عسل جنگل

خواص ژل رویال برای پوست + {نحوه مصرف}

خواص ژل رویال برای پوست + نحوه مصرف {برای لک صورت، شفافیت و...
فهرست مطالب
4.3/5 - (6 امتیاز)

ژل رویال فواید و خواص زیادی برای پوست دارد که می توان به مواردی مثل درمان لک های صورت، مرطوب کردن پوست، ضد پیری اشاره کرد. اگر می خواهید درمورد خواص ژل رویال برای پوست بیشتر بدانید شما را به مطالعه کامل مطلب دعوت می کنیم. البته اگر قصد استفاده از ژل رویال روی پوست را دارید اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید هم نگران نباشید چرا که در این مورد هم صحبت کرده ایم.

همچنین ما قبل تر مطالبی در مورد ماسک عسل برای پوست خشک و درمان جوش و آکنه با عسل + ماسک قرار داده ایم که می توانید سری به آن ها نیز بزنید.

ژل رویال

 

تاریخچه و خواص ژل رویال از گذشته تا الان

در این مقاله تمام سعی ما بر این است که خواص ژل رویال برای پوست و همچنین شیوه ی استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این خصوص تا آخر این مقاله همراه ما باشید. تاریخچه این ماده بسیار شگفت انگیز و قدرتمند به قرن بیست باز می گردد. آشنایی با تاریخچه ژل رویال این امکان را به شما می دهد که چه مقدار آن از گذشته های دور تا حالا مورد استفاده قرار گرفته است.

در قرون وسطا مصرف این ماده بسیار قدرتمند در جهان خصوصا قاره اروپا متوقف شد. در این زمان موادی چون شکر جای فراورده های طبیعی همچون عسل را می گیرد و ژل رویال به حاشیه می رود.
طب سنتی کشور چین بر این باور است که یکی از خواص ژل رویال افزایش طول عمر انسان است. همچنین این ماده شفابخش سیستم ایمنی بدن را می تواند بهبود ببخشد. همچنین این کشور بر این عقیده است که استفاده ی مرتب این ماده باعث به تاخیر انداختن پیری سلول های بدن انسان می شود. بنابراین آنها بر این باورند که این ماده شادابی و نشاط را برای پوست انسان به ارمغان می آورد.

در سالهای گذشته طبق تحقیقات انجام شده در مورد ژل رویال اطلاعاتی کشف شده است که توجه علم پزشکی را بیشتر به خود جلب کرده است. تا سال های زیادی مصرف ژل رویال فقط مخصوص پادشاهان و افراد مهم بوده است. اما کم کم مصرف آن به اطلاع عام و خاص رسید.

مطالعه
خواص عسل و گردو (*فواید و مضرات گردو با عسل چیست؟*)

 

 

در زمان های گذشته از ژل رویال به عنوان قوی ترین ماده استفاده می شده است. در گذشته از ژل رویال برای روشن کردن خیابان ها و منازل استفاده می شد. همچنین مطالعات نشان داده است که در زمان های قدیم این ماده ضد التهاب بوده است.

بنابراین برای رفع مشکلاتی همچون سوختگی مورد استفاده قرار گرفته است. از ژل رویال امروزه به عنوان بهترین ماده شفابخش یاد می شود. این ماده از گذشته تا الان مورد توجه حکیمان و پزشکان بوده است که درمان کننده انواع بیماری ها بوده است.

از خواص ژل رویال برای پوست بهبود اختلالات پوستی، درمان لکه های صورت، درمان جوش و درمان سلامت عمومی پوست است. شاید برای اکثر افراد جای تعجب باشد که بدانند اطلاعات درستی در مورد مصرف این ماده بسیار مقوی در روم باستان، یونان و مصر وجود ندارد. در اکثر تمدن ها از زنبور عسل به عنوان بهترین نوع حشره یاد شده است.

به همین علت فراورده های گوناگونی همچون ژل رویال و عسل مورد توجه حکیمان آن زمان بوده است. از ژل رویال برای درست کردن ماده مغذی مختلف خصوصا برای بهبود مشکلات پوستی استفاده شده است که مدارک آن نیز موجود است.

 

مهمترین خواص ژل رویال برای پوست چیست؟

در این قسمت از محتوا می خواهیم مهمترین خواص ژل رویال برای پوست را برای شما شرح دهیم. امیدوارم با مطالعه این مطلب خواص ژل رویال را جدی بگیرید و از فواید و خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. همانطور که می دانید ژل رویال یک ماده ی ژله ای غلیظ است که به وسیله ی زنبورهای کارگر برای غذای زنبور ملکه تولید می شود.

خواص این ماده شگفت انگیز برای پوست با توجه به ماده غذایی که در آن وجود دارد خیلی اهمیت زیادی دارد. تحقیقات پزشکی به این نتیجه رسیده است که این ماده می تواند جهت زیبایی پوست انسان مفید باشد. مصرف ژل رویال هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی زخم را درمان و التهاب پوست را بهبود می بخشد. پس این ماده دارای اثر ضد باکتریایی است و به خوبی می تواند زخم و عفونت را بهبود ببخشد.

مهمترین خواص ژل رویال برای پوست عبارتند از:

  • درمان لک های صورت
  • مرطوب کردن پوست
  • ضد پیری
  • بهبود اگزما
  • پاکسازی پوست
  • بهبود زخم
  • روشن کننده پوست
  • درمان جوش
  • کاهش دهنده چین و چروک
  • ترمیم التهاب دور چشم
  • و . . .

این ماده حیرت انگیز پوست را مرطوب می کند و از کم آبی آن محافظت می کند. همچنین سبب کاهش التهاب پوست صورت می شود. ژل رویال ضد قارچ بوده و خواص آنتی بیوتیکی دارد. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب درمان و رفع لک صورت با ماسک عسل را مطالعه کنید.

مطالعه
خواص عسل برای مو *ماسک عسل برای مو + طرز تهیه*

 

فواید و خواص ژل رویال برای صورت

یکی از خواص ژل رویال برای پوست ترمیم و کاهش التهابات پوستی است. همه ی افراد دوست دارند همیشه پوستی روشن و درخشان داشته باشند، اما همین که سن بالا می رود پوست روشنی و درخشش خود را کم کم از دست می دهد. ژل رویال التهاب پوست را کاهش می دهد و کلاژن تولید می کند. همانگونه که می دانید زیبایی و طراوت پوست در زیبایی چهره ی هر فردی تاثیر خیلی زیادی دارد.

بنابراین چین و چروک، جوش، آکنه و . . . روی پوست صورت باعث می شود تا پوست شادابی، طراوت و زیبایی خود را از دست بدهد. از مهمترین مواد لازم برای شادابی پوست کلاژن است. بنابراین هر چقدر که کلاژن در پوست زیادتر باشد چروک کمتری روی پوست مشاهده می شود. نورخورشید باعث خراب شدن سلول های پوست و کم شدن کلاژن می شود.

پس استفاده ژل رویال مثل کرم ضد آفتاب می ماند که از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند، با این تفاوت که کرم ضد آفتاب دارای مواد شیمیایی و غیرطبیعی است، اما ژل رویال کاملا طبیعی بوده و هیچ گونه ضرر و زیانی برای پوست ندارد.

مصرف این ماده مقوی باعث می شود تا کلاژن سازی در پوست بالا رود. کلاژن یک ماده مهم و اصلی برای جوان تر شدن پوست انسان است. کلاژن حالت کششی پوست انسان را محفوظ می کند و از ایجاد چین و چروک نیز پیشگیری می کند. بنابراین اگر به طور منظم و مرتب از ژل رویال برای پوست خود استفاده کنید همیشه پوستی درخشان و بدون چروک خواهید داشت.

البته شما با استفاده از ماسک عسل هم می توانید پوست روشن تری داشته باشید. مطالعه این مطلب خالی از لطف نیست: 12 بهترین ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

ویژگی های ژل رویال طبیعی برای پوست

ویژگی های ژل رویال طبیعی

حالا بعد از شرح خواص ژل رویال برای پوست می خواهیم مهمترین ویژگی های این ماده باارزش را به شما توضیح دهیم. با مطالعه این ویژگی ها در موقع خرید این ماده با مشکل مواجه نمی شوید. ژل رویال دارای رنگی کرمی متمایل به زرد است که عطری تند و شدید دارد. شکل ظاهری آن ژلاتینی و دارای طعمی ترش مانند است. این ماده سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، انواع ویتامین، آمینواسیدهای آزاد، چربی و مواد معدنی است.

ژل رویال از شصت و پنج الی هفتاد و پنج درصد آب، ده الی پانزده درصد شکر و سیزده درصد پروتئین تشکیل شده است. همچنین از دو تا سه درصد ویتامین، پنج شش درصد چربی، نمک و آمینواسید تولید شده است. با این همه ویژگی منحصر به فرد ژل رویال، افراد معتقدند که این ماده در آینده نه چندان دور به عنوان یک ماده خیلی مهم در تولیدات مراقبت های پوستی مصرف می شود.

 

ماسک ژل رویال برای رفع جوش های آزار دهنده پوست

طرز تهیه ماسک ژل رویال برای رفع جوش های آزار دهنده و دیگر بیماری های پوستی

همانطور که می دانید یکی از خواص ژل رویال برای پوست درمان جوش و آکنه است. پس ما برای رفع این مشکلات پوستی طرز تهیه یک ماسک را اینجا به شما عزیزان آموزش می دهیم. همانطور که اطلاع دارید آلوئه ورا هم مثل ژل رویال خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

ترکیب این دو ماده که سرشار از آنتی بیوتیک هستند به برطرف کردن جوش های سرسیاه و لکه های پوستی کمک شایانی می کند. این ماسک می تواند از آکنه و جوش نیز جلوگیری کند.

جهت تهیه این نوع ماسک یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، یک چای خوری ژل رویال و یک قاشق سوپ خوری عسل طبیعی را مخلوط کنید. صورت خود را با آب و صابون تمیز بشویید و خشک کنید سپس ماسک آماده شده را آرام آرام روی پوست خود بمالید. بعد از بیست تا چهل دقیقه صورت خود را با آب و صابون بشویید.

روزی یک بار این کار را تکرار کنید و بعد از یک ماه متوجه پوستی روشن و صاف می شوید. این کار نه تنها جوش و لکه ها را از بین می برد بلکه از به وجود آمدن آنها پیشگیری می کند.

برای روشن شدن پوست صورت می توانید یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری ژل رویال و مقداری عسل را مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت نیم ساعت روی صورت خود بمالید. برای روشن شدن صورت بهتر است هفت روز پشت سرهم این کار را تکرار کنید. سپس هفت روز نیز استراحت سپس دوباره هفت روز ماسک را تکرار کنید. بعد از چهار دوره شاهد پوستی روشن و سفید خواهید بود.
برای رفع اگزما و آکنه می توانید مقداری از ژل رویال را بر روی محل مورد نظر بمالید. سپس بعد از نیم ساعت آن را با آب گرم بشویید. بهتر است این عمل را هر صبح انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

هر یک گرم ژل رویال سرشار از مواد غذایی زیر است:
ویتامین ب1 2تا 7 میلی گرم.
ویتامین ب2: 5 تا 10 میکروگرم.
ویتامین ب3 90 تا 150 میکروگرم.
ویتامین ب5 60 تا 200 میکروگرم.
ویتامین ب6 2 تا 11 میکروگرم.
اینوزیتول 75 تا 155 میکروگرم.
بیوتین 1 تا 4 میکروگرم.
ویتامین سی به مقدار کم.
اسیدفولیک نیم تا یک میلی گرم

مطالعه
خواص عسل چهل گیاه (چندگیاه)

 

از کجا ژل رویال را تهیه کنیم؟

از آنجایی که خواص ژل رویال برای پوست به اثبات رسیده است بنابراین با مشکلات پوستی همچون آکنه و اگزما نیز می تواند مبارزه کند. قبل از دانستن هر موضوعی بهتر است بدانید که همانگونه که این ماده طبیعی و بی خطر است اما شاید برای خیلی از افراد حساسیت زا باشد. بهتر است افراد قبل از استفاده ی آن مثل پماد یک تست حساسیت انجام دهند چرا که این کار ممکن است در خیلی از افراد واکنش آلرژی ایجاد کند.

پس بهتر است افرادی که به عسل یا زنبور حساس هستند اول با پزشک در ارتباط باشند تا مشکلی به وجود نیاید. اکثر افراد شاید اطلاع نداشته باشند که بیشتر ژل رویال هایی که در بازار وجود دارد تقلبی هستند. بنابراین کمتر کسی پیدا می شود که این ماده خالص و اصل را به مشتری ارائه دهد. بهتر است این ماده مقوی و ارزشمند را از زنبور داران معتبری که ژل رویال بسیار طبیعی برداشت می کنند خریداری کنید.

مطالعه
خواص عسل کنار: درمان 17 بیماری با عسل کنار (سدر)

2 دیدگاه دربارهٔ «خواص ژل رویال برای پوست + {نحوه مصرف}»

  1. من دنبال طریقه مصرف ژل رویال برای پوست صورت بودم. ممنون که در مورد فواید ژل رویال برای پوست حرف زدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن