عسل جنگل

6 ماسک عسل برای درمان آکنه و جوش؛ همراه با طرز تهیه و فواید آن

درمان جوش با عسل {6 ماسک عسل برای از بین بردن آکنه} *معجزه*
فهرست مطالب
4.7/5 - (7 امتیاز)

درمان جوش با عسل: استفاده از ماسک‌ عسل برای درمان آکنه یک درمان خانگی بسیار محبوب به شمار می‌رود. اگر در مورد درمان آکنه به روشی طبیعی و بی‌ضرر جدی هستید یا اگر بدن شما به خوبی به داروهای شیمیایی ساخته شده‌اند پاسخ نمی‌دهد، ماسک‌های عسل انتخاب مناسبی برای شما هستند. البته که همیشه بهتر است قبل از مصرف هر چیزی با پزشک خود مشورت کنید.

مواد شیمیایی موجود در این محلول‌های رایج برای درمان آکنه، می‌تواند برای پوست شما مضر باشد و ترکیب قوی مواد شیمیایی آن می‌تواند بدن شما را به روش‌های دیگری که شاید هرگز انتظارش را نداشتید تحت تأثیر قرار دهد. از نظر رویکرد ماسک عسل، می‌توانید آن را همراه با داروهایی که از قبل مصرف می‌کردید، استفاده کنید و به هیچ وجه تداخل دارویی نخواهد داشت.

با این حال، قبل از شروع بررسی گزینه‌های درمانی، باید به طور کامل بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد آکنه می‌شود و سپس پس از خرید عسل طبیعی از ماسک‌های درست شده در درمان آکنه بهره ببرید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب خواص عسل و ماسک عسل برای مو و ماسک عسل برای روشن شدن پوست را نیز بخوانید.

 

درمان خانگی آکنه و جوش با عسل 

از آنجایی که آکنه به دلیل انسداد و عفونت بعدی غدد سبوم ایجاد می‌شود، پاک کردن انسداد و مبارزه با عفونت به طور منطقی باید به کاهش علائم آکنه شما کمک کند و این همان زمانی است که ماسک عسل برای درمان جوش و آکنه وارد عمل می‌شود. استفاده از ماسک عسل برای آکنه نه تنها انسداد را برطرف می‌کند، بلکه میکروب‌های عفونی را نیز از بین می‌برد و در نتیجه علائم آکنه را کاهش می‌دهد.

ماسک عسل مختلفی برای برای انواع پوست‌ها وجود دارد. در زیر تعدادی از پرکاربردترین ماسک‌های عسل آورده شده است که کمک می‌کند شما ماسک عسل متناسب با نیاز خود را انتخاب و استفاده کنید. پیشنهاد می شود که مطلب عسل بوقناق چیست را نیز مطالعه کنید.

در ادامه مطالب زیبایی پوست و مو با ترکیب های مختلف از عسل مطلب دیگری در سایت قرار گرفته است با موضوع خواص عسل و شیر برای صورت و پوست که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

 

  1. ماسک عسل

عسل به تنهایی می‌تواند به‌عنوان ماسک استفاده شود و به دلیل خواص ضدمیکروبی که دارد، با پاکسازی منافذ پوست و عدم رشد میکروب‌ها در درمان آکنه موثر است. علاوه بر این، قسمت مومی عسل به حفظ نرمی، صافی و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

مواد لازم: عسل

آماده‌سازی: ندارد

نحوه استفاده: به سادگی یک لایه عسل را روی صورت خود پخش کنید.

فواید: عسل دارای خواص ضدمیکروبی و آنتی اکسیدان‌هایی است که به طرز مفیدی چسبناک هستند. این چسبندگی گرد و غبار، پوست مرده و میکروب‌ها را از منافذ دور می‌کند، در حالی که خواص ضدمیکروبی آن باعث می‌شود پوست دوباره آلوده نشود. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل به جوان‌تر به نظر رسیدن پوست کمک می‌کند و در نهایت، موم پوست را صاف، براق و مرطوب می‌سازد.

پیشنهاد می کنیم که حتما مطلب خاصیت های عسل سدر ایرانی یا کنار را نیز مطالعه کنید.

درمان خانگی آکنه و جوش با ماسک عسل 

 

  1. ماسک عسل و سیب

ماسک عسل و سیب یک ماسک ساده و بسیار مفید است که در دسترس همگان می‌باشد.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب متوسط
  • چهار تا پنج قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: دانه‌های سیب را جدا کرده و داخل همزن بریزید. سپس، سه تا چهار قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. مقدار عسل، به اندازه سیب و تعداد ماسک‌هایی که می‌خواهید با آن درست کنید، بستگی دارد. اصولاً مقدار عسل باید به اندازه‌ای باشد که به خوبی با سیب مخلوط شود. در نهایت مواد را خوب مخلوط کنید تا به خمیری یکدست تبدیل شود.

نحوه استفاده: یک لایه از ماسک عسل و سیب را روی تمام صورت خود بمالید. ده تا پانزده دقیقه صبر کنید و اجازه دهید ماسک کمی خشک شود. پس از آن، ماسک را با آب ولرم بشویید و منتظر نتیجه باشید!

نکات: ماسک عسل و سیب زمانی که تازه باشد بهترین عملکرد را به همراه دارد. به عبارت دیگر، پس از آماده شدن، نباید آن را در یخچال نگهداری کنید تا بعدا استفاده شود.

فواید: در حالی که سیب به‌عنوان نوعی اسکراب ملایم برای تمیز کردن صورت شما عمل می‌کند، اسید گلیکولیک موجود در آن لایه‌برداری را تسهیل می‌سازد. عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است و خاصیت ضدمیکروبی دارد. این امر عفونت‌های میکروبی را که باعث آکنه می‌شوند را از بین می‌برد.

همچنین اگر در مورد عسل گون اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنیم مطلب عسل گون چیست + خواص آن را مطالعه کنید.

ماسک عسل و سیب

 

  1. ماسک عسل و ماست و لیمو

این ماسک یک درمان بسیار خوب دیگر برای آکنه است.

مواد لازم:

  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • آب یک عدد لیموترش تازه
  • یک قاشق غذاخوری ماست تازه

طرز تهیه: همه مواد را در یک کاسه کاملاً مخلوط کنید تا به قوام یکنواختی مانند لوسیون برسد.

نحوه استفاده: یک لایه از این مخلوط را روی تمام صورت و روی گلو بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس، لایه دوم را بمالید و تا زمانی که کل ترکیب تمام نشده، این روند را ادامه دهید. تقریباً ده دقیقه صبر کنید و سپس تمام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

نکات: از این این ماسک می‌توانید سه تا چهار بار در هفته استفاده کنید اما حتماً آن را هر بار به صورت تازه تهیه کنید، زیرا در این صورت بیشترین تاثیر را دارد.

فواید: اسید سیتریک موجود در آب لیمو یک پاک‌کننده عالی است. همچنین ماست یک پاک‌کننده و نرم‌کننده خوب برای پوست است.

همچنین شاید جالب باشد بدانید که ترکیب عسل و گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم که مطلب خواص عسل و گردو را حتما بخوانید.

ماسک عسل و ماست و لیمو

 

  1. ماسک عسل و دارچین

این تنوع از ماسک عسل برای درمان آکنه یک تکنیک بسیار موثر و محبوب است.

مواد لازم:

  • پودر دارچین
  • عسل

آماده سازی: باز هم، آماده سازی این ماسک بسیار ساده است. فقط این دو ماده را با هم مخلوط کرده و خمیری یکنواخت درست کنید.

نحوه استفاده: ماسک را روی نواحی درگیر آکنه بمالید یا به‌عنوان روشی پیشگیرانه می‌توانید آن را روی کل صورت بمالید. این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و بگذارید ماسک یک شب روی پوست بماند. صبح روز بعد صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می‌شود این کار را به مدت دو هفته امتحان کنید و سپس نتایج را بررسی کنید.

نکات: این ماسک دارای نتایج بسیار خوبی است، اما دیدن آن زمان می‌برد. اگر بلافاصله تغییری مشاهده نکردید، تسلیم نشوید.

فواید: دارچین سرشار از سینامالدئید، یکی از ترکیبات اصلی آن، همراه با اوژنول، متیل چاویکول، لینالول، بتاکاریوفیلن، و فیبر است. ترکیبات موجود در روغن دارچین، به ویژه سینامالدئید، اوژنول و متیل چاویکول دارای خواص ضدمیکروبی بسیار خوبی هستند و عفونت میکروبی در آکنه را از بین می‌برند، این در حالی است که دانه‌های درشت و فیبر موجود در پودر دارچین لایه‌برداری را تسهیل می‌کند.

مطالعه
خرید عمده عسل کنار

ماسک عسل و دارچین برای آکنه و جوش

 

  1. ماسک عسل و آسپرین

این ماسک ممکن است تا حدودی عجیب به نظر برسد، اما استفاده از ماسک آسپرین و عسل برای درمان آکنه نیز یک راه حل موثر و آسان است.

مواد لازم:

  • 1 یا 2 قرص آسپرین
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • آب کافی برای حل شدن قرص آسپرین

طرز تهیه: ابتدا قرص آسپرین را در آب حل کنید. سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. بگذارید مخلوط به مدت 2 تا 3 دقیقه بماند.

نحوه استفاده: ماسک را روی صورت خود بمالید (مخصوصاً در نواحی آسیب‌دیده) و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید. پس از آن دوباره صورت خود را با آب سرد بشویید.

نکات: از قرص آسپرین بدون پوشش استفاده کنید.

فواید: آسپرین یا اسید استیل سالیسیلیک یک نرم‌کننده خوب برای پوست است و اغلب آن را می‌توان در محصولات مراقبت از پوست یافت. علاوه بر این، این ماسک در درمان آکنه برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار خوب عمل می‌کند. همچنین دانه‌های درشت آسپرین لایه‌برداری را انجام می‌دهند.

احتیاط: از مصرف طولانی مدت آسپرین یا دوزهای سنگین باید خودداری کرد، زیرا ممکن است پوست را بیش از حد خشک کرده و زرد به نظر برسد. آسپرین برای همه پوست‌ها مناسب نیست و در انتخاب ماسک صورت نیز باید به دقت داشت. این ماسک نباید برای پوست‌های خشک استفاده شود و بهتر است قبل از استفاده از این ماسک با پزشک مشورت کنید.

ماسک عسل و آسپرین برای درمان آکنه و جوش

 

  1. ماسک عسل و آلوئه‌ورا

این ماسک یکی دیگر از انواع ماسک طبیعی است که به خوبی از پوست شما مراقبت و به کاهش جوش‌های آکنه کمک می‌کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری پر از آب یا پالپ آلوئه‌ورا
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه: دو ماده را به طور یکنواخت با هم مخلوط کنید.

نحوه استفاده: پوششی از مخلوط را روی صورت خود و در ناحیه آسیب‌دیده بمالید.

فواید: آلوئه‌ورا به دلیل خواص خود، به‌عنوان دوست‌دار پوست شناخته می‌شود. پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. این ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند یا معمولا از قرمزی، التهاب، خارش و سوزش رنج می‌برند، بهترین ماسک است.

پیشنهاد می کنیم برای خرید ژل رویال و مطالعه خواص عسل چندگیاه کلیک کنید.

ماسک عسل و آلوئه‌ورا برای درمان آکنه و جوش

 

نکات ضروری در زمان استفاده از ماسک عسل برای درمان جوش و آکنه

در اینجا نکاتی وجود دارد که در مورد انواع ماسک‌های عسل صدق می‌کند. نکات زیر را با دقت بخوانید و در زمان استفاده از ماسک‌ عسل برای درمان جوش و آکنه از آن‌ها بهره ببرید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

  • همیشه بهتر است از ماسک‌های تازه تهیه شده استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان از مواد ارگانیک استفاده کنید.
  • عسل باید فیلتر شود. عسل خام و فیلتر نشده ممکن است حاوی گرد و غبار، دانه‌های گرده، موهای موجود در بدن زنبورها و بقایای مرده آن‌ها باشد که ممکن است به شدت حساسیت‌زا باشد.
  • هر زمان که بعد از استفاده از این ماسک‌ها صورت یا سایر اعضای بدن خود را آبکشی می‌کنید، از هیچ نوع صابونی استفاده نکنید. در واقع، صابون برای درمان آکنه توصیه نمی‌شود.
  • بعد از اینکه صورتتان را با آب ولرم شستید، چند دقیقه بعد دوباره با آب سرد بشویید. این کار پوست صورت شما را تقویت می‌کند و استحکام عضلات صورت شما را افزایش می‌دهد.
  • همیشه قبل از استفاده از ماسک، مواد تشکیل‌دهنده ماسک را برای بررسی واکنش‌های آلرژیک احتمالی در محلی در کنار صورت خود آزمایش کنید.
  • قبل از استفاده از ماسک مورد نظر، صورت خود را ترجیحا با آب گرم یا یک پاک‌کننده طبیعی (نه صابون) بشویید.

3 دیدگاه دربارهٔ «6 ماسک عسل برای درمان آکنه و جوش؛ همراه با طرز تهیه و فواید آن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن