عسل جنگل

ماسک عسل و گلاب {خواص ترکیب عسل و گلاب}

ماسک عسل و گلاب {خواص ترکیب عسل و گلاب + طرز تهیه ماسک}
فهرست مطالب
3/5 - (2 امتیاز)

ماسک عسل و گلاب برای اولین بار توسط زنان ایرانی استفاده شد و محصولی است که از قدیم الایام جای خود را در مراقبت از پوست باز کرده است. علاوه بر بوی خوب، به دلیل ساختار سبک و اثرات آن بر روی پوست، یک داروی نوشدارویی است. اکسیر زیبایی طبیعت، عسل و گلاب، محصول مراقبتی چندان جدیدی نیست. این تاریخ تقریباً به دوران امپراتوری روم باز می گردد. گلاب طبیعی ترین مرطوب کننده است.

همچنین در مطالب قبلی سایت در مورد خواص عسل و دارچین و خواص عسل و سیاه دانه صحبت کردیم که می توانید آن ها را نیز پس از این مطلب مطالعه کنید.

 

بعد از دوش گرفتن می توانید این ویژگی آن را مشاهده کنید. اگر هنگام بیرون آمدن از حمام پوست خود را با گلاب ماساژ دهید، می توانید از خشک شدن و تنش آن جلوگیری کنید. وقتی گلاب را روی صورت خود می‌مالید، ابتدا پوست خود را از مواد مضر پاکسازی می‌کنید. ایجاد آکنه روی پوست تمیز شده دیده نمی شود. اگر جوش دارید، گلاب آن را خشک می کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین می رود.

هر از چند گاهی سلول های پوست باید تجدید شوند. ماسک عسل و گلاب سلول های پوست را تجدید کرده و پوست مرده را از بین می برد. اگر بر اثر برآمدگی یا سوزش زخمی ایجاد شود، گلاب این زخم را التیام می بخشد. در مقایسه با محصولات مراقبت از پوست در فروشگاه های لوازم آرایشی، عسل و گلاب دارای محتوای طبیعی بیشتری است.

اگر پوست خشکی دارید، می توانید با عسل و گلاب نسبت رطوبت و چربی پوست خود را متعادل کنید. این ماسک نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز یک محصول مراقبتی است. برای جلوگیری از تحریک پوست می توانید بعد از اصلاح از آن استفاده کنید. می توانید آرایش را با گلاب پاک کنید. بنابراین، هم آرایش خود را پاک می کنید و هم پوست خود را تمیز می کنید.

برای مطالعه مطلب خواص عسل برای خانم ها روی عبارت زیر کلیک کنید:

خواص عسل برای زنان

ماسک عسل و گلاب {خواص ترکیب عسل و گلاب + طرز تهیه ماسک}

 

مطالعه
ژل رویال و لک صورت

فواید ماسک عسل و گلاب برای پوست چیست؟

ویتامین های زیادی در عسل و گلاب وجود دارد. ماسک عسل و گلاب حاوی ویتامین های A و C و آنتی اکسیدان است. این ماسک که به عنوان یک مقوی طبیعی عمل می کند، به پاکسازی منافذ پوست از چربی کمک می کند. همچنین مانند سایر تونیک ها پوست را خشک نمی کند. همچنین این ماسک با حفظ تعادل pH پوست، پوست سالم تری را برای شما به ارمغان می آورد.

علاوه بر اینکه از ایجاد آکنه در منافذ پوست جلوگیری می کند، تضمین می کند که لکه های ایجاد شده توسط همه اینها روی پوست ناپدید می شوند. محصولی است که برای افرادی که پوست حساسی دارند باید استفاده شود. پوست را تسکین می دهد و از قرمزی و سوزش جلوگیری می کند. از آنجایی که حاوی آنتی اکسیدان بالایی است، از شما در برابر اثرات مضر اشعه خورشید نیز محافظت می کند. به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد به عنوان دارویی برای زخم های ملتهب نیز عمل می کند.

اگر می خواهید علائم پیری را چند سال دیگر به تعویق بیندازید، می توانید مرتباً صورت خود را با ماسک عسل و  گلاب ماساژ دهید.

ماسک عسل برای درمان جوش و ماسک عسل برای لکه صورت از محتواهایی هستند که قبل تر در سایت عسل جنگل منتشر شده اند.

 

دستورالعمل های ماسک برای پوست های خشک و حساس

5 عدد بادام له شده و 1 قاشق چایخوری عسل را به دو قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست خود بمالید، 20 دقیقه صبر کنید و آن را با آب گرم بشویید. این ماسک که رطوبت پوست شما را متعادل می کند، راه حلی عالی برای پوست های خشک است.

ماسک عسل و گلاب برای پوست های حساس: یک قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق جو دوسر، 1 قاشق چایخوری عسل را به سه قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. بعد از اینکه مخلوط کامل شد، آن را با حرکات نرم روی پوست خود بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را تمیز کنید. پوست حساس را تقویت می کند و به داشتن ظاهری سالم تر کمک می کند.

خواص عسل برای پوست خشک + ماسک

 

مزایای استفاده از ماسک عسل و گلاب

به لطف آنتی اکسیدان های موجود در عسل و گلاب، التهاب و لایه چربی روی پوست از بین می رود. برای این کار، اگر آکنه یا جوش های سرسیاه روی پوست خود دارید، می توانید از ماسک عسل و گلاب استفاده کنید. دو بار در هفته کافی است. گلاب تونیک معجزه آسایی است که یکی از طبیعی ترین محصولات مراقبت از پوست است.

مطالعه
بهترین عسل برای کدام کشور است؟

گلاب هم با رایحه و هم فوایدش یکی از ارجح ترین محصولات مراقبت از پوست است، با خیالی آسوده روی پوست مالیده می شود. فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و در عین حال به مرطوب سازی پوست و محافظت از آن در برابر بیماری های پوستی کمک می کند.

تمام آلودگی های احتمالی که می توانند در منافذ پوست شما جمع شوند را ماسک عسل و گلاب جذب می کند. علاوه بر این، به لطف آنتی اکسیدان های موجود، پوست را تسکین می دهد و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین عسل از روند طبیعی پیری جلوگیری می کند و پوست شما را عمیقا تغذیه می کند.

عسل مرطوب کننده معروفی است که رطوبت را در سلول های پوست حل می کند و از بین بردن باکتری های مولد آکنه را ممکن می کند.

 

تهیه ماسک عسل و گلاب در خانه

گل رزهای مخصوص تولید شده برای تهیه گلاب ترجیح داده می شوند. از هر نوع گل رز نمی توان آن را درست کرد. اگر می خواهید گلاب را در خانه با وسایل شخصی خود درست کنید، مواد مورد نیازتان گلبرگ و آب خواهد بود.

حدود 6 فنجان گلبرگ رز قرمز را در 4 فنجان آب بجوشانید. به طور متوسط ​​​​15 دقیقه جوشاندن کافی است. سپس این آب را صاف کرده و در شیشه بریزید. اجازه دهید گلابی که آماده کرده اید خنک شود و در یخچال نگهداری کنید. بعد از 1 هفته ماندن در یخچال گلاب شما آماده خواهد بود.

برای طرز تهیه ماسک عسل و گلاب 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و یک قوام خامه ای به دست آورید. مخلوطی را که آماده کرده اید به عنوان ماسک روی صورت خود بمالید. پس از 20 دقیقه صبر کردن، پوست خود را با آب گرم تمیز کنید. هنگامی که آن را به طور منظم استفاده کنید، خواهید دید که لکه های روی پوست شما کم کم ناپدید می شوند.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

آیا ماسک عسل و گلاب برای پوست های چرب مفید است؟

قبل از بیان این نکته به این مسئله اشاره کنیم که در مطلب خواص ماسک عسل برای پوست های چرب در مورد خواص عسل برای پوست چرب صحبت کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

ماسک عسل و گلاب خاصیت متعادل کننده رطوبت و روغن دارد. این ماسک تعادل چربی پوست خشک را نیز فراهم می کند. به دلیل وجود آنتی اکسیدان برای پوست های چرب بسیار توصیه می شود. این ماسک منافذ را تنگ می کند و باعث می شود که شما سرزنده تر به نظر برسید. همچنین از ایجاد التهاب در منافذ جلوگیری می کند.

مطالعه
طرز تهیه سوفله عسل

 

ویدئو نحوه و طرز تهیه ماسک عسل و گلاب

 

متن ویدئو:

اگر درحال حاضر شرایط پخش و مشاهده ویدئو را ندارید، در اینجا می توانید خلاصه آنچه در ویدئو مطرح شده را مطالعه کنید.

در این ویدئو طرز تهیه و درست کردن 2 مدل ماسک با ترکیب عسل و گلاب توضیح داده شده است که یکی از آن ها ماسک روشن کننده و دیگری ژل ریفاینینگ عسل و گلابمی باشد. برای درست کردن ماسک اول که یک ماسک روشن کننده است شما نیاز دارید تا در یک ظرف 1 قاشق چای خوری گلاب، 1 قاشق چای خوری عسل و 1/3 قاشق چای خوری روغن بادام بریزید و سپس این سه را هم بزنید تا ترکیب مورد نظر به دست بیاید. گلاب خاصیت پاک کنندگی، مرطوب کنندگی و رفع تغییر پوست را دارد. از طرفی دیگر ترکیب آن با عسل می تواند یک حالت دهنده پوست باشد که باعث سفت تر شدن و صاف شدن پوست می گردد. نحوه استفاده از این ماسک به این شکل است که باید مقداری از آن را روی پوست تمیز بمالید و پس از 20 دقیقه آن را پاک کنید. باید به آرامی ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود و بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

اما برای تهیه ژل ریفاینینگ عسل و گلاب، 1/4 قاشق چای خوری عسل،1 قاشق چای خوری گلاب و 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا رابا هم مخلوط کنید. این ژل می تواند از آسیب هایی که ناشی از استرس محیط است را بهبود بخشد. ترکیب آن با ژل آلوئه ورا دارای قدرت پاکسازی، حالت دهندگی است و پوست را سالم تر و نرم تر می کند. این ترکیب می توانید تا دو هفته در ظرف شیشه ای در بسته در یخچال قرار دهید. برای استفاده از آن نیز کافی است که به طور مساوی آن را روی صورت بمالید. این ماسک نیازی به شست و شو ندارد. اگر خواستید می توانید آن را به مدت 30 دقیقه یا طول شب روی پوست قرار دهید. روز بعدی پوست درخشنده تری خواهید داشت.

به طور کلی از عسل و گلاب در زمینه پاکسازی صورت استفاده می شود. بهتر است از ماسک گلاب و عسل در زیبایی موهایتان نیز استفاده کنید.

5 دیدگاه دربارهٔ «ماسک عسل و گلاب {خواص ترکیب عسل و گلاب}»

  1. سلام
    ماسک عسل به همراه گلاب و دارچین و شکر برای پوست نرمال ضرری نداره؟
    واینکه جه خاصیت هایی دارن؟

  2. ماسک گلاب و عسل وروغن زیتون و زردچوبه عالیه
    من واقعا توصیه میکنم برای همه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن