عسل جنگل

جلوگیری از ریزش مو با عسل

فهرست مطالب
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از ما با عسل، محصول شیرین و لذیذ گرده افشانی زنبور عسل آشنا هستیم. یک ماده رایج در دستور العمل ها و رسپی های شیرین که البته از دیرباز به عنوان یک ماده درمانی در طب سنتی نیز استفاده می شده.

عسل به دلیل فواید فراوانی که دارد یک ماده طبیعی برای زیبایی و سلامت طبیعی موها هم شناخته می شود. در اینجا به 10 دلیل برای استفاده از عسل در جهت سلامت موها می پردازیم و به فوایدی که این ماده روی زیبایی مو دارد با ذکر منابع معتبر اشاره خواهیم کرد. کلیه ی مطالب این مقاله اویدنس بِیسد و بر اساس تحقیقات واقعی منتشر شده در مجلات پزشکی و سلامتی معتبر در دنیا هستند.

عسل از مفیدترین مواد غذایی ست که مصرف آن روی جلوگیری از شکستگی موها، موخوره، خشک و وز شدن موها و مهم تر از همه ریزش مو اثر چشمگیری دارد. شاید تا به حال دقت کرده باشید از عسل در بسیاری از فرمول های محصولات زیبایی مو استفاده می شود. برای بررسی دقیق تر این موضوع زمان کوتاهی را به خواندن این مطلب اختصاص دهید.

 

عسل با خاصیت بهبود فولیکول مو

عسل به دلیل توانایی آن در تقویت رشد سلولی به عنوان یک درمان برای بهبود زخم استفاده می شود.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال پزشکی دانشگاه جندی شاپور با نام “شواهدی برای استفاده بالینی از عسل در ترمیم زخم به عنوان یک عامل ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی: مروری” در جولای سال 2013 نشان می دهد که عسل می تواند رشد سلول های اپیتلیال (پوست) را افزایش دهد. پوست سر مملو از سلول های اپیتلیال است که فولیکول ها و مجاری بسیار مهم برای رشد مو را تشکیل می دهند.

 

عسل با ویژگی نرم کنندگی مو

درمان های حالت دهنده و نرم کننده برای بازگرداندن رطوبت به موهای شما طراحی شده اند. بسیاری از درمان های حالت دهنده مو همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مفید هستند.

مطالعه
فواید خوردن عسل برای ورزش

همانطور که می دانید، عسل دارای خواص مرطوب کنندگی است که به حفظ حالت و سلامت موهای شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است که در سلامت و زیبایی موها اثر مثبت دارند.

 

عسل برای درخشش مو

عسل هم خاصیت نرم کنندگی و هم مرطوب کنندگی دارد که باعث می شود این ماده را به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای مو تبدیل کند. نرم کننده ها فولیکول های مو را صاف می کنند و به موهای کدر درخشندگی می بخشند. مرطوب کننده ها با مولکول های آب پیوند می خورند و به رشته های خشک مو رطوبت می دهند.

با مرطوب کردن و درخشندگی، عسل می تواند به بازیابی درخشندگی طبیعی موهای شما نیز کمک کند.

 

عسل یک روشن کننده ی طبیعی و شیرین!

عسل حاوی گلوکز و همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. این آنزیم گلوکز را تجزیه می کند و پراکسید هیدروژن به جا می گذارد.

پراکسید هیدروژن قادر به روشن تر کردن ملانین است، رنگدانه ای که مسئول رنگ دادن به موهای شماست.

ماندن عسل روی موهایتان برای مدت طولانی می تواند جایگزینی طبیعی برای درمان های شیمیایی خشن روشن کننده ی مو باشد.

 

پیشگیری از شکستن موها با عسل

کراتین یک پروتئین ضروری است که به ساختار و استحکام موهای شما می افزاید. درمان‌های پروتئینی بخش محبوبی از روتین‌های مدرن مو هستند و می‌توانند به بازیابی تارهای ضعیف و شکننده کمک کنند.

عسل حاوی تقریباً 0.5 درصد پروتئین منبع مورد اعتماد است. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما می تواند در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی موجود در عسل مفید باشد. شکستگی موها و آسیب پذیری بالای آن ها از موارد پرتکرار و آزاردهنده به خصوص برای خانم ها محسوب می شود. در جولای 2017 مقاله ای با نام ” عسل، بره موم و ژل رویال: مروری جامع بر اعمال بیولوژیکی و فواید سلامتی آنها ” در ژورنال علمی آموزشی Oxid Med Cell Longev منتشر شد که این ادعا را در مورد عسل ثابت می کرد.

مطالعه
12 ماسک عسل برای روشن شدن پوست

 

عسل داروی ریزش مو

موها به صورت طبیعی در بخشی از چرخه رشد طبیعی روزانه می ریزند. با این حال، برخی از افراد متوجه می شوند که موهایشان بیش از حد معمول می ریزد.

اگر بیشتر از آنچه که احساس می کنید طبیعی است ریزش مو را تجربه می کنید، به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت آن را بیابد. گاهی اوقات علت ریزش مو می تواند یک اختلال ساده باشد. عسل نیز به عنوان یک داروی موثر و طبیعی برای درمان و کاهش میزان ریزش مو می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

 

عسل برای رفع موهای زائد

اگرچه رشد و سلامت موهای سر در زیبایی ظاهر مهم تلقی می شود، اما اغلب افراد به دنبال راهی برای از بین بردن موها در نواحی دیگر بدن هستند و جالب است بدانید عسل در این امر هم می تواند کمک کننده باشد!

در حالی که عسل به اندازه موم زنبور عسل برای از بین بردن موهای زائد بدن موثر نیست، اما برای موهای نازک یا پوست حساس یک گزینه عالی است.

برای استفاده از عسل برای رفع موهای زائد، این دستور را امتحان کنید:

را با هم مخلوط کنید یک قاشق غذاخوری عسل و 1/2 قاشق غذاخوری آب لیمو

این مخلوط را روی نواحی کوچکتر مانند لب بالایی بمالید

بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند

آن را با یک دستمال مرطوب و گرم پاک کنید

ناحیه مورد نظر را با آب سرد خشک کنید تا هر گونه تحریکی کاهش یابد

 

عسل برای موهای طبیعی

بخش بزرگی از مراقبت از موی طبیعی این است که مطمئن شوید مو و پوست سر شما تمیز و مرطوب است. قبل از اقدام برای داشتن موهای زیبا و سالم، دیتاکس یا زدودن سموم از موها را در نظر بگیرید.

علاوه بر انجام دیتاکس مو، استفاده از عسل برای دیتاکس مو می تواند به تقویت آمینو اسیدهای مفید، ویتامین ها و مواد معدنی موهای شما هم کمک کند. حتی می توانید بعد از سم زدایی و دیتاکس از عسل استفاده کنید تا فرهای خود را مرطوب نگه دارید و به رشد بهتر آن ها کمک کنید.

مطالعه
خواص عسل زرشک

 

عسل برای داشتن پوست سر سالم

سالم نگه داشتن پوست سر از پیش نیازهای ضروری داشتن موهای سالم است. تجمع کثیفی، چربی یا حتی محصولات مو می تواند این کار را دشوار کند.

می‌توانید از عسل در درمان‌های پوست سر برای تمیز کردن پوست سر و تسکین شرایطی مانند شوره سر و درماتیت استفاده کنید. همچنین فواید مرطوب کنندگی عسل هم برای مو و هم برای پوست سر اثر مثبتی خواهد داشت.

 

عسل در درمان بیماری های پوست سر و مو

برخی از بیماری های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و اگزما، می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند. محققان دانشگاه جندی شاپور با تحقیقات خود که با نام “شواهدی برای استفاده بالینی از عسل در ترمیم زخم به عنوان یک عامل ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی: مروری” در جولای سال 2013 در ژورنال تحقیقاتی جندی شاپور منتشر کردند نشان دادند که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. آنتی اکسیدان ها یک ترکیب مهم در درمان این بیماری ها هستند و علاوه بر این بر کاهش شدت شیوع و پیشرفت بیماری کمک می کنند.

 

عسل با ویژگی های معجزه بخش

عسل یک محصول طبیعی و پرخاصیت برای موهاست که می تواند به تنهایی استفاده شود یا در سایر درمان های طبیعی مو گنجانده شود.

عسل می تواند رشد سلولی را تقویت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذی را به مو و پوست سر بازگرداند. حتی ممکن است به کاهش شرایط التهابی پوست در صورت استفاده با سایر درمان‌ها کمک کننده باشد.

برای داشتن موهایی سالم تر و شادتر، عسل ارگانیک و فرآوری نشده را به برنامه روزانه موهای خود اضافه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
Scroll to Top
به بالای صفحه بردن