عسل جنگل

خواص عسل و دارچین {معجزه ترکیب دارچین و عسل + عوارض}

خواص عسل و دارچین {معجزه ترکیب دارچین و عسل + عوارض} *کامل*
فهرست مطالب
3/5 - (1 امتیاز)

دارچین و عسل به دليل فواید سالم فراوان برای رژیم غذایی شما الزامی است. در فرهنگ های مختلف از دارچین و عسل برای درمان بیماری‏ های مزمن متداول مختلف استفاده می شود. عسل یک ماده غذایی غنی از اسید آمینه با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. برای درمان زخم ها و جلوگیری از عفونت مفید است و سطح انرژی را افزایش می‏دهد.

دارچین حاوی آنتی‏ اکسیدان‏ های قوی از جمله ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است. این ترکیبات دارای خواص ضد ـ التهابی، ضد ـ دیابتي، ضد ـ سرطاني و خواص حفاظتی از قلب هستند.

این مطلب در فروشگاه عسل جنگل در مورد فواید و خواص عسل و دارچین، نمودار تغذیه‌ای و خطرات احتمالی آن‌ها صحبت می‌کنیم.

همچنین می توانید مطالب دیگر ما در مورد سیاه دانه و عسل و خواص گردو و عسل را نیز مطالعه کنید.

 

به طوركلی چرا ترکیب عسل و دارچین مفید است؟

هم دارچین و هم عسل از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار گرفته اند. تاریخچه عسل به کتاب مقدس رومی، یونانی، مصری و ودایی باستان برمی‏ گردد. دارچین بیش از 2000 سال است که بخشی جدایی‏ ناپذیر از داروهای آیورودا و چینی بوده است.

این بدان معناست که هر دو ماده برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته ‏اند و این بدان معناست که آنها مزایایی تاثیرگذار دارند.

مقالات متعددی در دهه 1990 در اين باره سخن گفته‌اند. اما، با گذشت سال‎ها، علاقه مندان به سلامت و دانشمندان بیش‏تر و بيش‎تری از خود ‏پرسیده اند که آیا این ترکیب واقعاً همان چیزی است که به نظر می ‎رسد.

اين همان پرسشی است که به آن خواهیم پرداخت.

 

چرا عسل؟

چرا عسل؟

بياييد نگاه مختصری بر خواص تغذيه ای عسل بيندازيم. عسل ۸۲ درصد وزنی قند دارد که حدود ۴۰ درصد آن فروکتوز است. حاوی مقدار اندكی ویتامین‏، مواد معدنی و به وفور حاوی آنتی‏اکسیدان‏ ها می باشد.

عسل هم فواید و هم تاثيرات مضر خاص دارد. به هر حال، تقریباً در مورد هر غذایی که در طبیعت پیدا می‌کنید اين امر صادق است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر روی عبارت خواص عسل طبیعی کلیک کنید.

این طلای مایع حاوی اسیدهای آمینه و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می‎تواند با عفونت مبارزه کند و زخم‏ ها را درمان کند. علاوه بر اين به عنوان افزایش دهنده سطح انرژی و بهبود دهنده سلامت پوست سر شناخته شده است. و حتی می‏ تواند آلرژی را درمان کند.

پیشنهاد: خواص عسل برای مو

اما یک اصل مهم مطرح است ـ هر چه عسل تیره تر باشد، بهتر است. تيرگی عسل، مقدار آنتی اکسیدان موجود در عسل را تعیین می‏کند. به عنوان مثال، انواع تیره ‏تر مانند عسل گندم سیاه بسیار بهتر از گونه های روشن تر هستند. از اين رو، تفاوت محتوای آنتی اکسیدانی می‎تواند تا 20 برابر باشد.

کمی بعد به جزئیات فواید ترکیب عسل و دارچین خواهیم پرداخت. اما از جهت ديگر، عسل علاوه بر اين كه به بشريت از راه‌های مختلف دیگر كمك مي‎كند، به عنوان درمان رفلاکس اسید و مشکلات معده کودکان ـ نیز شناخته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رفلاکس معده پیشنهاد می کنیم مطلب درمان رفلاکس معده با عسل را نیز بخوانید.

 

چرا دارچین؟

چرا دارچین؟

دارچین ادویه قوی است که به دلیل خواص دارویی بی نظير استفاده می‏شود. در واقع، طبق یک مطالعه در هنگ کنگ، دارچین از نظر محتوای آنتی اکسیدانی، رتبه 1 را از بین 26 گیاه محبوب دارد.

این ادویه حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوئیدهایی است که خواص ضد ـ التهابی، ضد دیابتی، ضد سرطانی و محافظت از قلب به آن می بخشد.

تحقیقات مدرن بیان می‎کند که دارچین همچنین می تواند به درمان نفخ شکم، دردهای قاعدگی، اسهال و ناراحتی معده کمک کند.

چندین مزیت دیگر نیز وجود دارد که بدیهی است که کمی بعد بررسی خواهیم کرد. اما در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد ـ دارچین به قدری خوب است که از چوب های آن به عنوان خلال دندان در سریلانکا استفاده می شود.

بيان فوايد اين دو مهم است ـ همه چیز به نوع عسل یا دارچینی که استفاده می كنید بستگی دارد. انواع مختلفی وجود دارد ـ اما یک نوع از هر کدام دیگری را تحت الشعاع قرار می‎دهد.

برای تهیه عسل طبیعی کافیست روی عبارت خرید عسل طبیعی اصل کلیک کنید.

 

تمرکز ویژه روی عسل خام و دارچین سیلان

دو نوع عسل وجود دارد: خام و صاف شده. و دو نوع دارچین وجود دارد: سیلان و کاسیا.

بیایید ببینیم اينها چه هستند و چرا یکی از این دو بهتر از دیگری است.

 

انواع عسل

انواع عسل

عسل انواع مختلفی دارد. اما همه به طور كلي به دو نوع تقسیم می‎شوند ـ خام یا فرآوری شده. به عبارت دیگر بدون فیلتر یا فیلتر شده.

عسل خام، خب، خام است. تحت هیچ گونه پردازش حرارتی یا فیلتراسیون قرار نمی‏گیرد. اين عسل برخی از دانه های گرده طبیعی که اين باور وجود دارد که دارای مواد مغذی هستند را حفظ می‌کند.

باید درک کنیم که عسل توسط زنبورهای عسل از شهد گیاهان تولید می شود و نه دانه های گرده. به همین دلیل است که یافتن گرده در عسل اتفاقی است. تعداد دانه‏ های گرده در عسل به حدی کم است که بر محتوای غذایی آن تأثیری نمی‏ گذارد، یا حداقل زیاد تاثير نمي گذارد.

خرید گرده گل

عسل خام حاوی گرده زنبور عسل، تکه‌های لانه زنبور عسل، بال‌های شکسته زنبور و بره موم (چسب زنبور عسل نیز نامیده می‌شود، مخلوط چسبنده‌ای است که زنبورهای عسل برای بستن فضاهای باز ناخواسته در کندو تولید می‌کنند) است. عسل خام نیز کدر و ناخوشايند به نظر می‎رسد. زنبورها حامل بار الکترواستاتیکی هستند که اعتقاد بر این است که ترکیبات مهم دیگری را به عسل خام جذب می کند که می تواند فواید خاصی داشته باشد.

 

عسل فیلتر شده یا فرآوری شده قبل از اینکه درِ شیشه ها بسته شود، تحت فرآیندی قرار می‏گیرد. این كار برای حذف “نامطلوب ها” از عسل خام است. به نظر می‏رسد که آنچه در قفسه های سوپرمارکت ها می بینید ـ یک مایع طلایی شفاف است که به راحتی پخش می‎شود. عسل خام جذاب به نظر نمی‎رسد و فروش نمي‎رود. به همین دلیل است که پردازش و فیلتر می شود.

علاوه بر اين فیلتراسیون برای اطمینان از مایع ماندن عسل برای مدت طولانی انجام می شود. عسل خام حاوی ذرات معلق و حباب های ریز هوا است که ممکن است تبلور را تسریع کند. فیلتر کردن این کار را کُند می‏کند.

بنابراین، کدام یک از این دو بهتر است؟ عسل خام اصلی به نظر می‏رسد. اما شواهد متناقضی در این زمینه وجود دارد ـ  برخی گزارش‌ها می‌گویند عسل خام بسیار مغذی‌تر است و برخی دیگر می‌گویند تفاوت زیادی وجود ندارد. با این حال، اگر واقعاً به ظاهر آن اهمیت نمی‏دهید، همیشه می‏توانید به سراغ عسل خام بروید. به هر حال عسل خام حرف اول را مي‎زند. اگر آن را پیدا نکردید، همیشه می‎توانید به سراغ عسلی بروید که ظاهری تیره تر دارد.

پیشنهاد: مطلب تشخیص عسل اصل از تقلبی را بخوانید.

حالا که صحبت از عسل است، یک نوع دیگر به نام عسل مانوکا وجود دارد. این نوع عسل در نیوزلند توسط زنبورهایی که بوته مانوکا را گرده افشانی می‏کنند تولید می شود.

عسل مانوکا علاوه بر داشتن پراکسید هیدروژن (ماده رایج در همه انواع عسل) دارای ترکیبات ضد باکتری دیگری نیز می باشد. همچنین حاوی ماده‌ای با ویژگی‌های ضد میکروبی است که به آن فاکتور منحصربه‌فرد مانوکا (UMF) می‌گویند ـ به این دلیل که هنوز کسی نتوانسته ماده منحصر به فردی را که به آن این ویژگی‌ها را می‌دهد، کشف کند.

 

خواص انواع دارچین

انواع دارچین

دو نوع معروف دارچین، سیلان و کاسیا هستند. تفاوت عمده بین این دو این است که دارچین سیلان از سریلانکا و ماداگاسکار می‏آید، در حالی که کاسیا از چین و اندونزی می‎آید.

دارچین سیلان بوی بسیار قوی دارد در حالی که کاسیا کمتر شیرین و لطیف است. از نظر ایمنی، به نظر می‎رسد گونه سیلان حرف اول را مي‎زند. دارچین حاوی ترکیبی به نام کومارین است که در موارد خاصی باعث سمی شدن کبد می شود. دارچین سیلان حاوی کمترین مقدار کومارین است که محتوای آن 017/0 گرم در کیلوگرم است. دارچین کاسیا 31/0گرم در کیلوگرم دارد.

اگرچه دارچین کاسیا به دلیل فواید آن در سطح گسترده‏ ای مورد مطالعه قرار گرفته است، اما به گفته دانشمندان، این نوع سیلان است که در دوزهای بالاتر ایمن‏ تر است.

پس چگونه بین این دو تفاوت قائل می‏ شوید؟ دارچین سیلان دارای رنگ روشن‏ تر است. طعم آن سبک تر و تندی آن کم‎تر است. کاسیا تیره تر است. لایه‏ های فیبری بیش‎تری دارد و معمولا تند است. و به هر حال، یافتن دارچین سیلان در بازار سخت است. همچنین گران تر است.

و حال ارزش مواد مغذی…

 

دارچين و عسل ـ ارزش ‏های غذايی

 

داده های تغذيه ای
% درصد مقدار روزانه
دارچين سيلان عسل
چربي كل 2% چربي كل 0%
كلسترول 0% كلسترول 0%
پتاسيم 0% پتاسيم 5%
سديم 0% سديم 1%
كربوهيدرات كل 1% كربوهيدرات كل 93%
پروتئين 0% پروتئین 2%
كالری كالری 52%
فیبر رژیمی 3%
ویتامین  c 3%
ریبوفلاوین 8%
نیاسین 2%
ویتامین  B6 4%
فلوت 2%
کلسیم 2%
آهن 8%
منیزیم 2%
فسفر 1%
روی 5%
مس 6%
منگنز 14%
سلنیوم 4%

 

فوايد سلامتی تركيب دارچين و عسل

 

  1. كاهش خطر بيماری قلبی

یکی از بهترین درمان‌های عسل و دارچین، مراقبت از قلب است. عسل حاوی پلی فنول های مختلفی مانند کورستین، گالانژین و آکاستین است که در درمان بیماری های قلبی عروقی مفید هستند. پژوهش ایرانی نشان داده است که عسل می تواند به کاهش ضربان غیرطبیعی یا نامنظم قلب کمک کند.

پیشنهاد: مطالعه مطلب خواص عسل قلب

اثبات شده که درمان طولانی ‌مدت موش‌ها با دارچین باعث بهبود پروفایل‌های قلبی عروقی آنها شده است. از این رو احتمال یافته های مشابه در انسان ها امکان پذیر است.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، عصاره محلول در آب دارچین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. همچنین اثبات شده که استفاده از ادویه ها در غذا، اثرات منفی مصرف یک وعده غذایی چرب را کاهش می‏دهد ـ این امر در نهایت می‏تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

اگرچه ما نمی‏دانیم که آیا دارچین قادر به كاهش کلسترول است یا خیر، اما اگر تمايل داريد به غذای خود طعم بدهید اطمينان داريم كه دارچين می‏تواند جایگزین خوبی برای شکر و نمک باشد. دارچين به قلب سالم نيز مي‎تواند کمک کند.

روش استفاده

مقدار مساوی (یا به میزان لازم) پودر دارچین و عسل را بردارید و خمیر درست کنید. خمير را روی نان گندم بمالید و در صبحانه خود بگنجانید.

كاهش خطر بيماری قلبی با عسل و دارچین

 

  1. ایمنی را تقویت میکند

عسل خوراکی برای تحریک تولید آنتی بادی‏ هایی شناخته شده است که ممکن است پاسخ های ایمنی را تقویت کند. خواص تعدیل کننده ایمنی عسل به ترمیم زخم کمک می‎کند. این مایع طلایی دارای آنزیم های مهم و خواص ضد ـ توموری نیز هست.

پژوهش‌ها بیانگر آن هستند که عسل قادر است زخم های سوختگی کم عمق را نیز التیام بخشد ـ که این التیام احتمال دارد در نتیجه تقویت سیستم ایمنی باشد.

عسل قادر به درمان سرفه به ویژه در کودکان نیز می باشد. بر اساس بررسی که در ونکوور انجام شد، یک دوز واحد عسل قبل از خواب می‏تواند سرفه را در کودکان و والدین آنها کاهش دهد . کاهش سرفه حتی زمانی که داروهای بدون نسخه نتایج مطلوب را ندارند نیز ممکن است. این مایع می‏تواند شدت و دفعات سرفه را کاهش دهد.

علاوه بر سرفه، عسل می‏تواند به درمان سرماخوردگی نیز که بیماری ناشی از ضعف سیستم ایمنی است کمک کند. دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که مصرف متوسط ​​آن فواید پیشگیرانه دارد که یکی از آنها تقویت ایمنی و جلوگیری از بیماری های مشابه است.

روش استفاده

یک پیمانه پودر دارچین را به یک لیوان آب ولرم عسل اضافه کنید. صبح‎ها به خصوص در فصول سرد سال مصرف شود. نوشیدن مخلوط دارچین و عسل به پاکسازی سینوس های شما نیز کمک می‎کند.

پیشنهاد: خواص آب گرم و عسل

 

  1. عفونت های پوستی را درمان می‏کند

این ترکیب قادر به درمان بسیاری از عفونت های پوستی مانند کچلی، شوره سر، سبوره (ترشح چربی در پوست) و پسوریازیس (کهیر) است. اثبات شده که عسل قادر به مبارزه با میکروب‏ هایی که باعث ناراحتی پوستی می‏شوند نیز هست.

در مطالعه دیگری، پماد تازه فرموله شده حاوی 20 درصد عسل، اثرات مثبتی بر عفونت زخم پوستی دارد.

پیشنهاد می کنیم که دو مطلب خواص عسل برای پوست چرب و خواص عسل برای پوست خشک را نیز بخوانید.

از آنجایی که این ترکیب حاوی عسل است ممکن است چسبناک باشد و به حذف آلودگی از پوست کمک کند. علاوه بر این می‌تواند به بهبود آکنه کمک کند.

دارچین موجود در ترکیب قادر به تسهیل فرآیندی به نام بیوسنتز کلاژن است که اثبات شده این فرایند در به تاخیر انداختن پیری پوست مفید است. خواص آنتی اکسیدانی و ضد ـ التهابی دارچین باعث می‎شود که مخلوط برای درمان اسکلرودرمی (نوعی بیماری که پوست ضخیم می‎شود) بسیار مناسب باشد. این مخلوط می‎تواند اگزما، کرم حلقوی و بسیاری از انواع دیگر عفونت های پوستی را نیز درمان کند.

روش استفاده

1 واحد پودر دارچین را با 3 واحد عسل مخلوط کرده و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. منافذ شما را پاک می‎کند.

و برای درمان آکنه، می‎توانید چنین عمل کنید. 3 قاشق غذاخوری عسل مانوکا و 1 قاشق غذاخوری دارچین را بردارید و خمیر درست کنید. به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید (در ضمن نباید خیلی داغ باشد) و ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی آن بماند. صورت خود را بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

درمان جوش با ماسک عسل

خاصیت ترکیب عسل و دارچین برای درمان عفونت های پوستی

 

  1. به درمان التهاب و آرتروز کمک میکند

مخلوط عسل و دارچین حاوی آنتی اکسیدان‏ ها و فلاونوئیدهای متعددی است که به درمان التهاب کمک می‎کند. این مخلوط برای کمک به درمان آرتروز نیز شناخته شده است. شما فقط باید مخلوط را روی نواحی آسیب دیده بمالید.

دارچین موجود در این مخلوط می‏تواند برای درمان بیماری‏های التهابی مرتبط با افزایش سن مفید باشد و همچنین التهاب روده بزرگ را نیز کاهش می‎دهد.

پیشنهاد: می توانید مطلب خواص آنتی اکسیدان های عسل طبیعی را بخوانید.

روش استفاده

مقدار مساوی از پودر دارچین و عسل را با هم مخلوط کرده و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای نتیجه بهتر می‎توانید کمی سرکه سیب نیز اضافه کنید.

 

  1. عسل و دارچین برای دیابت خوب است

بر اساس یک پژوهش، مکمل عسل در بیماران دیابتی به کاهش وزن بدن کمک کرد. مشخص شده است که داروهای ضد دیابت، زمانی که همراه با عسل مصرف شوند، به بهبود کنترل قند خون کمک می‎کنند.

عسل موجود در مخلوط می‏تواند به بهبود زخم ‏های دیابتی، مانند زخم پای دیابتی نیز کمک کند.

با این حال، در مصرف عسل برای دیابت باید محتاط بود. برخی مطالعات سطوح بالاتری از هموگلوبین A(1c) را نشان داده ‏اند که نشان دهنده کنترل ضعیف سطح قند خون است.

مطابق با یک پژوهش، دارچین موجود در این مخلوط می‏تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، زیرا عوامل خطر مختلف مرتبط با این بیماری را کاهش می‏دهد. همچنین مشخص شد دارچین سطح گلوکز خون پس از غذا (در طول یا بعد از شام یا ناهار) را کاهش می‎دهد ـ از این رو ممکن است به نحوی برای دیابتی ها مفید باشد.

روش استفاده

می‏توانید مقدار مساوی عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را روی نان تست خود بمالید یا آن را با آب میوه خودتان مخلوط کنید.

مطالعه
خواص عسل کنار: درمان 17 بیماری با عسل کنار (سدر)

 

  1. به درمان عفونت مثانه کمک میکند

چنین ادعایی شاید تاکنون سابقه نداشته است. عسل موجود در ترکیب عاملی موثر برای مهار رشد رده‏ های سلولی سرطان مثانه خاص است. مطالعه دیگری اثربخشی عسل مانوکا را در مبارزه با عفونت ‏های دستگاه ادراری بیان می‎کند.

یکی دیگر از دلایلی که عسل می‏تواند به درمان عفونت‏ های دستگاه ادراری کمک کند، خواص ضد باکتریایی آن است.

دارچین موجود در ترکیب را دست کم نگیرید. ثابت شده است که این ادویه باکتری هایی را که باعث عفونت دستگاه ادراری می‎شوند سرکوب می‎کند.

مطالعه
خواص عسل و دارچین {معجزه ترکیب دارچین و عسل + عوارض}
”]

روش استفاده

دو قاشق چای‎خوری دارچین و یک قاشق چای‎خوری عسل را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. روزی یک‏بار مصرف کنید. مصرف آن باید به تسکین عفونت مثانه کمک کند. اگر عفونت خیلی شدید است، می‎توانید به جای آب از آب زغال اخته استفاده کنید.

 

  1. به درمان سوء هاضمه و سایر مشکلات معده کمک میکند

عسل از دوران باستان برای رفع سوء هاضمه و سایر مشکلات گوارشی کاربرد داشته است. دلیل آن این است که عسل غشاهای دستگاه گوارش را تسکین می‏دهد. همچنین به سرعت جذب می‎شود و با حداقل کار گوارشی، حداکثر انرژی را تولید می‏کند. عسل رشد هلیکوباکتر پیلوری که احتمال دارد عامل اصلی سوء هاضمه باشد را متوقف می کند.

عسل به ترشح شیره‏ های گوارشی نیز کمک می‏کند ـ این دلیل دیگری است که مخلوط می‏تواند برای درمان سوء هاضمه به خوبی عمل کند.

مشکلات معده همچنین می‏تواند زمانی ایجاد شود که عدم تعادل در باکتری روده وجود داشته باشد. طبق یک مطالعه مصری، عسل به بهبود باکتری‏ های روده کمک می‏کند ـ در نتیجه از هر گونه مشکل احتمالی معده جلوگیری می‏کند. مطالعه دیگری ثابت کرده است که عسل مانوکا می‏تواند به درمان زخم روده کمک کند.

طبق مطالعات، دارچین این ترکیب دارای خواصی است که می‎تواند سوزش سر دل و گرفتگی معده را تسکین دهد. علاوه بر این اثبات شده است که دارچین حرارت معده را کاهش می‏دهد. دارچین با ترشح اسید معده از دیواره معده، گاز معده را کاهش می دهد. در واقع، گنجاندن این مخلوط دارچین در رژیم غذایی می‎تواند حرارت معده شما را تا 20 درجه سانتی گراد کاهش دهد.

گزارش دیگری حاکی از توانایی دارچین در درمان اختلال قاعدگی، قاعدگی دردناک همراه با گرفتگی عضلات شکمی است.

روش استفاده

یک قاشق پودر دارچین را روی دو قاشق غذاخوری عسل بریزید. این مخلوط را قبل از غذا مصرف کنید.

مطالعه
خواص عسل چهل گیاه (چندگیاه)

 

  1. به کاهش کلسترول کمک می‏کند

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، عسل و دارچین هر دو دارای خواص کاهش دهنده کلسترول هستند. طبق برخی شواهد، مصرف عسل ممکن است منجر به کاهش اندکی در سطح کلسترول بیماران دیابتی شود. در واقع، مشخص شده فقط نصف قاشق چای‌خوری دارچین در روز سطح کلسترول را در بیماران دیابتی نوع 2 کاهش می‌دهد.

روش استفاده

2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق چای‎خوری پودر دارچین را با حدود 470 میلی لیتر آب چای مخلوط کنید. این مخلوط را صبح‏ ها میل کنید.

 

  1. دارچین و عسل برای کاهش وزن

اگر قصد دارید وزن کم کنید، به ‎وضوح به غیر از ورزش و عادات غذایی مناسب، این مخلوط می‏تواند گزینه خوبی باشد. بر اساس پژوهشی در سن دیگو، عسل می‏تواند افزایش وزن و چاقی (خاصیت افزایش چربی) را کاهش دهد. اثبات شده است که دارچین موجود در مخلوط باعث سرکوب اشتها می‎شود که می‏تواند به‏ طور غیرمستقیم به در افزایش وزن تاثیر داشته باشد.

پیشنهاد: می توانید مطلب کاهش وزن با عسل را مطالعه کنید.

روش استفاده

1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق چای‎خوری دارچین و 1 فنجان آب صاف شده مصرف کنید. آب را بجوشانید. دارچین را در ظرفی جداگانه اضافه کنید. آب داغ را روی دارچین بریزید و بگذارید 15 دقیقه دم بکشد. پس از خنک شدن مایع، عسل را به آن اضافه کنید. می‏توانید این ترکیب را دو بار در روز ـ  یک بار صبح و یک بار در شب بنوشید. آن را با معده خالی مصرف کنید.

دارچین و عسل برای کاهش وزن

 

  1. به درمان ناباروری کمک می‏کند

عسل زمان مدیدی است که به ‏عنوان کمک کننده برای بارداری شناخته شده است. مصرف عسل همچنین ممکن است تخمدان‏ ها را تحریک کند و مواد معدنی و اسیدهای آمینه موجود در آن ممکن است سیستم تولید مثل را تقویت کند.

با توجه به دارچین این ترکیب، مشخص شد که این ادویه سیکل ‏های قاعدگی را بهبود می‏بخشد و به کاهش علت شایع ناباروری کمک می‏کند. همچنین، دارچین یکی از اجزای اصلی مخلوط گیاهان دارویی بود که باعث بهبود باروری مردان نیز شد.

روش استفاده

دارچین را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لثه های خود پخش کنید ـ بدن شما به آرامی آن را جذب می‏کند.

همچنین می توانید مطلب ژل رویال برای ناباروری را نیز بخوانید.

 

  1. حفظ سلامت مو

بر اساس پژوهش امارات متحده عربی، عسل خام قادر به بهبود شوره سر و ریزش مو است. همچنین مشخص شد که عسل با ریزش مو که با یائسگی مرتبط است مبارزه می‏کند. اگرچه هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد، از آن جایی که سخن از دارچین است، این باور وجود دارد که این ادویه از ریزش مو جلوگیری می‏کند.

روش استفاده

مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین را بردارید و با روغن زیتون گرم مخلوط کنید. قبل از شامپو زدن، این مخلوط گرم را روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند. موهایتان را شامپو بزنید.

استفاده از عسل و دارچین برای مو

 

  1. به درمان بوی بد دهان کمک می‏کند

مشخص شده که عسل بوی سیر را از بین می‎برد. و مشخص شده که بوی بد دهان مرتبط با «سندرم رکود ـ کی» (پدیده ای که با اختلال عملکرد اندام‏ ها مرتبط است) با پوست درخت دارچین درمان می‎شود. در صورتی که از روغن دارچین در مخلوط خود استفاده می‏کنید، آن هم به خوبی موثر است.

روش استفاده

یک قاشق چایخوری عسل و کمی پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کنید. اول صبح مخلوط را غرغره کنید.

 

  1. افزایش انرژی را موجب میشو‏د

اگر عادت دارید آدامس‏ های سرشار از شیرین ‏کننده های مصنوعی بجوید، جایگزین بسیار خوبی دارید ـ  مخلوط عسل و دارچین. زیرا مشخص شده که قند موجود در عسل انرژی بسیار بیشتری نسبت به شیرین‎کننده های مصنوعی معمولی فراهم می‏کند (62).

عسل همچنین منبع طبیعی کربوهیدرات است. انرژی تولید می‎کند و به سرعت عملکرد را افزایش می‎دهد. استقامت را نیز افزایش می‏دهد و از خستگی در هنگام ورزش جلوگیری می‏کند.

روش استفاده

مقدار مساوی عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط کرده و صبح با صبحانه میل کنید.

مطالعه
خرید عمده عسل کنار

 

 

  1. از حساسیت پیشگیری می‏کند

پژوهش نشان می دهد که دوز بالای عسل به بهبود علائم تورم مخاط بینی حساسیت (التهاب غشای مخاطی بینی) کمک می‏کند.

اگرچه تحقیقات در این زمینه محدود است،  گزارش شده که عسل حاوی گرده گل (یک آلرژن) است که می‏تواند برای درمان آلرژی‏ های مرتبط استفاده شود.

روش استفاده

راه ساده این است که مقدار مساوی عسل و پودر دارچین را با هم مخلوط کرده و صبح آن را مصرف کنید. اگر نوع حساسیت پوستی است، می‏‏توانید ترکیب را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

 

  1. درمان گلو درد

بر اساس گزارشی که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند منتشر شده است، عسل می‏تواند به عنوان درمان گلودرد استفاده شود. تحقیقات محدودی در مورد دارچین و توانایی آن در درمان گلودرد در دسترس است. با این حال، تحقیقات محدود مانع نمی‌شود که گنجاندن دارچین در مخلوط شما بتواند به یک طریق یا به روش‏های دیگر برای شما مفید باشد.

روش استفاده

صرف قورت دادن یک قاشق چای خوری عسل در صبح می‎تواند گلوی شما را بهتر کند.

مطالعه
خرید عسل گون عمده *قیمت عمده عسل گون*

 

  1. به درمان آسم کمک می‏کند

در یک پژوهش، عسل در درمان و مدیریت آسم در خرگوش ها موثر بود. نتایج مشابه در انسان نیز ممکن بود. این نتیجه ممکن است به این دلیل باشد که عسل حاوی مقدار کمی گرده است. هنگامی که این گرده توسط بدن انسان خورده می‎شود، سیستم ایمنی را تحریک می‏کند و آنتی بادی تولید می‏کند. بنابراین، اگر فردی پس از قرار گرفتن در معرض دود یا گرده گل به آسم مبتلا شود، آنتی بادی‎ها به بهبود علائم آسم کمک می‏کنند.

اما در مورد دارچین، نکته ای وجود دارد که باید به آن توجه کرد ـ  دارچین می‎تواند به عنوان یک آلرژن نیز عمل کرده و باعث آسم شود. بنابراین، از این مخلوط با احتیاط استفاده کنید. اگر نشانه‏ای از بدتر شدن علائم مشاهده شد، دارچین را حذف کنید و از عسل به تنهایی استفاده کنید.

روش استفاده

1 قاشق چای‏خوری عسل را با ½ قاشق چای‏خوری پودر دارچین مخلوط کنید. این ترکیب را شب ها قبل از خواب و صبح‎ها با معده خالی میل کنید. به طور منظم تکرار کنید.

اگر دارچین موجب مشکلاتی می‎شود، می‏توانید از مخلوط ساده عسل و آب استفاده کنید. 250 میلی لیتر آب را گرم کنید و 1 قاشق چای‎خوری عسل را با آن مخلوط کنید. روزی سه بار مصرف کنید.

این موضوع در مورد ترکیب خوب دارچین با عسل است. و مانند هر چیز دیگری در طبیعت، باید با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی انجام شود.

مطالعه
خواص خوردن عسل ناشتا + عوارض

 

موارد احتیاط

 

  • مسمومیت

عسل ممکن است به دلیل مسمومیت باعث بلوک قلبی درجه دو شود. این موضوع می‏تواند به ‏ویژه در مورد مهاجران اتفاق بیفتد. اگرچه دلایل دقیق آن ناشناخته است، اما باید مراقب بود.

  • ممکن است به دستگاه تناسلی مرد آسیب برساند

بله، دیده‏ایم که عسل می ‎تواند باروری را در مردان بهبود بخشد. اما این یک روی سکه است. مصرف مزمن و طولانی مدت عسل می‎تواند به دستگاه تناسلی مردان آسیب برساند.

  • ممکن است برای نوزادان مضر باشد

عسل برای کودکان زیر 1 سال به دلیل خطر قرار گرفتن در معرض هاگ بوتولیوم C، یک نوع باکتری، توصیه نمی‎شود. عسل حاوی نوع دیگری از باکتری به نام کلستریدیوم است. اگرچه مقدار آن بسیار کمتر است، اما فقط بزرگسالان هستند که می‏توانند آن را بدون عوارض جانبی هضم کنند. بچه ها نمی‎ توانند. بنابراین، عسل را از کودکان زیر 1 سال دور نگه دارید.

  • ممکن است باعث ایجاد سندرم روده تحریک پذیر شود

سندرم روده تحریک‎ پذیر نیز توسط گروهی از فیبرها و قندهای ضعیف هضم شده به نام FODMAP ایجاد می‎شود. و عسل یکی از رایج‎ترین منابع غذایی FODMAPs است.

  • آلرژی

بله، ما دیده ایم که عسل می‎تواند به درمان آلرژی کمک کند. اما این اطلاعات تنها از مجموعه کوچکی از مطالعات به دست آمده است. نتایج برخی از آنها در این زمینه متناقض بوده است، و ما واقعا نمی‎دانیم که مصرف عسل چقدر می‎تواند برای درمان آلرژی موثر باشد.

ترکیب عسل و دارچین فواید زیادی دارد. این دو ماده دارای خواص ضد ـ باکتری، ضد ـ قارچ، ضد ـ سرطان و ضد ـ التهابی هستند.

آنها ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، تقویت سلامت ایمنی، درمان چندین عفونت پوستی، درمان آرتروز و التیام زخم‎های دیابتی کمک کنند. با این حال، مصرف طولانی مدت عسل ممکن است به سیستم تناسلی مردان آسیب برساند و باعث ایجاد سندرم روده تحریک پذیر شود. بنابراین، هنگام استفاده از آن مراقب دوز آن باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن