عسل جنگل

صبحانه رژیمی با عسل

صبحانه رژیمی با عسل
فهرست مطالب
Rate this post

در دنیای امروز اهمیت وعده صبحانه بارها و بارها توسط متخصصین تغذیه تاکید شده است. استفاده از انواع مواد غذایی مفید در این وعده، بدن شما را سالم تر نگه می دارد. مصرف عسل در صبحانه مزایای بی شماری برای بدن به همراه می آورد. اما بعضی از مصرف کنندگان از مصرف همه روزه عسل خسته می شوند! به همین خاطر در این مطلب چند صبحانه رژیمی با عسل را بررسی می کنیم که برای همه سلیقه ها و رده های سنی مناسب هستند. شما می توانید با ساده ترین مواد اولیه این صبحانه ها را آماده کنید. تنوع روش های مصرف عسل، این ماده غذایی را به یکی از پرطرفدارترین خوراکی ها تبدیل کرده است.

 

صبحانه های بین المللی با عسل

یک صبحانه رژیمی با عسل، شامل گروه های مفید مواد غذایی است که هر یک انرژی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کنند. شما می توانید عسل را در رژیم های غذایی عضله سازی، لاغری، چاقی و… جای دهید. طرز تهیه صبحانه با عسل در کشورهای مختلف، متفاوت است و در کنار سایر مواد غذایی تکمیل می شود. برخی از این رسپی ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • صبحانه ایرانی با عسل: ایرانیان اغلب عسل را با کره و پنیر و مغزیجات میل می کنند. شما می توانید برای کاهش کالری وعده صبحانه خود از نان جو یا نان پروتئینی در کنار عسل و پنیر استفاده کنید.
  • صبحانه دانمارکی با عسل: برای تهیه صبحانه رژیمی با عسل به سبک دانمارکی باید ترکیبی از نان چاودار، پنیر، کالباس های رژیمی، خشکبار و… را در کنار این ماده غذایی میل کنید.
  • صبحانه روسی با عسل: صبحانه های روسی اغلب به صورت سرخ شده آماده می شوند. شما می توانید برای تهیه یک صبحانه روسی رژیمی از روغن زیتون استفاده کنید. شما می توانید پنکیک های روسی را با ترکیب عسل، خامه ترش و… میل کنید.
  • صبحانه ترکی با عسل یک پیشنهاد ایده آل در رژیم پروتئینی شما است. شما می توانید تخم مرغ آب پز، زیتون، گوجه فرنگی و عسل را در کنار هم میل کنید و یک صبحانه ترکی حرفه ای داشته باشید.

 

انواع اوتمیل با عسل برای صبحانه

یکی از محبوب ترین صبحانه ها با عسل، اوتمیل است که در میان ورزشکاران بسیار پرطرفدار شده است. یک صبحانه رژیمی با عسل با انواع گروه های مواد غذایی تکمیل می شود. اساس و پایه اوتمیل های رژیمی، جوپرک است. شما می توانید انواع صبحانه رژیمی با عسل را بر اساس ذائقه خود تهیه کنید. اوتمیل با طعم دارچین با سلیقه همه ایرانی ها سازگاری دارد.

مطالعه
گلاب و عسل برای یبوست

این اوتمیل خوشمزه در کنار عسل، موز، جو دو سر پرک، شیر و گردو آماده می شود و فواید بی شماری برای بدن به همراه دارد. این اوتمیل باید چند ساعت در یخچال باقی بماند تا شیر به خورد دانه های جو شود. شما می توانید از انواع میوه ها و دانه های روغنی در این اوتمیل استفاده کنید.

صبحانه رژیمی با عسل
صبحانه رژیمی با عسل

 

صبحانه با عسل و ماست

صبحانه رژیمی با عسل در ترکیب با مقادیری ماست یونانی طعم و مزه بهشت را تداعی می کند! این صبحانه به عنوان یک غذای یونانی معرفی می شود. این صبحانه تا ساعت ها شما را سیر نگه می دارد. ماست و گردو در کنار سیب یا انواع میوه های برش خورده، اصلی ترین مواد این صبحانه خوشمزه هستند. در کنار این ترکیب کمی عسل نیز اضافه می شود که طعم خوشمزه ای به صبحانه یونانی می دهد. در رسپی این صبحانه باید تمام مواد را با هم ترکیب کرده و روی آن عسل بریزید.

 

پنکک های پفکی رژیمی

پنکک نیز یکی از محبوب ترین صبحانه های رژیمی است که با تنوع وسیعی آماده می شود. برای این پنکک شما رژیمی شود، حتما از عسل به جای شکر استفاده کنید. با این روش پنکک خوشمزه تر و مفیدتر می شود. اگر بچه دارید، این پنکک خوشمزه را برای روزهای تعطیل آماده کنید. البته تهیه پنکک کمی زمان بر است و باید برای درست کردن آن حوصله به خرج دهید.

ساده ترین صبحانه ها با عسل

اگر شما هم از آن دسته کارمندهای عجول هستید که صبحانه را در سریع ترین زمان ممکن میل می کنید، قطعا فرصت کافی برای درست کردن صبحانه های یونانی و پنکک عسل نخواهید داشت! از این رو صبحانه های ساده تری را برای شما آماده کرده ایم که برخی از آن ها را در این بخش مشاهده می کنید:

صبحانه رژیمی با عسل
صبحانه رژیمی با عسل

شیر عسلی

ترکیب شیر و عسل یک انتخاب ویژه برای روزهایی است که خیلی عجله دارید. شما می توانید شیر را کمی حرارت دهید و کمی عسل به این ترکیب اضافه کنید. به این ترکیب یک عدد موز اضافه کنید که ترکیب مورد نظر را خوشمزه تر می کند.

مطالعه
بهترین نوع عسل برای معده چه عسلی است؟

کینوا با عسل

کینوا یکی از پرطرفدارترین صبحانه ها در سال های اخیر است که با ترکیب عسل و دارچین و انواع طعم دهنده خوشمزه تر می شود. شما می توانید از شیر سویا، دانه های کینوا، دارچین، عسل و کشمش در کنار هم برای تهیه این صبحانه رژیمی استفاده کنید. کشمش و موز نیز در این صبحانه مزه دلپذیری ایجاد می کنند. این صبحانه در سریع ترین زمان ممکن آماده می شود و وقت شما را به هدر نمی دهد. توصیه می کنیم برای تهیه این صبحانه رژیمی با عسل از کینواهای اصل و عسل مرغوب و طبیعی استفاده کنید تا ارزش غذایی آن را افزایش دهید.

رایس کیک با عسل

اگر به خوردن تنقلات علاقه دارید، حتما رایس کیک را در رژیم غذایی خود جای دهید. ترکیب رایس کیک با موز یا توت فرنگی در کنار یک قاشق عسل بسیار خوشمزه می شود. شما می توانید کمی کره بادام زمینی به این ترکیب اضافه کرده و طعم بی نظیر یک صبحانه درجه یک را احساس کنید.

مافین موزی

مافین های رژیمی همیشه خوشمزه ترین وعده غذایی ورزشکاران را تشکیل می دهند. این خوشمزه ها در تهیه یک صبحانه رژیمی با عسل هم جای می گیرند. شما می توانید از ترکیب موز، جو دو سرپرک، تخم مرغ و… برای تهیه یک مافین بی نظیر استفاده کنید. این صبحانه کارمندی در سریع ترین زمان ممکن در فر یا تستر آماده می شود و بافت خوشمزه ای دارد.

ماست میوه ای و عسل

یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی که در بازارهای فروش ارائه می شود، ماست میوه ای است که در طعم ها و مدل های گوناگون ارائه می شود. ترکیب ماست های میوه ای با عسل طعمی بی نظیر و فوق العاده ای ایجاد می کند. این ترکیب هم به عنوان صبحانه و هم به عنوان یک دسر و میان وعده خوشمزه قابل استفاده است. بی شک بچه ها عاشق این دو ماده غذایی در کنار هم می شوند.

اسموتی های صبحانه

برای تهیه یک صبحانه رژیمی با عسل، اسموتی ها هم انتخاب ایده آلی به شمار می روند. اسموتی ها ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند. شما می توانید در تهیه اسموتی ها از پودر پروتئین نیز استفاده کنید. در یک اسموتی مفید باید از چند گروه مواد غذایی استفاده کنید؛ انواع مایعات، میوه جات، میوه ها و سبزیجات، پروتئین و… در این خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه
مضرات بره موم

 

فواید خوردن عسل در صبحانه

خوردن یک صبحانه رژیمی با عسل، مزایای بی شماری برای بدن به همراه دارد. خلاصه کل ماجرا این است که خوردن عسل در وعده صبحانه، در وضعیت سلامت بدن شما معجزه می کند! برخی از مهمترین مزایای استفاده از عسل در صبحانه به شرح زیر هستند:

  • با خوردن عسل ناشتا در اولین وعده غذایی روز، سیستم گوارش شما به خوبی تقویت می شود. اگر بیماری گوارشی دارید، از عسل به عنوان یک داروی سنتی و طبیعی استفاده کنید.
  • آنتی اکسیدان های قوی عسل، سلامت بدن شما را افزایش می دهد.
  • شما می توانید با خوردن عسل در ابتدای روز، پرخوری خود را کنترل کنید و در زمینه کاهش وزن موفق تر عمل کنید.
  • عسل تاثیر به سزایی بر سیستم ایمنی بدن شما بر جای می گذارد. شما می توانید با خوردن عسل تا حد قابل توجهی از ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا پیشگیری کنید.
  • خوردن عسل در وعده صبحانه به شما کمک می کند که روند پیری بدن را کندتر کنید.
صبحانه رژیمی با عسل
شیر و عسل، بهترین صبحانه رژیمی با عسل

جمع بندی

خوردن عسل در تمام وعده های غذایی به شما کمک می کند که بدنی سالم و با طراوت داشته باشید. اما استفاده از آن در وعده صبحانه مزایای بیشتری دارد. راه پیشگیری از بسیاری بیماری های سخت استفاده از عسل در صبحانه است. در این بخش رسپی چند صبحانه رژیمی با عسل را بررسی کردیم که هر یک از آن ها طرز تهیه ساده ای دارند. شما می توانید این صبحانه ها را در مواقعی که وقت زیادی برای آماده کردن صبحانه های مفصل روزانه ندارید، به کار ببرید. برای استفاده حداکثری از خواص عسل، حتما از مدل های اصل و اورگانیک این مواد غذایی استفاده کنید. خوردن عسل ناشتا، سلامتی عمومی بدن را افزایش می دهد و بر بهبود کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد. در کشورهای مختلف، عسل را با روش های به خصوصی در وعده صبحانه جای می دهند؛ در بخش هایی از این مطلب برخی از صبحانه های خارجی با عسل را معرفی کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن