عسل جنگل

ماسک آلوئه‌ ورا و عسل

ماسک آلوئه‌ ورا و عسل
فهرست مطالب
Rate this post

دوستی با طبیعت دریچه رسیدن به زیبایی و طراوت پوست و مو است. در سال های اخیر تحقیقات بسیاری در رابطه با تاثیرگذاری مواد طبیعی بر زیبایی و سلامت پوست و مو انجام شده اند. در این میان عسل به عنوان یکی از مهمترین عناصر طبیعی با خواص شگفت انگیز بر روی پوست و زیبایی شناخته می شود. کیفیت و مرغوبیت عسل مورد استفاده در خصوص آماده سازی انواع ماسک های مراقبتی پوست و مو مورد توجه قرار می گیرد. یکی از ترکیبات برنده جوانسازی و محافظتی، ماسک آلوئه‌ورا و عسل است که با در دسترس ترین مواد اولیه آماده می شود. تهیه و استفاده از این ماسک طبیعی در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

عسل کنار طبیعی

 

ماسک عسل و آلوئه ورا برای رفع جوش صورت

در دنیای طب سنتی، انواع ماسک های ترکیبی برای رفع مشکلات پوست و مو معرفی می شوند. رفع جوش صورت با استفاده از ماسک های ترکیبی و طبیعی به سهولت انجام می گیرد. برای تهیه این ماسک ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

  • دو قاشق عسل باکیفیت
  • یک قاشق آلوئه ورا
  • یک قاشق پودر دارچین
  • کمی آبلیمو تازه

پس از تهیه ماسک آلوئه‌ورا و عسل آن را بلافاصله بر روی پوست صورت خود قرار دهید؛ برای تاثیرگذاری بیشتر به مدت 5 تا 10 دقیقه ماسک را بر روی پوست خود نگه دارید. سپس ماسک را به خوبی بشویید. در تهیه این ماسک طبیعی به نسبت های مناسب مواد دقت داشته باشید. برای تاثیرگذاری بیشتر حتما جوش های صورت خود را با آن پوشش دهید. خواص فوق العاده ماسک آنتی باکتریال عسل و آلوئه ورا برای کاهش باکتری های سطح پوست بسیار مناسب است.

مطالعه
6 ماسک عسل برای درمان آکنه و جوش؛ همراه با طرز تهیه و فواید آن

 

ماسک مخصوص منافذ باز پوست با عسل و آلوئه ورا

یکی دیگر از مصارف ماسک آلوئه‌ورا و عسل برای از بین بردن منافذ باز پوست است. در این روش استفاده باید کمی روغن نارگیل و عسل را به مواد فوق اضافه کنید. ترکیب این مواد با هم، لایه برداری پوست شما را ساده تر کرده و منافذ باز پوست را به تدریج مسدود می کند. خاصیت امولسیون روغن نارگیل در این ماسک خانگی مزایای بی شماری برای جوان سازی پوست صورت شما به همراه دارد. روش آماده سازی این ماسک را در زیر مشاهده می کنید:

  • نیم فنجان شکر
  • نیم فنجان روغن نارگیل
  • یک چهارم فنجان آلوئه ورا
  • عسل به میزان مورد نیاز

شما می توانید این مدل ماسک آلوئه‌ورا و عسل را در یخچال هم نگهداری کنید. برای استفاده یک لایه از مواد را بر روی پوست بزنید و به خوبی مالش دهید. در حین استفاده از نفوذ مواد به داخل چشم پیشگیری کنید. پس از استفاده ماسک را با کمی آب سرد بشویید.

 

ماسک ضد لک عسل و آلوئه ورا

یکی از خاص ترین انواع ماسک آلوئه‌ورا و عسل برای از بین رفتن لکه ها و قرمزی های سطح پوست به کار می رود. ماسک ضد لکه عسل و آلوئه ورا تنها با دو ماده اولیه آماده می شود. با استفاده از آن پوست شما در طولانی مدت نرم و لطیف خواهد شد. این روش های درمانی هیچ عارضه ای بر سطح پوست شما به وجود نمی آورند. روش تهیه این ماسک خانگی به شرح زیر است:

  • در ابتدا آلوئه ورا را با چاقو برش بزنید و ژل آن را خارج کنید.
  • سپس یک قاشق غذا خوری از این ژل را با یک دوم قاشق عسل ترکیب کنید.
  • این ترکیب را خوب به هم بزنید تا یک خمیر یکدست از آن حاصل شود.
  • مواد آماده شده را به پوست بزنید به مدت 25 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  • در نهایت پوست خود را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید. شما می توانید این ماسک را به دست یا سایر قسمت های بدن خود بزنید. با استفاده از ماسک آلوئه‌ورا و عسل در یک دوره سه ماهه شاهد تغییرات وسیع پوست خود خواهید بود.

ماسک ضد عفونی کننده عسل و آلوئه ورا

ماسک ضد عفونی کننده عسل و آلوئه ورا

شما می توانید از کمی زردچوبه در کنار عسل و آلوئه ورا برای تهیه بهترین ماسک ضد عفونی کننده استفاده کنید. این مواد از تجمع سلول های مرده پیشگیری می کند و سبب مسدود شدن منافذ پوست شما می شود. خواص فوق العاده زردچوبه در این ماسک در کنار کمی عسل سبب روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن همه لکه های تیره خواهد شد. ماسک آلوئه‌ورا و عسل و زردچوبه یک تقویت کننده ایده آل برای از بین رفتن حلقه های زیر چشم محسوب می شود. به علاوه کسانی که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارند، از این ماسک فوق العاده برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست استفاده می کنند.

برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری آلوورا را با یک قاشق عسل و کمی زردچوبه ترکیب می کنیم. سپس ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه به پوست بزنید و پس از این مدت با آب ولرم بشویید. شما می توانید در طول هر هفته 2 تا 3 نوبت از این ماسک استفاده کنید. ترکیبات فوق العاده این ماسک در طولانی مدت چین و چروک های عمیق صورت را بهبود می بخشند.

 

ماسک ضد پیری آلوئه ورا و عسل

ماسک آلوئه‌ورا و عسل برای پیشگیری از پیری پوست صورت و از بین رفتن سلول های مرده به کار می رود. تهیه آن بسیار ساده است؛ برای آماده سازی انواع ماسک های خانگی باید از عسل مرغوب و اصل استفاده کنید. با استفاده از این ترکیبات سلول های جدید بر پوست صورت رشد می کنند و کلاژن سازی در پوست افزایش می یابد. برای آماده سازی این ماسک از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در مرحله اول یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا را با شیر و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب می کنیم.
  • سپس از کمی گلاب برای قوام بیشتر ماسک استفاده کنید.
  • در ادامه این ترکیب را به سر و گردن خود بمالید؛ مدت ماندگاری مواد بر سطح پوست 20 دقیقه است. پس از این بازه زمانی ماسک آلوئه‌ورا و عسل را با آب ولرم بشویید.

ماسک مخصوص منافذ باز پوست با عسل و آلوئه ورا

 ماسک آنتی اکسیدانی عسل و آلوئه ورا

برای پیشگیری از پیری پوست باید حتما آنتی اکسیدان های مفید آن افزایش پیدا کنند. شما می توانید، برای افزایش آنتی اکسیدان در سطح پوست از مقادیری ویتامین E استفاده کنید. روغن ویتامین E در ترکیب با عسل و آلوئه ورا، خواص ضد پیری فوق العاده ای ایجاد می کند. با استفاده از این نوع ماسک آلوئه‌ورا و عسل، پوست صورت شما مرطوب تر می شود.

برای تهیه ترکیب این ماسک از دو قاشق ژل آلوئه ورا در ترکیب با یک قاشق عسل و چند قطره روغن ویتامین E استفاده می شود. ترکیب حاصل را با استفاده از یک برس نرم بر روی پوست صورت بزنید. این مواد را پس از 20 دقیقه از روی پوست بشویید. بهتر است در طول هفته 2 نوبت از این ماسک استفاده کنید.

 

خواص عسل برای پوست صورت

پیش از تهیه و استفاده از انواع ماسک آلوئه‌ورا و عسل، با خواص معجزه آسای مواد اولیه این ماسک ها آشنا شوید. خواص عسل برای همه گروه های پوستی مورد توجه صنایع امروزی قرار گرفته است. این متریال، برای پیشگیری از مشکلات زیر به کار می روند:

  • استفاده مداوم از عسل پوست شما را شاداب تر نشان می دهد.
  • این ماده منافذ پوست صورت شما را مسدود می کند.
  • عسل با خاصیت ضد پیری پوست معرفی می شود.
  • پیشگیری از جوش و آکنه و توانایی پوشش لکه های پوستی بر مزایای استفاده از ماسک آلوئه‌ورا و عسل می افزاید.
  • این ماده پوست شما را نرم نگه می دارد.
مطالعه
12 ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت

استفاده از آلوئه ورا برای تهیه انواع ماسک های خانگی رایج است. ترکیب آلوئه ورا با عسل، مزایای استفاده از این ماسک های خانگی را چندین برابر می کند. برخی از خواص این ماسک ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • خواص ضد التهاب و تسکین دهنده
  • از بین رفتن تیرگی های پوست
  • از بین رفتن لکه ها
  • خواص جوان سازی پوست صورت
  • مرطوب شدن پوست های خشک و حساس
  • حفظ حالت ارتجاعی پوست به ویژه در سنین بالا
  • درخشش و شادابی بیشتر پوست

 

جمع بندی

در این مطلب با شیوه آماده سازی برخی از محبوب ترین ماسک های خانگی آشنا شدید. انواع ماسک های خانگی و سنتی با روش های ساده ای تهیه و آماده سازی می شوند. استفاده از مواد طبیعی و تازه در ساخت ماسک های سنتی، سبب بهبود حفاظت از پوست شما می شود. عسل و آلوئه ورا در کنار برخی مواد جانبی زیبایی و شادابی پوست صورت شما را به ارمغان می آورد. انواع ماسک های طبیعی با کمترین هزینه تهیه شده و به سهولت برای حفاظت از پوست به کار می روند. برای تاثیرگذاری بیشتر این مواد باید حتما به استفاده مداوم از این ماسک های خانگی دقت داشته باشید. ماسک آلوئه‌ورا و عسل بسیاری از مشکلات پوستی شما را از بین می برد و سبب حذف آکنه ها و جوش ها می شود. شما می توانید برای جوان سازی پوست و پیشگیری از پیری از ماسک های خانگی تهیه شده با عسل تازه استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین ماسک عسل برای پوست خشک را نیز بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن