عسل جنگل

ماسک عسل و ماست

ماسک عسل و ماست
فهرست مطالب
Rate this post

هر قدر هم که در بازارهای فروش لوازم آرایشی، محصولات مراقبتی صنعتی از برندهای تجاری گوناگون عرضه شوند، باز هم ماسک های خانگی طرفداران پر و پا قرص خود را حفظ می کنند. ماسک های طبیعی و خانگی اغلب با استفاده از مواد در دسترس برای مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند. در میان تنوع وسیع این مواد، ماسک عسل و ماست یک انتخاب ویژه برای آقایان و خانم های امروزی به شمار می رود. خواص فوق العاده عسل در این ماسک خانگی، پوستی شفاف و زیبا برای شما به وجود می آورد. توصیه می کنیم برای استفاده از این ماسک فوق العاده با خواص و نحوه استفاده درست از آن آشنا شوید.

 

خواص ماسک عسل و ماست

ماسک های فوق العاده عسل و ماست ترکیبی غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد باکتریایی هستند. استفاده موضعی از این محصول بر روی پوست صورت از بروز بسیاری از بیماری ها و حساسیت های پوستی پیشگیری می کند. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این ماسک فوق العاده در زیر آورده شده اند:

  • ماسک عسل و ماست سرشار از ویتامین های مفید پوست بوده و پوست و موی شما را به خوبی تغذیه می کند. با وجود این ویتامین های مفید، آبرسانی سطح پوست نیز انجام خواهد شد؛ به این ترتیب در طول روز نیازی به استفاده از محصولات آبرسان جانبی نخواهید داشت.
  • انواع املاح و مواد معدنی در این ماسک فوق العاده وجود دارند که به شادابی و طراوت پوست صورت و موهای شما می انجامند.
  • عسل یک ماده تقویت کننده قوی برای پوست و زیبایی است و در بسیاری از ماسک های تقویتی پوست صورت به کار می رود.
  • خواص فیزیکی و بیوشیمیایی عسل سبب پوشش زخم ها، جای جوش، آکنه و… خواهد شد. با وجود این خواص خارق العاده هر گونه جراحت بر روی پوست صورت شما به سرعت بهبود می یابد.
مطالعه
12 ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

دستور تهیه ماسک ماست و عسل

تهیه و آماده سازی این ماسک خانگی با روش های مختلفی انجام می شود؛ در برخی مدل ها از ترکیب ماست و عسل به تنهایی برای تهیه ماسک استفاده می کنند و برخی دیگر در کنار مواد جانبی آماده می شوند. هر یک از این ماسک ها روند پیری پوست را به تعویق می اندازند و به مرور زمان به جوان سازی پوست صورت می انجامند. با استفاده از مواد مغذی ماسک عسل و ماست سلول های مرده سطح پوست شما از بین می روند. در این بخش با چند ماسک فوق العاده که با این مواد معجزه آسا تهیه می شوند، آشنا خواهید شد.

دستور تهیه ماسک ماست و عسل

مواد مورد نیاز ماسک عسل و ماست

این روش آماده سازی ماسک صورت، ساده ترین دستور تهیه این مواد مراقبتی به شمار می رود. در این رسپی از قاشق ماست و یک قاشق عسل در کنار هم استفاده می کنند. نسبت های مساوی این مواد با هم ترکیب شده و یک مخلوط یکدست را به وجود می آورند. پس از ترکیب این مواد، کل محدوده صورت را با آن بپوشانید. زمان استفاده از این مواد بر روی سطح پوست بین 10 تا 30 دقیقه است. پس از این بازه زمانی ماسک را با آب سرد بشورید. برای تاثیرگذاری بیشتر، در استفاده از این ماسک خانگی تداوم داشته باشید؛ 2 تا 3 بار استفاده از این ماسک در طول هفته سبب جوانسازی پوست صورت شما می شود.

 

ترکیب عسل و ماست با دارچین و جوز هندی

یکی دیگر از دستورهای تهیه ماسک عسل و ماست، استفاده از دارچین و جوز هندی در کنار این مواد است. این متریال تاثیرگذاری این ماسک خانگی را چندین برابر می کنند. اثر گرم کنندگی دارچین سبب افزایش میزان اکسیژن و گردش خون در پوست صورت می شود. ترکیب این مواد در کنار عسل به عنوان یک ماده عالی سم زدا در بدن به شمار می رود؛ با استفاده از آن باکتری های مضر در پوست صورت شما از بین می روند. لایه برداری قوی این ماسک صورت یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن به شمار می رود.

از طرفی جوز هندی برای از بین رفتن خطوط و تو رفتگی های صورت مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت ترمیم کنندگی این ماده در کنار خواص معجزه آسای عسل برای همه پوست های آسیب دیده مناسب خواهد بود. شما می توانید پس از 10 الی 15 دقیقه این ماسک ترکیبی را با آب سرد بشویید.

مطالعه
خواص عسل برای مو *ماسک عسل برای مو + طرز تهیه*

 

ماسک عسل و ماست برای دور چشم

یکی از کاربردهای مهم ماسک عسل و ماست استفاده از آن برای از بین بردن سیاهی های دور چشم است. شما می توانید تیرگی های ناراحت کننده این منطقه را با پوشش کامل ماست و عسل در طولانی مدت از بین ببرید. مواد درون ماست سبب حذف سلول های مرده سطح پوست شده و سلول های جایگزین ایجاد خواهند شد. عسل وظیفه مهم جوان کنندگی را روی پوست شما ایفا می کند!

برای تهیه و آماده سازی این ماسک فوق العاده از نسبت های مشخص عسل و ماست در کنار هم استفاده می شود. این دو ماده را با هم ترکیب کرده و سپس مدتی به آن استراحت دهید. سپس سطح مورد نظر را با مقادیری از این ترکیب بپوشانید. این مواد را پس از 20 دقیقه از سطح پوست پاکسازی کنید و تاثیر فوق العاده آن را ببینید!

 

ماسک مرطوب کننده ماست و عسل

ماسک عسل و ماست برای مرطوب کردن پوست صورت نیز کارایی دارد. برای اضافه کردن این خاصیت به ترکیب این مواد، از کمی پودر کاکائو نیز استفاده می کنیم. برای تهیه این ماسک، دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با یک قاشق پودر کاکائو ترکیب می کنیم. این سه ماده را با هم ترکیب کرده و مدتی به آن استراحت دهید. سپس ماسک را به سطح صورت بزنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید. سپس پوست صورت را با آب سرد بشویید.

شما می توانید پیش از استفاده از انواع ماسک عسل و ماست، تست آن را بر روی قسمتی از پوست دست انجام دهید. به این ترتیب در اثر استفاده از این مواد با مشکل و حساسیت پوستی رو به رو نمی شوید. این ماسک از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرده و شادابی و طراوت صورت شما را حفظ می کند. با استفاده از آن در طول روز به مرطوب کننده های صنعتی نیاز نخواهید داشت!

مطالعه
ماسک عسل و گلاب {خواص ترکیب عسل و گلاب}

 

ماسک عسل و ماست برای موها

یکی دیگر از انواع ماسک عسل و ماست، با اضافه کردن روغن زیتون برای تقویت موهای شما آماده می شود. این ترکیب برای پیشگیری از خشکی و وز شدن موها کارایی دارد. اما برای نتیجه گیری بهتر باید حتما به صورت مداوم از آن استفاده کنید. با استفاده از آن رطوبت موی سر بیشتر شده و حالتی صاف و خیره کننده در موها به وجود می آید. برای تهیه این ماسک از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • نصف پیمانه ماست
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذا خوری روغن زیتون

برای استفاده از ماسک عسل و ماست مخصوص مو، پیش از رفتن به حمام مواد را به موهای خود بزنید. موی سر را به صورت کامل به این ترکیبات آغشته کرده و سپس از یک حوله یا کلاه حمام برای پوشش موها استفاده کنید. پس از گذشت 30 دقیقه موها را بشویید و منتظر بمانید کمی خشک شود. بهتر است در طول هر ماه دو بار از این ماسک خانگی استفاده کنید. با این روش موهایی مرطوب، تقویت شده و زیباتر خواهید داشت.

 

ماسک ضد جوش عسل و ماست

یک ترکیب فوق العاده برای رفع جوش در پوست های حساس، استفاده عسل و ماست در کنار مقادیری آبلیمو است. با استفاده از این مدل از ماسک عسل و ماست، پوست شما نرم و لطیف خواهد شد. اسید سیتریک موجود در آبلیمو یک پاک کننده قوی و حرفه ای برای زیباتر شدن پوست شما به شمار می رود. برای نرم تر شدن پوست حتما از مقادیری شیر هم در ترکیبات ماسک خود استفاده کنید.

تاثیر قدرتمند این ماسک طبیعی بر زیبایی و شفافیت پوست شما شگفت انگیز است. برای تهیه مواد، آن ها را در یک کاسه مخلوط کرده و به غلظتی مشابه با لوسیون های پوست برسید. سپس یک لایه از مواد را بر روی پوست صورت خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید. پس از چند دقیقه مجددا یک لایه بر روی پوست می زنیم. مجددا صبر می کنیم تا لایه قبلی خشک شود و سپس یک لایه دیگر از مواد را به پوست می زنیم. پس از ده دقیقه کل مواد را با آب سرد بشویید. این مخلوط را 4 بار در هفته استفاده کنید و نتیجه شگفت انگیز آن را در طولانی مدت ببینید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در خصوص ماسک عسل برای درمان جوش مطلبی با همین عنوان را در سایت عسل جنگل بخوانید.

 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روش تهیه ماسک عسل و ماست نکاتی را بررسی کردیم. این ماسک انواع مختلفی دارد و با روش های متفاوتی آماده سازی می شود. با اضافه کردن برخی مواد جانبی به این ترکیب، خواص ماسک چندین برابر می شود. برای استفاده از ماسک عسل و ماست حتما از مواد تازه و درجه یک استفاده کنید. توجه به نوع عسل مصرفی و میزان کیفیت آن برای افزایش تاثیرگذاری ترکیب مواد اهمیت دارد. برای کسب نتایج بهتر، حتما این ماسک های خانگی را به صورت مداوم  استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن