حاوی ۹ درصد کربوهیدرات، ۸۳ درصد چربی و ۸ درصد پروتئین می‌باشد.

 

آشنایی با خواص گردو

 

آشنایی با خواص گردو

گردو یکی از مغزهایی است که علاوه بر محبوبیت بالا بسیار مقوی است و فواید زیادی دارد. اگر بخواهیم به برخی از ویژگی های گردو بپردازیم باید بگوییم که گردو دارای فسفر، منیزیم، ویتامین ب 6، امگا 3 و… می باشد.

اگر بخواهیم کمی هم در مورد خواص درمانی گردو صحبت کنیم می توانیم به مواردی مانند موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • افزایش و تقویت حافظه
  • کمک به درمان ناتوانی جنسی آقایان
  • کمک کننده در سلامت قلب
  • کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت مو و کمک به کم کردن شوره سر
  • و…

همچنین پیشنهاد می کنیم که مطلب خواص عسل برای مو و ماسک عسل برای روشن شدن پوست را نیز مطالعه کنید.

 

خواص عسل و گردو برای سلامتی

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان انواع بیماری‌ها تاریخی به قدمت بشر دارد. با وجود پیشرفت‌های علمی و تولید داروهای شیمیایی کماکان بسیاری از اطباء استفاده از داروهای گیاهی را به مردم توصیه می‌کنند. عسل و گردو که هر دو به تنهایی ماده ای مغذی و مقوی هستند و خواص فراوانی دارند، وقتی با هم ترکیب و مصرف می شوند خواص آن ها افزایش می یابد.

مطالعه
خواص ترکیب موز و عسل

 

ویدئو خواص گردو با عسل

 

ترکیب عسل و گردو و خواص شگفت آور آن

ترکیب عسل و گردو طعمی لذیذ را به همراه دارد. البته نمی توان به سادگی از مقوی بودن این ترکیب و فواید بی شمار آن عبور کرد.

برخی از خواص عسل و گردو عبارتند از:

 

کاهش کلسترول

عسل سرشار آنتی اکسیدان است و مصرف آن سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش و میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف گردو بسیار مفید است. چرا که گردو حاوی آنتی‌اکسیدان، فنول‌ها، ویتامین‌های A و E، اسید گالیک و اسید الاژیک است که همگی به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند.

 

 

کاهش فشار خون با ترکیب عسل گردو

یکی از خواص گردو با عسل کاهش فشار خون است. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم عسل با همین مقدار گردو به مدت ۴۵ روز برای کاهش فشار خون مفید است. این مقدار عسل و گردو بسیار زیاد می باشد.  بنابراین اطمینان حاصل نمایید که مقدار زیادی از آن را در منزل موجود دارید
البته اگر عسل شما تمام شده است و دغدغه پیدا کردن عسل اصل دارید که از خواص شگفت آور آن بهره مند شوید، فقط کافی است سری به لینک فروش عسل طبیعی بزنید.

 

یکی از فواید ترکیب گردو و عسل می تواند درمان کم خونی باشد

کم خونی به دلیل کمبود هموگلوبین یا گلبول قرمز به وجود می‌آید. کم خونی معمولا با احساس خستگی و ضعف همراه است. برای درمان کم خونی، ۵۰۰ گرم گردو را خرد کنید و چند دقیقه در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد بپزید سپس با ۵۰۰ گرم عسل مخلوط کنید.

برای طعم بهتر و تاثیر گذاری خواص آن میتوانید مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک شیشه بریزید و نیم ساعت قبل از هر وعده‌ی غذایی یک قاشق غذاخوری از آن را مصرف کنید.

 

ترکیب و عسل گردو راهی برای افزایش میل جنسی

 

ترکیب و عسل گردو راهی برای افزایش میل جنسی!

هم عسل و هم گردو برای افزایش میل جنسی بسیار مناسب هستند: عسل تولید تستوسترون در مردان را افزایش می‌دهد و یکی از مواد غذایی حاوی استروژن است، مغز آجیل‌ها همچنین حاوی مقادیر زیاد روی هستند که از عناصر حیاتی برای رشد اسپرم محسوب می‌شود بنابراین استفاده از عسل با گردو برای زنان و مردان می‌تواند در افزایش میل جنسی موثر باشد. پیشنهاد می کنیم در مورد خواص عسل بوقناق (زول) نیز بخوانید.

 

زخم معده

در طب سنتی برای درمان زخم معده مصرف عسل با گردو توصیه می‌شود. ۲۰ گرم گردو را خرد کنید و داخل آب گرم بریزید، آن را از یک صافی عبور دهید و مایع شیری رنگ بدست آمده از آن را در ظرفی بریزید. ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مصرف ۱ قاشق چای خوری از این مخلوط قبل از هر وعده‌ی غذایی برای درمان زخم معده مفید است.

 

مطالعه
خواص عسل گون [خاصیت های ویژه عسل گون برای سلامتی]

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

گردو و عسل هر دو دارای خواص پیشگیری از سرطان هستند. درواقع خواص ضد سرطانی دارند، گردو به دلیل غنی بودن از اسید‌های چرب امگا۳ و عسل به دلیل دارا بودن فلانوئید‌ها و ترکیبات فنولی از بروز سرطان در بدن پیشگیری می‌کند.

 

درمان و پیشگیری از یبوست یکی از خواص عسل و گردو

 

درمان و پیشگیری از یبوست یکی از خواص عسل و گردو

احتمالا همگی با پدیده ای به نام یبوست آشنا هستیم. یبوست به معنی سفت شدن و سخت کار کردن شکم است. این اتفاق برای هر شخصی در هر سنی می تواند رخ دهد.
یکی از راه هایی که می تواند به درمان یبوست و حتی پیشگیری از آن کمک کند استفاده از ملین ها است. گردو نیز می تواند یک ملین طبیعی به شمار بیاید. پس اگر قصد درمان یا پیشگیری از یبوست را دارید استفاده عسل و گردو می تواند گزینه مناسب و موثری برای شما باشد.

همچنین پیشنهاد می کنیم که مطالب دیگر سایت ما در مورد درمان رفلاکس معده با عسل طبیعی و خواص عسل چهل گیاه بخوانید.

 

خواص عسل و گردو: تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

در تحقیقات انجام شده روی موش های آلزایمری در آمریکا نشان داده شده است که موش های آلزایمری که در رژیم غذایی آن ها مقدار زیادی گردو وجود داشته است در برابر آن دسته از موش هایی که در رژیم آن ها گردویی دیده نمی شده در قسمت های مختلف آزمایش پیشرفت چشم گیری داشته اند.
در نتیجه امکان آن وجود دارد که رژیم های حاوی گردو باعث کم شدن احتمال ابتلا به آلزایمر، به تعویق انداختن این امر یا حتی کم شدن روند پیشرفت این بیماری یعنی آلزایمر شود.

 

تقویت سیستم ایمنی

معمولا اگر مطالب مرتبط با خواص عسل طبیعی را بخوانید احتمالا با این جمله روبرو خواهید شد که مصرف عسل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. طبیعتا با توجه به این موضوع درست کردن معجون عسل گردو و خوردن آن نیز می تواند منجر به بالا رفتن قدرت سیستم ایمنی بدن شود.

آیا می دانستید که عسل خاصیت ضد باکتری دارد؟ اگر می خواهید در مورد خاصیت ضد باکتری عسل طبیعی بیشتر بدانید، کلیک کنید.

 

خواص عسل و گردو برای تیروئید

 

خواص گردو و عسل برای تیروئید

خواص عسل و گردو برای تیروئید: امروزه تقریباً همه افراد به سلامتی خود توجه بیشتری نشان می دهند و به آنچه می خورند توجه بیشتری می کنند و سعی می کنند بیشتر تلاش کنند تا تصمیمات کلی بهتری بگیرند. اما حقیقت این است که مهم نیست که چقدر تلاش می کنند، متابولیسم همه با افزایش سن شروع به کند شدن تیروئید ما می کند.

مطالعه
خواص رازیانه و عسل چیست؟ + نکات مصرف آن

غده تیروئید ما که در پایه گردن قرار دارد هورمون هایی تولید می کند که نقش مهمی در اکثر فرآیندهای متابولیک بدن ما دارند، زمانی که هورمون خاصی را بیش از حد تولید می کند به آن شرایط، پرکاری تیروئید می گویند و اگر برعکس اتفاق بیفتد و به اندازه کافی هورمون خاصی تولید نکند به آن کم کاری تیروئید می گویند. هر کدام از این شرایط ممکن است که عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد اما تشخیص آنها همیشه آسان نیست، بنابراین به جای اینکه منتظر بمانید تا زمانی که این مسئله رشد کند، برای شروع درمان علائم، بهتر است از تولید بیش از حد یا کمتر هورمون تیروئید ما جلوگیری کنید.

دو ماده طبیعی وجود دارد که همه در قفسه های آشپزخانه خود دارند که می توانند به حل مشکل مشکلات تیروئید شما کمک کنند. عسل و گردو!

قرن هاست که از ترکیب گردو با عسل برای تحریک تیروئید و حفظ تعادل هورمونی، در صورت مصرف منظم استفاده می شود. زمانی که عسل و گردو به طور منظم مصرف شود، می تواند مانع از تولید بیش از حد یا کمبود هورمون تیروئید شما شود.

اینجا مرور کوتاهی به خواص این دو ماده خواهیم داشت. گردو طعم عالی دارد و بسیار مغذی است و سرشار از سلنیوم است. ماده ای که با تحریک تعادل هورمونی بر فعالیت تیروئید شما تأثیر می گذارد. گردوهای تازه بهترین نوع هستند زیرا دارای سلنیوم بیشتری هستند همچنین حاوی اسیدهای چرب است که مانع از بروز التهاب در غده می شود.

عسل یکی از بهترین موادی است که به عنوان انسان می توانیم آن را مصرف کنیم عسل دارای خواص تصفیه کنندگی است که از ما در برابر مواد سمی محافظت می کند و سلامت تیروئید ما را حفظ می کند.

 

نحوه استفاده از عسل و گردو (معجون صبحانه)

 

نحوه استفاده از عسل و گردو

اکنون که با خواص گردو و عسل آشنا شده این یکی از روش های درست کردن این ترکیب به شرح زیر است:

  • 40 عدد گردو تازه
  • 3 فنجان عسل ارگانیک
  • یک ظرف شیشه ای

دستورالعمل نحوه تهیه معجون گردو و عسل:

  1. گردو را تکه های کوچک کرده و داخل شیشه بریزید.
  2. سپس آرام آرام عسل را اضافه کنید تا گردوها را بپوشاند.
  3. سپس در شیشه را ببندید.
  4. آن را در مکانی با تهویه خوب و به دور از نور خورشید قرار دهید تا مواد برای مدتی بمانند.
  5. کمی بیش از یک هفته پس از اتمام زمان، می‌توانید این معجون را مصرف کنید.

توصیه می‌شود ترکیب عسل و گردو را 2 قاشق چای‌خوری هر روز صبح با معده خالی یا با صبحانه معمولی‌تان بخورید.

امیدواریم علاوه بر لذت بردن از طعم لذیذ عسل و گردو از فواید آن برای سلامتی خود نیز استفاده کنید.

 

4 دیدگاه دربارهٔ «خواص عسل و گردو (*فواید و مضرات گردو با عسل چیست؟*)»

  1. عسل و گردو برای تیروئید هم خوبه درسته؟ برای کم کاری و پرکاری تیروئید منظورمه. یعنی بالانس و متعادل می کنه هورمون ها رو.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن