عسل جنگل

خواص عسل برای بیماری های قلبی

خواص عسل برای بیماری های قلبی
فهرست مطالب
5/5 - (1 امتیاز)

عسل و بیماری های قلبی

قلب پرکاربرد ترین عضله ی بدن است که از زمان جنینی شروع به فعالیت می کند ، و به صورت طبیعی در تمام طول زندگی انسان حتی یک لحظه هم استراحت نمی کند و با استراحت آن ، انسان ها به استراحت ابدی میپردازند. این عضله که در طول زندگی انسان هرگز استراحت ندارد ، بالطبع بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد .

سلامت قلبی ما به عامل‌های زیادی از جمله نوع رژیم غذایی، سبک زندگی، میزان ارتباط با محیط، زندگی احساسی، ژنتیک و بسیاری از عامل‌های دیگر بستگی دارد. اثر مثبت عسل بر سلامت قلبی-عروقی را می‌توان بوسیله خاصیت ضد التهابی عسل توجیه نمود. عسل می‌تواند التهاب را کاهش داده و عملکرد دیواره رگ‌های خونی را بهبود ببخشد و بدین ترتیب، ریسک ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می‌دهد. همچنین عسل دارای آنزیم هایی است که قادر به تجزیه و انحلال چربی ها بوده و لذا مصرف عسل باعث می شود که علاوه بر تامین انرژی فراوان برای تقویت قلب ، چربی های داخل قلب تحلیل روند و باعث و رفع تنگی عروق ، افزایش جریان خون در قلب و عروق  شود و با چنین اثراتی از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری می کند.

س. سمرقندیان و همکارانش در سال 2017  مقاله ای با عنوان عسل و سلامتی منتشر کردند که طبق گزارش آنها

آنتی اکسیدان‎های موجود در عسل مانند فلاونوئیدها، پلی فنول‏ها، ویتامین C و مونوفنول‏ها ممکن است با کاهش خطر ابتلا به نارسایی‏های قلبی عروقی همراه باشند. در بیماری قلبی عروقی، اثرات محافظتی فلاونوئیدهایی نظیر آنتی اکسیدان، آنتی ترومبوتیک، آنتی ایسکمیک (ضد کم خونی) (anti-ischemic)، وازورلاکسانت (vasorelaxant) و فلاونوئیدها از طریق سه مکانیزم باعث کاهش اختلالات قلب و عروق کرونر می‎شوند:

مطالعه
شکرک زدن عسل نشانه چیست؟

1: بهبود تنگی عروق

2: کاهش توانایی پلاکت‏ها در خون برای لخته شدن

3:مهار کردن لیپوپروتئین‏های با چگالی کم از اکسیداسیون

اگر چه طیف گسترده ای از انواع آنتی اکسیدان‏ها، اسید کافئیک، کورستین، فنیل اتر استر (phenethyl ester) ، کومپفرل (kaempferol)، گالنگین (galangin) و اساستین (acacetin) به طور غالب در انواع مختلف عسل‏ها وجود دارند. تحقیقات متعدد نشان دادند که برخی از پلی فنول های معین عسل نقش دارویی امیدوارکننده ای در کاهش اختلالات قلبی عروقی دارند. به هر حال، در آزمایشات آزمایشگاهی و تحقیقاتی و مطالعات بالینی، باید اعتبار بیش‏تری برای این ترکیبات در کاربرد‎های پزشکی در نظر گرفت.

نتیجه آنکه اگر شما هم از ناراحتی قلبی رنج می برید، بهتر است در حد تعادل از خواص شگفت آور عسل در بهبود بیماری خود استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن