عسل جنگل

خواص عسل برای مو *ماسک عسل برای مو + طرز تهیه*

همه چیز در مورد خواص عسل برای مو *طرز تهیه ماسک مو با عسل*
فهرست مطالب
5/5 - (4 امتیاز)

خواص عسل برای مو بیشتر از آن است که تصور کنید! از جلوگیری از شکنندگی و مهار ریزش مو گرفته تا بهبود سلامت پوست سر و درخشندگی موهایتان. استفاده از عسل برای نرمی و درخشش موهایتان نه تنها مفید، بلکه مقرون به صرفه نیز است. چه کسی می‌دانست که این ماده چسبناک و شیرین می‌تواند موهبتی برای موهای شما باشد؟

عسل طبیعی علاوه بر خاصیت حالت‌دهندگی، به تقویت رشد مو نیز کمک می‌کند. اگر هفته‌ای یک بار از این معجون شگفت‌انگیز بر روی موهایتان استفاده کنید، می‌توانید جادوی آن را به مرور احساس کنید. با این حال، بهتر است عسل را با سایر مواد مغذی ترکیب کنید تا یک ماسک موی عالی به دست آید. ادامه مطلب را بخوانید و دریابید که چگونه می‌توانید از این ماده شگفت‌انگیز به خوبی برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای مشاهده قیمت و خرید عسل طبیعی اینجا کلیک کنید.

 

فواید و خواص عسل برای مو

عسل علاوه بر کاربردهای پزشکی، از دیرباز جزء بسیاری از محصولات مو و زیبایی بوده است. برخی از دستور‌العمل‌های ساخت ماسک مو به عسل نیز نیاز دارند تا فواید مختلفی مانند تقویت و حالت‌دهندگی را به همراه داشته باشند. از فواید عسل برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  1. سلامت و درخشندگی مو

هر فردی خواهان موهایی براق و سالم است. استفاده از عسل روی پوست سر و مو می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک بسزایی کند. عسل منبع خوبی از مواد مغذی مختلف مانند اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، اسید اسکوربیک، مواد شبه کاروتنوئیدی، اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها و برخی ویتامین‌های B کمپلکس است.

هنگامی که عسل را به موهای خود می‌زنید، این مواد مغذی، به صورت عمیق وارد ریشه می‌شود، در نتیجه مو و همچنین پوست سر را تغذیه می‌کند. بدین ترتیب عسل موها را تقویت نموده و از ایجاد آسیب به مو جلوگیری می‌کند. همچنین پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با خواص عسل کنار و خواص عسل زول کلیک کنید.

 

  1. درمان شوره سر

عسل می‌تواند به‌عنوان یک عامل ضد باکتری با شوره سر مبارزه کند و پوسته پوسته شدن، خارش و ریزش مو را کاهش دهد. تحقیقات اخیر نشان‌دهنده این موضوع است که اثرات مفید استفاده موضعی عسل در مدیریت شوره سر بسیار ثمر بخش بوده است. همچنین مشخص شده است که استفاده از عسل خارش پوست سر را تسکین می‌دهد. در حقیقت می‌توان گفت این یکی از خواص عسل برای مو است که معجزه می‌کند!

 

  1. کنترل و کاهش ریزش مو

عسل حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که از مو و همچنین پوست سر در برابر آسیب‌های وارده، محافظت می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که استرس، در کاهش سلامت مو و پوست سر ارتباط مستقیمی دارد. حمله رادیکال‌های آزاد می‌تواند باعث پیری زودرس مو شود که به‌صورت ریزش مو و کاهش تولید مو در فرد ظاهر می‌شود.

مطالعه
لوازم و تجهیزات زنبورداری

تحقیقات نشان داده‌اند که عسل منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها سطوح افزایش یافته گونه‌های اکسیژن فعال را کاهش می‌دهند و اثرات نامطلوب استرس اکسیداتیو را بر روی مو به طور چشمگیر از بین می‌برند. بنابراین، استفاده از عسل بر روی مو باعث افزایش سلامت مو و کاهش آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو می‌شود.

همچنین پیشنهاد میکنیم مطلب ماسک عسل برای پوست را نیز مشاهده کنید.

کنترل و کاهش ریزش مو با عسل

 

  1. کاهش شکنندگی مو

شکنندگی مو یکی از رایج‌ترین مشکلات مو است که اکثر افراد، روزانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. جالب است بدانید یکی از فواید عسل برای مو، کاهش شکنندگی مو است. عسل نرم‌کننده‌ای است که به حفظ رطوبت در موها کمک می‌کند و در نتیجه آن را نرم و درخشان نگه می‌دارد. در نتیجه، این کار به نوبه خود ساقه‌های مو را قوی می‌سازد و در شکنندگی مو را کاهش می‌دهد.

به یاد داشته باشید شکنندگی مو، رشد مو را کاهش می‌دهد؛ پس سریعا از عسل استفاده کنید.

 

  1. کاهش آسیب مو

عوامل محیطی مانند گرما، آلودگی و همچنین عادات و سبک زندگی مانند شستن بیش از حد و مالش شدید موها از دلایل آسیب مو محسوب می‌شوند. بنابراین، بهتر است که درمان‌های طبیعی آسیب‌های مو را در روتین منظم مراقبت از مو خود بگنجانید.

استفاده از مواد طبیعی مانند عسل می‌تواند موهای شما را تقویت کند و موها را در برابر آسیب‌های محیطی مقاوم سازد. در نتیجه فواید عسل برای مو بیش از تقویت آن است، چرا که می‌تواند همانند محافظی، از موهای شما مراقبت نماید.

اگر علاقه مند به مطالب زیبایی پوست و مو با استفاده از عسل هستید حتما پیشنهاد میکنیم مطلب ماسک شیر و عسل برای پوست را نیز مطالعه کنید.

کاهش آسیب و تقویت مو با عسل طبیعی

 

  1. درمان عفونت پوست سر

همان طور که قبلا گفته شد، عسل حاوی خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتریایی است که نه تنها از عفونت پوست سر جلوگیری می‌کند، بلکه مشکلات مو مانند شوره سر را نیز تسکین می‌دهد و در نتیجه باعث رشد بدون مانع مو می‌شود. پس حتما استفاده از عسل را در برنامه خود قرار دهید.

 

  1. تقویت مو

موهای ضعیف بیشتر مستعد شکنندگی هستند و شکنندگی بیش از حد می‌تواند مانع از حالت دادن به موهای شما شود. این امر به نوبه خود می‌تواند رشد موهای شما را به شدت کاهش دهد. تهیه و استفاده از ماسک موی عسل یک بار در هفته، می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کرده و ریزش مو را نیز مهار کند.

 

تقویت موها با استفاده از ماسک مو عسلی

برای تقویت موها به غیر از شستن آن‌ها به مدت سه بار در هفته، هر هفته یکبار موهایتان را چرب کنید، قبل از حالت دادن به موهایتان، از اسپری‌های محافظ حرارت استفاده کنید و سرم مو را هرگز فراموش نکنید. به یاد داشته باشید موهای شما به مواد مغذی پرقدرت نیاز دارند تا تغذیه شده و مرطوب به نظر برسند و این زمانی اتفاق می‌افتد که مواد مغذی طبیعی مانند عسل به کمک موهای شما بیایند.

مطالعه
درمان تبخال با عسل

عسل به تنهایی یک ماده طبیعی قدرتمند است که می‌تواند سلامت موهای شما را به شدت بهبود بخشد. می‌توان عسل را به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی استفاده کرد. در ادامه می‌توانید ماسک موی عسلی متناسب با موهای خود را تهیه کنید و از خواص عسل بر موهای خود حداکثر بهره را ببرید.

تقویت موها با استفاده از ماسک مو عسلی

 

  • طرز تهیه ماسک مو عسل و موز

طرز تهیه:

  1. دو موز رسیده، نصف فنجان عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید.
  2. آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا بافتی صاف و یکدست به دست آورید.
  3. مواد را به‌طور یکنواخت روی موها و پوست سر خود بمالید.
  4. اجازه دهید مخلوط به مدت 20 دقیقه روی موهای شما بماند.
  5. موهای خود را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.
  6. یک شانه با دندانه پهن بردارید و موهایتان را شانه کنید تا تکه‌های موز که ممکن است در موهایتان گیر کرده باشد جدا شود.
  7. دوباره موهایتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت آن بسته شود.

 

فواید:

موز سرشار از پروتئین، بیوتین، روغن‌های طبیعی، ویتامین‌ها و منیزیم است که به نوبه خود فواید زیادی برای موهای شما دارد. مواد مغذی موجود در موز به رشد موی سالم نیز کمک می‌کند. وقتی این ماسک مو با عسل مخلوط شود، تبدیل به یک ماسک طلایی می‌شود چرا که عسل یک نرم‌کننده طبیعی است که رطوبت را در موهای شما نگه می‌دارد.

طرز تهیه ماسک مو عسل و موز

 

  • طرز تهیه ماسک مو عسل و تخم‌مرغ

طرز تهیه:

  1. دو تخم‌مرغ را هم بزنید و نصف فنجان عسل را به مخلوط اضافه کنید.
  2. مخلوط را از ریشه به سمت انتها مو بزنید.
  3. اجازه دهید ماسک حداقل 20 دقیقه روی مو بماند.
  4. موهایتان را با آب خنک و شامپوی ملایم بشویید.

 

فواید:

تخم‌مرغ و عسل با هم سرشار از مواد مغذیی هستند که موهای شما برای رشد سالم به آن نیاز دارند. تخم‌مرغ به کاهش ریزش مو کمک می‌کند، پوست سر شما را از سبوم اضافی پاک می‌سازد، موها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

 

  • طرز تهیه ماسک مو عسل و ماست

طرز تهیه:

  1. یک فنجان ماست ترش و نصف فنجان عسل را با هم مخلوط کنید.
  2. مواد را به طور یکنواخت، از ریشه تا نوک موهای خود بمالید و به مدت 15 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.
  3. سپس با یک شامپوی ملایم و آب ولرم موهای خود را بشویید.

 

فواید:

گرفتگی فولیکول‌ها و پوست سر ناسالم از دلایل اصلی ریزش مو هستند. مزیت استفاده از ماسک مو عسل و ماست این است که خواص غنی آن، بافت‌ها را تغذیه می‌کند و در کنترل ریزش مو عالی عمل می‌کند. ماست باعث سلامت پوست سر می‌شود که به نوبه خود رشد مو را نیز افزایش می‌دهد.

مطالعه
خواص سیر و عسل + ویدئو طرز تهیه

خواص ضد باکتریایی ماست به مبارزه با موخوره و شوره سر نیز کمک می‌کند و  می‌تواند به‌عنوان یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده به خوبی بر روی موها عمل ‌کند. هنگامی که این ماسک مو با عسل مخلوط می‌شود، مطمئناً موهای شما را درخشان و سالم می‌گرداند. درمان موهایتان با ماست و عسل می‌تواند به شما کمک کند تا برای همیشه با موهای خشک و کدر خداحافظی کنید.

 

 

  • طرز تهیه ماسک مو عسل و آلوئه‌ورا

طرز تهیه:

  1. نصف فنجان روغن نارگیل ارگانیک و نصف فنجان عسل را در یک کاسه غیر فلزی مخلوط کنید تا قوام یکنواختی به دست آید.
  2. مخلوط را به‌طور کامل روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. سر خود را در یک حوله داغ بپیچید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
  3. موهای خود را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید تا تمام آثار چربی کاملا از روی موها پاک شود.

 

فواید:

روغن نارگیل ارگانیک دارای خاصیت منحصر به فردی است که می‌تواند به ساقه موهای شما نفوذ و آن را تغذیه کند. این تغذیه عمیق منجر به تقویت ساقه مو، افزایش محتوای پروتئین و افزایش قوای مو  برای مبارزه با آسیب‌های UV می‌شود. بنابراین هنگامی که روغن نارگیل با عسل در یک ماسک مرطوب‌کننده ترکیب ‌شود، به قوی‌تر شدن موهای شما کمک بسزایی می‌کند.

طرز تهیه ماسک مو عسل و آلوئه‌ورا

 

  • روش درست کردن ماسک مو عسل و سرکه سیب

طرز تهیه:

  1. عسل و سرکه سیب را در یک کاسه غیر فلزی با هم ترکیب کنید تا مخلوطی صاف به دست آید.
  2. مخلوط را روی تمام موها و پوست سر خود بمالید. به آرامی آن را برای چند دقیقه ماساژ دهید.
  3. بگذارید ماسک مو به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موها بماند.
  4. موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید.

 

فواید:

ترکیب عسل و سرکه، یک ماسک پاک‌کننده پوست سر است که می‌تواند به تحریک رشد مو کمک کند. همچنین بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که سرکه می‌تواند از مشکلات مو مانند دو شاخه شدن، ریزش مو، طاسی، شوره سر، شپش، آکنه پوست سر، گال و غیره جلوگیری کند. این خواص باعث شده آن را به یک درمان عالی برای حفظ سلامت پوست سر برای رشد سریع مو تبدیل ‌کند.

 

فواید عسل برای موها را جدی یگیرید!

عسل یک محصول طبیعی عالی برای مو است که می‌تواند به تنهایی و یا در سایر درمان‌های طبیعی مو استفاده شود. فواید عسل برای مو بر هیچ کس پوشیده نیست. عسل می‌تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند.

حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کند. برای داشتن موهایی سالم‌تر و شاداب‌تر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

همه چیز در مورد خواص عسل برای مو *طرز تهیه ماسک مو با عسل*

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن