عسل جنگل

خواص عسل گون [خاصیت های ویژه عسل گون برای سلامتی]

خواص عسل گون [خاصیت های ویژه عسل گون برای سلامتی]
فهرست مطالب
4.7/5 - (3 امتیاز)

احتمالا برای شما هم پیش آمده که از شنیدن خواص عسل طبیعی شوکه شده باشید و با خود گفته باشید که این دیگه غیرممکنه! اما واقعیت اینجاست که عسل ها خاصیت های بسیاری دارند و امروز در این مطلب میخواهیم به خواص عسل گون بپردازیم. عسل گون یکی از بهترین تولیدات زنبورهای زحمت کش است که میتواند برای پوست، معده، تقویت قلب، کمک به درمان سینوزیت و… مفید باشد!

اگر میخواهید به صورت کامل با خاصیت های شگفت انگیز عسل گون و البته خود گیاه گون آشنا شوید، در این مطلب تا انتها همراه سایت عسل جنگل باشید.

عسل گون طبیعی

 

گیاه گون چیست؟

گون نوعی گیاه است که بهترین منطقه رشد برای این گیاه زاگرس و رشته کوه های مرکزی است. عسل گون حاصل شهد گیری زنبورها از گیاه گون می‌باشد. گون به دلیل تنوع و فراوانی که در کوهستان  دارد یکی از بهترین و خالص ترین عسل کوهستانی موجود در ایران می‌باشد.

این گیاه به دلیل فراوانی و تنوع سهم بسیاری در عسل های کوهستانی دارد اما نکته قابل توجه این است که شهد این گیاه بسیار زیاد است و زنبورها بیشتر از گرده، شهد این گیاه را جمع آوری می‌کنند. گیاه گون به دلیل تنوع فراوانی که دارد عسل حاصل از آن نیز طیف رنگی متفاوتی دارد اما غالبا زرد رنگ می‌باشد اما گاهی عسل گون رنگ قرمز و کهربایی نیز دارد.

معروف ترین عسل های گون عبارت اند از:

  1. گونه سفید
  2. گونه گزی
  3. گونه قشلاقی

عسل گون خواص دارویی بسیاری دارد و افراد زیادی آن را به خاطر خواص درمانی تهیه و مصرف می‌کنند. همچنین پیشنهاد میکنیم که مطلب خواص عسل کنار و خرید عسل طبیعی را در سایت ما مطالعه کنید.

 

خواص عسل گون [خاصیت های ویژه عسل گون برای سلامتی]

خواص عسل گون چیست؟

 

تقویت حافظه

تقویت حافظه یکی از مهم ترین خواص عسل گون می‌باشد. دنیای پر مشغله، استرس بالا، پیری زود‌رس، آلزایمر و فراموشی از مشکلات جامعه امروزی است و بهترین راه برای مقابله با آن تغذیه صحیح و مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین می‌باشد که به شما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشید، عسل گون با دارا بودن ویتامین B و استیل کولین کمک کننده ای قوی برای تقویت حافظه است.

اگر در ایام سخت امتحانی به دنبال تغذیه ای سالم هستید که هم حافظه ی شما را تقویت کند و هم انرژی لازم را به شما ببخشد عسل گون انتخابی بسیار مناسب می‌باشد.

 

بهبود دهنده زخم های ریه و حلق

یکی از راه هایی کشتن میکروب تقویت سیستم ایمنی است. حلق و ریه یکی از آسیب پذیر ترین عضو های بدن هستند و تقویت و یا درمان این دو عضو بسیار مهم می‌باشد. عسل گون با توانایی میکروب کشی بالا می‌تواند به بهبود و درمان زخم های حلق و ریه کمک کند، در واقع عسل گون  به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

عسل گون و تقویت قلب

تقویت کننده قلب

قلب عضو پرکار و خستگی ناپذیر بدن است به طوری که کوچک ترین اختلال در عملکرد قلب سبب آسیب به تمام اعضا و چه بسا مرگ می‌شود پس تقویت و محافظت از این عضو مهم بسیار ضروری می‌باشد.

 

بر‌طرف کننده کم خونی بدن

کم خونی در بدن باعث ایجاد اختلال‌های فراوانی در بدن فرد می‌شود. کم خونی در زنان نسبت به مردان شایع تر می‌باشد. در عصر جدید به دلیل تغذیه نامناسب کم خونی رو به افزایش است، عسل گون جایگزین بسیار مناسبی به جای قرص‌های آهن می‌باشد. مصرف روزانه عسل گون می‌تواند از ابتلا به کم خونی جلو‌گیری کند.

 

بهبود کم خوابی و کم خونی از خاصیت های عسل گون

بهبود کم خوابی

مشکلات و استرس های روزانه سبب شده افرادی که دچار اضطراب های فراوان جامعه امروزی شده اند شب ها هنگام استراحت دچار کم خوابی و یا گاها بی خوابی شوند، عسل گون با کمک به ترشح هورمون انسولین سبب کاهش اضطراب می‌شود و این گونه به حل مشکل بی‌خوابی کمک می‌کند.

همچنین پیشنهاد می کنیم فواید خوردن عسل قبل از خواب را نیز مطالعه کنید.

 

ضد سرطان

عسل گون خاصیت ضد سرطانی فراوانی دارد. عسل گون با از بین بردن باکتری و ویروس های بدن سبب پیشگیری از ابتلا به بیماریی های سخت و یا تومورهای سرطانی می‌شود.

 

جوان سازی سلول ها

آنتی اکسیدان فراوان موجود در عسل گون با مقابله با رادیکال‌های آزاد بدن از پیری جلوگیری می‌کند. عسل گون با از بین بردن عوامل خطر زا باعث جوان ماندن سلول های فرد می‌شود.

مطالعه
خواص ژل رویال برای پوست + {نحوه مصرف}

 

کمک به هضم غذا

یکی دیگر از ویژگی های مهم عسل گون کمک به هضم غذا می‌باشد، خاصیت ملینی به فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کند تا غذا راحت تر هضم شود. به افرادی که رژیم میگیرند یا مشکلات گوارشی دارند نیز توصیه می‌شود روزانه از عسل گون استفاده کنند. مورد مهم دیگر توصیه خوردن عسل گون به کارمندان می‌باشد که به دلیل کم تحرکی گاها دچار چاقی موضعی می‌شوند.

 

عسل گون و درمان کننده سینوزیت

درمان کننده سینوزیت

ویژگی مهم ضد التهابی و آنتی میکروبیال عسل گون سبب شده بتواند کمک چشم‌گیری به درمان سینوزیت کند. گفته شده برای درمان سینوزیت بهتر است فرد بیمار روزانه دو یا سه بار عسل گون را میل کند.

 

کمک به بهبود مشکلات چشمی

یکی از شگفت انگیزترین خاصیت های عسل گون کمک به بهبود بیماری های چشمی است. این روزها مشکلات چشمی نظیر آب مروارید، التهاب قرنیه و… در بین افراد گسترش یافته اما کمتر کسی میداند که تغذیه مناسب و خوردن عسل نیز می‌تواند کمک کننده به درمان مشکلات چشمی باشد.

توجه داشته باشید عسل گون به دلیل ویژگی های خاصی که دارد حتما قبل از مصرف با پزشک خود در رابطه با قرار دادن آن در وعده های غذایی صحبت کنید زیرا خوردن این عسل به برخی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که در ادامه مفصل به آن می‌پردازیم.

مطالعه
درمان رفلاکس معده با عسل طبیعی

 

بهبود دهنده بیماری های روده

خاصیت ضد التهابی و آنتی میکروبیال عسل گون سبب شده جز بهترین ماده های خوراکی برای بهبود عملکرد روده به حساب آید. بیمارانی که دچار التهاب روده شده اند عسل گون را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

عسل گون علاوه بر موارد ذکر شده دارای خواص فراوانی است و جز بهترین مواد خوراکی که خاصیت دارویی نیز دارند به شمار می آید.

 

آیا مصرف عسل گون عوارضی دارد؟

هر ماده غذایی علاوه بر فایده ممکن است ضرر هایی نیز داشته باشد، این عسل به دلیل آن که غالب شهد گرفته شده آن از عسل گون می‌باشد طعم و مزه گیاه گون در آن حس می‌شود و ممکن است برخی افراد به دلیل حساسیتی که به این گیاه کوهی دارند به عسل گون نیز حساسیت داشته باشند.

علاوه بر حساسیتی که برخی افراد ممکن است به گون داشته باشند طب سنتی توصیه کرده مادران باردار به خصوص آنان که به برخی گیاهان حساسیت دارند در مصرف این نوع عسل احتیاط به خرج دهند. افرادی که بیماری خود ایمنی لوپوس نیز دارند به دلیل ضعف بدن در تشخیص درست سلول های مهاجم خوردن این نوع عسل به آن‌ها توصیه نمی‌شود.

نکته قابل توجه دیگر ممنوعیت مصرف برای کودکان زیر دوسال می‌باشد زیرا معده کودکان قادر به تولید آنزیم هضم کننده عسل نیست بنابراین خوردن عسل گون در کودکان زیر دو سال مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند. بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند نیز بهتر است عسل گون را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

همچنین پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید عسل زول (بوقناق) را دارید، مطلب خواص عسل زول را هم مطالعه کنید.

مطالعه
خواص عسل برای کودکان {در سنین مختلف}

 

خواص گیاه گون

  1. گیاه کوهستانی گون خواص فراوانی دارد. گیاه گون به بهبود عملکرد کلیه بسیار کمک می‌کند پس اگر مشکلات کلیوی دارید حتما از گیاه گون استفاده کنید.
  2. گیاه گون برای درمان سیروز کبدی بسیار موثر است، طریقه مصرف گیاه گون برای درمان سیروز کبد به این گونه است که عصاره گون و گیاه دانشن را روزانه به ورید به مدت بیش از سه ماه هر روز به بیمار تزریق کرده تا اثرات آن در درمان سیروز کبدی مشخص شود.
  3. گیاه گون به کاهش اثرات شیمی درمانی افراد سرطانی بسیار کمک می‌کند. محققان بر این باور‌اند که گیاه گون مقدار قابل توجه ای از علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ و اسهال را که معمولا بعد از شیمی درمانی گربان‌گیر فرد می‌شود را کاهش می‌دهد.
  4. گیاه گون قادر است با ترکیب وردیسپس و پیاز فریتالاریا به بهبود آسم کمک کند فقط نکته قابل توجه برای بیماران مصرف شش ماهه این گیاه آن هم به طور مستمر می‌یاشد تا این گیاه بتواند علائم آسم را در بیمار بهبود ببخشد.
  5. در جامعه امروزه که به دلیل اضطراب های فراوان افراد دچار سکته می‌شوند برای بازگرداندن سریع آن‌ها به زندگی معمولی و از بین بردن ضعف بیماران، پس از سکته مصرف گون به مدت چهار هفته بسیار موثر می‌باشد.

خواص این گیاه بسیار زیاد می‌باشد از جمله بهبود درد قفسه سینه، افزایش گلبول های قرمز، درمان حساسیت فصلی، تقویت بنیه بدن و… . نکته مهم درباره عسل گون ممنوعیت مصرف آن برای افرادی است که دچار بیماری خود ایمنی می‌باشند. همچنین زنان باردار، شیرده و کسانی که مشکل افت فشار خون دارند، این گیاه را به هیچ عنوان نباید مصرف کنند.

 

تهیه عسل با اصالت

برای تهیه عسل گون ممتاز و دارای کیفیت بالا از هر جای کشور فقط کافی است فروشگاه مناسب را شناسایی کنید. فروشگاه عسل جنگل به صورت کاملا حرفه ای تولید کننده‌ی عسلی با اصالت است تا تضمین کننده شیرینی سفره های صبحانه خانواده ایرانی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن