عسل جنگل

خواص نوشیدن آب گرم و عسل *علمی*

خواص نوشیدن آب گرم و عسل *علمی* فواید معجزه آسا!!
فهرست مطالب
4/5 - (5 امتیاز)

نوشیدنی عسل با آب گرم نوشیدنی اعجازآميزی نیست. عسل فواید زیادی دارد که در دراز مدت برای سلامتی شما مفید است، حال چه باعث کاهش وزن، صافی و براقی پوست، و يا تقويت سیستم ایمنی بدن شما بشود يا نشود. در این مقاله به درک عمیق‏ تری از چگونگی مفید بودن نوشیدن عسل با آب گرم و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم.

اگر می خواهید با خواص عسل طبیعی یا خواص عسل عسل گون آشنا شوید می توانید به دانستنی های کندو سایت عسل جنگل سر بزنید و مطالب مرتبط با آن را بخوانید.

فواید عسل چیست؟

عسل فواید متعددی برای سلامتی شما دارد. این معجون شیرین و باقوام به طور طبیعی توسط زنبورهای عسل تولید می شود. اغلب به ‏عنوان جایگزین شکر استفاده می‏ شود و علاوه بر آن کاربردهای درمانی فراوانی برای پوست مانند درمان زخم ‏ها و سوختگی ‏ها دارد.
نوشیدن عسل با آب گرم فواید زیادی دارد. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که خالص‏ ترین و فیلتر نشده‏ ترين شکل عسل است که بیشترین خواص درمانی را دارد.

  • هر گاه عسل به ‏صورت موضعی استفاده شود خواص درمانی قدرتمندی از خود نشان می دهد و قادر به سرعت بخشيدن به بهبودی زخم ها و سوختگی های روی پوست است. این خواص اغلب ناشی از خواص ضدمیکروبی، آنتی‏ اکسیدانی و ضد التهابی عسل است.
  • از عسل می‏ توان برای درمان زخم پای دیابتی استفاده کرد. زخم‏ های پا از نوع زخم‏ های باز ناشی از عوارض رايج دیابت هستند و عسل می‏ تواند به بهبود آن ها کمک کند.
  • استفاده موضعی از عسل نیز می‏تواند به درمان آکنه کمک کند.حال ببينيم چرا خوردن عسل با آب گرم خوب است.

پیشنهاد می کنیم مطلب شکر بهتر است یا عسل را نیز مطالعه کنید.

 

فواید نوشیدن عسل با آب گرم چیست؟

مصرف عسل با آب گرم اغلب به دلایل زیر توصیه می شود:

1) عسل ضد میکروب است

خواص ضد باکتریایی عسل می تواند از بدن در برابر بیماری‏ های عفونی (اسپسیس) محافظت کند.

2) عسل قادر است به درمان سرفه كمك كند

عسل سرفه‏ های پياپی و شديد كودكان را كاهش می دهد. عسل را می توان در دوز 5/2 ميلی ليتری به كودكان بالای يك سال داد. اما به كودكان زير يك سال به دليل احتمال بوتوليسم نبايد عسل داد.

مطالعه
خواص عسل چهل گیاه (چندگیاه)

3) عسل كيفيت خواب را بهبود می بخشد

عسل همچنين كيفيت خواب در كودكان مبتلا به عفونت های دستگاه تنفس فوقانی مانند سرفه را بهبود می ‏بخشد. پیشنهاد می کنیم در این خصوص سری به مطلب فواید عسل برای خواب بزنید.

4) عسل احتمال دارد به بهبود عمل هضم كمك كند

عسل تاثير مثبتی بر باكتری‏ های روده دارد و به سلامت و تعادل سيستم گوارشی شما كمك مي‎كند. علاوه بر اين، اگر عسل به عنوان جايگزين شكر فراوری شده استفاده شود تاثيرات ژنوتوكسيك و مضر مايكوتوكسين را از بين می برد.

خواص مصرف عسل و آب گرم

5) عسل ممكن است به كاهش وزن كمك كند

جايگزينی شكر با عسل در دراز مدت به كاهش وزن كمك می كند. اگر به این موضوع علاقه مند هستید پیشنهاد ما مطالعه مطلب خواص عسل برای لاغری و کاهش وزن است.

6) عسل می تواند خماری را تسكين دهد

مطالعات علمی نشان می دهد كه عسل قادر به كاهش غلظت الكل خون در موش‏ های مست است. برای حصول نتايج بهتر، عسل را با يك فنجان آب پرتقال و ماست تركيب كنيد.

توجه: اكثر اين مطالعات بر روی حيوانات انجام شده است. بنابراين، برای اثبات اين ادعاها، مطالعات بيشتری بر روی انسان ها الزامی می باشد.

اين موارد كاربردهای درمانی اثبات شده عسل هستند. موارد اندكی كه در زير اشاره می شوند ادعاهايی هستند كه شواهد علمی در تاييد آنها در دست نيست.

مطالعه
خواص عسل کنار: درمان 17 بیماری با عسل کنار (سدر)

7) عسل به دفع سموم كمك می كند.

8) عسل در صورت استفاده موضعی، به بهبود آكنه كمك می كند.  

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، مطالعه مطلب خواص ماسک عسل برای جوش صورت پیشنهاد می شود.

9) چربی‏ ها را آب می كند.

10) عملكرد شناختی را بهبود می بخشد.

با وجود آن كه چنين ادعاهايی رايج هستند، ما از درستی آنها بی اطلاع هستيم و نمی توانيم به طور قطعی به آنها تكيه كنيم. برخی افراد بايد به دليل عوارض جانبی احتمالی عسل مصرف آن را محدود كنند.

آيا مصرف عسل با آب گرم عوارض جانبی به همراه دارد؟

آيا مصرف عسل با آب گرم عوارض جانبی به همراه دارد؟

عسل يك تركيب طبيعی است كه در اغلب موارد كاملا بی خطر است. اما با وجود اين كه بهترين جايگزين برای شكر فراوری شده است، اگر مبتلا به ديابت يا پوست مستعد به آكنه هستيد در مصرف آن تعادل را رعايت كنيد.

به كودكان زير يك سال نبايد عسل داده شود زيرا عسل احتمال بوتوليسم را افزايش می دهد.

 

زمان مناسب برای حداكثر فايده از مصرف عسل با آب گرم چيست؟ آيا قبل از خواب شبانه می‏ توان از عسل و آب گرم استفاده کرد؟

در هر زمانی از روز می‎توانید عسل با آب گرم را مصرف کنید. برای این که خواب آرامی داشته باشید می توانید از این ترکیب استفاده کنید. به خصوص اگر شما یا فرزندانتان مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید.

با وجود این که تغذیه با عسل به طور نسبی برای کودکان شما ایمن است، برای جلوگیری از عوارض باید به سن کودکان‏تان توجه داشته باشید.

مطالعه
خواص عسل برای کودکان {در سنین مختلف}

 

آیا می‏ توان به کودکان عسل داد؟

به کودکان زیر یک سال عسل ندهید زیرا ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بوتولیسم گردد. بوتولیسم نوع نادر مسمومیت با نوعی باکتری است که کلستریدیوم بوتولینوم (C. botulinum) نامیده می ‎شود.

اما به صورت کلی مصرف عسل برای کودکان مشکلی ندارد اما باز هم بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مشخص شده مصرف عسل به کاهش شدت علائم در کودکان مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و سرفه کمک می‏ کند

بدین ترتیب پرسش دیگری برای ما مطرح می‎شود که آیا شما فقط باید عسل را با آب گرم مصرف کنید، یا می‎توانید با آب سرد هم مصرف کنید؟
مصرف عسل با آب سرد مناسب است؟

با وجود آن که به‎ طور معمول توصیه می شود که برای کمک به هضم، عسل با آب گرم مصرف شود، مصرف عسل با آب سرد هم به همان اندازه کاملا مناسب است. آب میوه یا آب ساده با عسل از بسیاری از نوشیدنی های شیرین شده صنعتی دیگر سالم تر است.

آیا می‏ توان به کودکان عسل داد؟

عسل را با آب جوش باید مصرف کرد یا آب ولرم

با این حال، نباید عسل را جوشاند یا با آب داغ مصرف کرد. به دلیل ایجاد ترکیبات سمی در طی فرایند گرم کردن، مصرف عسل حرارت دیده موجب اثرات مضر بر سلامت افراد می‎گردد. همچنین در قسمتی از ویدئویی که پایین تر قرار داده شده عنوان می شود که:

‫به یاد داشته باشید که عسل در ‫دمای بالاتر خواص خود را ‫از دست می‌دهد و هرگز نباید ‫با آب گرم مخلوط شود. ‫آب ولرم برای این کار ایده آل است.

شیوه مصرف عسل به این گونه است. یک یا دو قاشق چای خوری عسل را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و آن را صبح مصرف نمایید تا فرایند هضم شما آغاز شود. شما همچنین می توانید ترکیب عسل با آب گرم را در یخچال بگذارید و پس از یک روز کاری خسته کننده بنوشید.

نوشیدن عسل با آب گرم از جهات مختلف برای بدن شما مفید است. عسل سرشار از ترکیبات زیست فعال مفید، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، و مواد معدنی است که موجب سلامتی می شود. عسل عامل ضدمیکروبی و ضدالتهابی طبیعی است. خوردن عسل با آب گرم ممکن است به خواب، هضم، و تسکین سرفه کمک کند.

عسل به خصوص برای کاهش علائم شدید اختلالات تنفسی کودکان مفید است. با این وجود، تحقیقات بیش‎تر بر انسان الزامی است زیرا نتایج مطالعات علمی اخیر محدود به حیوان مورد مطالعه است. اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت آب برای دستیابی به حداکثر فواید مناسب است.

 

ویدئو فواید و نکات استفاده از آب و عسل

 

خلاصه متن ویدئو:

اگر به هر دلیلی امکان مشاهده ویدئو را ندارید، در اینجا متن زیر نویس ویدئو را برای شما قرار می دهیم تا بتوانید از آنچه در ویدئو گفته شده مطلع شوید:

سلام نام من رانجی رامون است، یک متخصص تغذیه، ‫مدرس دیابت و یک متخصص تغذیه کودکان. ‫من یک شرکت مشاوره تغذیه به نام Nutrilife را ‫در Bangalore (شهری در کشور ‫هند) اداره می‌کنم.

‫زمانی که صحبت در مورد پاکسازی ‫یا کاهش وزن می‌شود، ‫اولین نوشیدنی که اکثر مردم امتحان ‫می‌کنند آب گرم با عسل است.

‫عسل یک پاک‌کننده طبیعی و تقویت‌کننده ‫سیستم ایمنی بدن است، ‫بنابراین وقتی اول صبح مصرف شود، به ‫دفع بسیاری از سموم کمک می‌کند. ‫به محض حذف سموم از بدن، جذب و در دسترس

‫بودن مواد مغذی بهتر می‌شود.

‫عسل همچنین حاوی خواص ضد باکتریایی است و از این ‫رو به مبارزه با بسیاری از عفونت‌ها کمک

‫می‌کند وقتی با لیمو ترکیب شود می‌تواند به مبارزه ‫با عفونت‌های دستگاه ادراری کمک کند.

‫به تقویت کلاژن کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست ‫سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد و به سندرم ‫روده تحریک پذیر کمک می‌کند و به سلامت دستگاه ‫گوارش برای افرادی که از یبوست، نفخ، ‫اسیدیته و… رنج می‌برند کمک می‌کند.

‫به یاد داشته باشید که عسل در ‫دمای بالاتر خواص خود را ‫از دست می‌دهد و هرگز نباید ‫با آب گرم مخلوط شود. ‫آب ولرم برای این کار ایده آل است. همچنین هنگام خرید عسل مطمئن شوید ‫که خالص‌ترین شکل عسل را می‌خرید.

همچنین برای خرید عسل طبیعی، خرید ژل رویال و… می توانید وارد قسمت فروشگاه عسل جنگل شوید.

 

برخی از منابع:

عسل و سلامت: مروری بر تحقیقات بالینی اخیر، تحقیقات فارماکوگنوزی، کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، مؤسسه ملی بهداشت.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5424551/

عسل باعث افزایش وزن، چاقی و تری گلیسیرید کمتری نسبت به ساکارز در موش‏ ها می ‏شود. تحقیقات تغذیه، کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، مؤسسه ملی بهداشت.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/21310307

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن